Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita hem

numberone skrev 2009-12-02 08:27:56 följande:
    tjockkulan:hihi vi har inga dubbeldörrar.... men jag tror det blir fint ändå
    Då har jag missuppfattat, trodde ett fönster i huset skule bytas ut mot dubbeldörrar och sedan skulle altan byggas. Ja ja jag tror ändå att det blir fint med eller utan dubbeldörrar .

Fluffiga: oj vad jobbigt, har du talat med personalen om att de får hjälpa honom med påklädningen? kanske det skulle göra saken lite bättre för honom.
  • Tjock kulan

Hejsan
    Att göra slut med vänner som man inte har något gemensamt med eller som bara tar energi är sundt. Inget konstigt enligt mig, man utv ju som tur är hela livet och om inte ens vänner oxå utv så är det ärligast att säga som det är men på ett respektfullt och konstruktivt sätt.
    Nu är apelsinkolan färdig, ska ge den som ett litet bidrag till förskolans julbasar.

Fluffiga: Här är receptet blanda 3 dl vispgrädde, 1 dl ljus sirap. 3 dl strsocker och 1 tsk 12% ättika i en tjockbotnad panna. Låt det stormkoka tills det börjar tjockna. Ta då och droppa lite av kolan i ett glas med kallt vatten. Kan du forma kolan till en kula så är den färdig om inte så låt den koka ett tag till. När kolan klarar kulprovet drar du den till sidan och blandar i rivet skal från två apelsiner. Häll kolan i en väl oljad form 15'15 cm och låt kallna innan du skär kolan i bitar och virar in i bitar av bakplåtspapper eller cellofan

• Tjock kulan
    numberone skrev 2009-12-02 14:08:28 följande:
    Ja haha jo det är sant.... Det är en altandörr och så en liten smalare "dörr" som man kan vika ut. Fast det blir nog ingen altan där trots allt utan det kommer nog bli en rejäl öppning där när/om vi bygger ut till Ellens rum, träningsrum, badrum och förråd för alla hjälpmedel. Då blir vårt vardagsrum kök istället... Är lite inne på en grånyans på tapeten, för att få fram det vita mer...
    Grått är fint, gillar den gråa som villa hemmet har i sitt kök, den är från Nordsjö. Älskar hennes stil på inredning.
  • Tjock kulan

Prinsessan Leia skrev 2009-12-03 09:54:04 följande:

funderade på detta i morse då stora tjejen skulle vakna kl 4, hennes tur och få paket i säcken av tomtenvad gör folk här inne egjobba FL SS???
    Jag är socialarbetare men föräldraledig med Elsa nu, själv då?
  • Tjock kulan

Hejsan Tjejer
    Kikar in från julpysslandet, har idag svängt ihop vit fläderblommsglögg och skurna pepparkakor från Lantlivs julnummer. Ska bli lite gåbort gåvor till paret som imorgon bjudit in oss på glöggmys .
    Vadkul att se att både gamla och nya ansikten tittat in i tråden , ni är så välkommna allihop.

Numberone: superfin/tuff matstol var har du shoppat schabloner?

Gummsan82 skrev 2009-12-05 17:52:20 följande:
    Passar dessa handtag www.biltema.se/products/productimage.asp... ihop med dessa knoppar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40046157 ?Vi hade bestämt oss för LINDSDAL handtag och knoppar men nu har jag kanske ändrat mig ang handtagen... Vad tror ni blir snyggast? Dessa luckor har vi www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departm...Har de sånna skålade handtag på Ikea? Eller någon annas stans?
    Jag tycker de skålformade fr¨ån Biltema är snyggast.

VN: Nu blir jag glad , klart du ska göra egen deg, det blir ju både roligare, godare och billigare
  • Tjock kulan

Villa Nordåker skrev 2009-12-05 20:06:13 följande:

Vad ska du göra imorgon, tror jag missat det.Vi kollar på Dansbandskampen...
    vad härlig du e. Vad kul att du blev nöjd med pepparkakorna, då vågar du dig på det projektet igen . Jag gjorde ett från recept.nu, de blev oxå goda men nästa gång blir det nog ett från systrarna Eisenman de som skrivit vinterns söta bla, i det receptat var det lite pommernas skal det låter gott och lite vuxet i smaken .
  • Tjock kulan
    Bellevue skrev 2009-12-06 21:08:33 följande:
    Vem var det som hade ett bra pepparkaksrecept? I sin blogg tror jag?
    Det var fluffiga
  • Tjock kulan
    Daggdroppen skrev 2009-12-08 12:30:42 följande:
    Hej!Jag har uppdaterat bloggen. Känns dumt att IGEN skriva att jag inte hänger med här. Men så är det. Hänger knappt med här hemma, vilket ni kan se i bloggen också... lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com
    Fluffiga: Jag älskar att du e så härligt ärlig och opretantiös, tack för ett underbar blogginlägg
  • Tjock kulan
    mage06 skrev 2009-12-08 16:16:23 följande:
    Haha, halva priset sa jag ju Nej, jag gör inte det men köper begagnat. Så dyra skor använder folk väldigt sparsamt plus att de inte sliter så mycket på dem i små storlekar Annars kan man ju köpa till halva priset, använda och sen sälja själv

Haha, jag har använt dem lite till tyg faktiskt. Det är roligt
    Halloj där i skärgården, var har du hittat dina? var in om Panduro idag och kikade men de hade bara som var ett helt plastark liksom. Funderar på att stämpla lite kuddar till soffan.
  • Tjock kulan
    Gummsan82 skrev 2009-12-09 10:32:11 följande:
    Mama mia! :-O www.tradera.com/Mysig-tjock-o-varm-gra-vinter... inte min auktion!
    mage06 skrev 2009-12-09 10:35:24 följande:
    Hahaha, "mjuk och stretchig"
    Med sådana flickor upptill så måste man ha kläder av stretchigt material
    Tack för länken nu ska jag bara bestämma mig för stora eller små, funderar på att stämpla/sy lite kuddar.
Svar på tråden Vita hem