• Juleja

Vita hem

Hej hopp allesammans!

Nu står julskinkan på kokning. Och jag brände mig som f-n på spadet som skvimpte över nyss. Sjukt så ont det gör att bränna sig! Bäst att hålla lilleman ute ur köket medan det står och kokar!

Vi har gjort julgodis. Mumma! Tryfflarna blev jättefina! Jag är lite stolt över dem!
    Titta i bloggen får ni se!

kungmarta.blogspot.com

• Juleja
    Daggdroppen skrev 2009-12-20 17:28:20 följande:
    Nämen var det DU din luring
    Hihi ja jag är visst lite hemlig :)

Kan man göra så att man kommer till bloggen direkt när man klickar på nåns namn i en kommentar? Nu kommer man ju till profilen.
  • Juleja

Villa:
    Jag ska definitivt prova att göra den i ugnen nästa år!
    Hatar att bränna mig! Otäckt med barn också, min son klättrar i alla fall överalt där han kommer åt! Usch hemska tanke!

• Juleja

Gud så fint Sussie!!! :)

Skickar krya-på-er-tankar till alla sjuklingar. Usch för baciller!

Är det någon somhar e-post till syster ruffa? Vill gärna maila henne men kan inte komma in i hennes blogg. Är det någon av er som är inbjuden dit som kan ge mig e-post?

• Juleja
    Amelié77 skrev 2009-12-30 07:29:32 följande:
    Jättesnyggt!

He, he - låter som om vi är ganska lika du och jag! Jag testade 3-4 ggr igår och sen blev jag SUUUR! Det hjälpte inte hur lite färg jag än tog så lyckades den krypa in under kanterna och smetas ut under schablonen. GRRR! Jag hatar när nåt inte funkar på första försöket.
    Vad har du för underlag? Är det papper? På tv använder de ju ibland nåt spraylim och fäster schablonen med. Men det går väl inte på papper ju. Knepigt det där. Jag skulle också bli skitsur! :)
  • Juleja
    Amelié77 skrev 2009-12-30 07:47:32 följande:
    Juleja - jo, det är papper jag testat med. Men jag ska egentligen ha bokstäverna på trälådor, men jag tänkte att jag skulle öva in tekniken först innan jag förstör dem med mitt klott. Problemet verkar vara att schablonerna är lite böjda, det är jättesvårt att få dem att ligga platt mot pappret på alla ställen. Jag har tejpat fast den i pappret och tryckt ner den medan jag duttat på färgen men det kryper ändå in under den.
    Reklamera dem? Kan det vara ett alternativ, det kan väl inte vara meningen att de ska vara böjda?
  • Juleja

Om man duttar med vitt först ärdet väl tänkt att det svarta sen inte ska rinna ut. Så gör man j när man målar. Men undrar om det funkar på såna schabloner...
    Skulle nog ta pennan direkt jag. Om det inte är på tyg.

• Juleja

FLuff: Usch. Stackars lillen! Hoppas det bara är stukning, och att det går över fort!

Malin: Vill gärna se bilder! Låter spännande! :)

Nytt i bloggen!

[email protected]

• Juleja

Vad har ni för fönsterlampor?
    Jag skulle behöva till 4 fönster, i olika rum.
    Jag ska förvisso till ikea men där verkar inte finnas nåt intressant. Eller har ni tips?

Svar på tråden Vita hem