Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Daggdroppen skrev 2009-10-25 19:04:29 följande:
    Men jag tycker att allt man läser är så olika. Ibland talar allt för och ibland allt mot. Och både läkare och folk inom sjukvården drar till olika håll. VEM ska man lita på????
    Det är svårt det där med vem man ska tro på.
    Jag har inte vaccinerat mig tidigare mot influensan. Det som talar emot är att vaccinet är så snabbt framtaget och biverkningarna ganska många.
  • Sagalin

Jo tack, allt är bra med oss, visserligen har jag varit hemma och vabat idag. Saga sa att hon hade ont i magen, det går magsjuka men det blev inget. Tror hon ville vara hemma.

Ett tips som jag såg hemma hos en kompis är att sy en fondvägg, dvs ha tyg uppifrån taket ner till golvlisten. Hon hade sytt en kanal upp till och trätt igenom smala rundstavar så att det skulle hänga rakt.
    Vad blev det för möbler?

• Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-26 15:20:43 följande:
    Ska ner till tandläkaren med Lucas vid kl 16... han klängde på en stege ute och har på nått slagit i tänderna, de två övre framtänderna, så att det är små sprickor i dem...  det ser väldigt konstigt ut. Maken som inte brukar reagera på småsaker tycker heller inte att det ser så bra ut. Hoppas det inte är så farligt och att tänderna klarar sig tills han tappar dem på "naturlig" väg...Gillar inte tand-olyckor...
    Oj hoppas det går bra, alltid otäckt när de små slår sig.

När jag hämtade Jacob i torsdags på dagis hade han precis ramlat och slagit sig, det kom massor av blod från munnen men det visade sig vara insidan av överläppen som spruckit.
  • Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-27 16:46:46 följande:
    ...alltså jag menar inte att jag redan skickat dem!!! Nej, alltså det är färdiggjort i datorn.
    Haha, det hade varit tidigt!

Jag tycker att Josef Franktapeterna som finns i anno 1905 är fina som fondvägg om man nu vågar!
  • Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-10-28 08:06:52 följande:
    Jag vet ju att det tidigare diskuterats textilsladdar, men jag orkar inte leta bakåt Tror ni att ni kan förlåt mig för det och tipsa mig om var man kan köpa textilsladdar för billig penning?
    Kolla inlägget 389 där fanns ett tips om en egentillverkad textilsladd.
  • Sagalin
    Prinsessan Leia skrev 2009-10-28 14:41:50 följande:
    hittade en underbar blogg på aftonbladet, ngt med granne med selma hette den typvilket hemOJsnacka om att jag längtar hem och och fixa hihitog en berocca i morse och tror nog de funkar, känns som jag tagit speed lr ngt helt uppe i varv!!!btw Villa om jag skriver ut din bild i sizen jag vill ha, skickar den till dig och du signerar den är det ok????(blomman)
    Granne med Selma har jag bland mina bloggfavoriter.
Svar på tråden Vita hem