Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Videli skrev 2009-11-01 14:14:00 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-01 13:48:21 följande: Okej då skiljer det inte så mkt från den sidan jag beställde ifrån. Blev en svart för mig
    Varifrån beställde du?
  • Sagalin
    Videli skrev 2009-11-01 16:06:43 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-01 14:40:03 följande: Jaaa brunt är jättefint. Hade en för 10 år sen som blev snodd den var brun.
    Den sidan har jag inte sett tidigare.
    I mina 2000kr ingår en huva, den kostar runt 300kr.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-11-01 19:55:06 följande:
    Jag skulle vilja ha bokstäver i trä att ställa på en tavellist, ordet jag söker är FAMILJ eller FAMILY. Vet någon vart jag kan hitta detta?Kan de ha sånt på Ullared? De kan vara trärena, har pensel och vit färg hemma
    I Handelshuset mittemot Gekås där Scorett ligger, tror det var i samma butik som granngården hade de massor av ord i både vitt och svart. Jag kommer inte ihåg om det fanns Familj/Family.
  • Sagalin
    Pärla1 skrev 2009-11-02 07:08:34 följande:
    Ari gold: Det blir ju jättebra..!! Åh, det vill jag med. Men bor i hyresrätt, så vet inte vad man kan göra.Någon som har tips på nåt man kan göra själv, som inte blir så dyrt?
    Vad får man göra?
  • Sagalin
    Pärla1 skrev 2009-11-02 09:15:36 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-02 07:23:38 följande: Vet inte riktigt, de är inte så jättestränga min hyresvärd. Men jag frågade om jag fick måla golvet(rutigt) och det fick jag inte =(Jag har jättefula bänkskivor som jag satt över sån där film, så det ser ut som trä. gjorde stor skillnad, mest såna små grejer...
    Har du bytt handtag, gör stor skillnad.
    Kanske kan göra en helvägg med panel?

Du kanske kan lägga in sånt här golv?
    http://www.golvabia.se/templates/productCategory.cfm?SidorID=147&ArtNr=ARPK-40&ShowSubgroups=false&SubGroup=Linocomfort
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-11-02 15:20:50 följande:
    Härligt! Nyfiken på hur den ser ut. Har du bild någonstans?
    Nej inte än. Försökte fota innan men det var för mörkt.

Det är en svart Bedale.
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-11-02 16:26:27 följande:
    Det är panelskiva. Riktig pärlspont skulle bygga för mycket på höjden, iom.att vi gör om ett befintligt kök.Panelväggen bakom fläkten är målad med linoljefärg för att få en mer elvande yta. Den är svagt grön i en traditionell "gammalsvensk" kulör (grönjord) men det syns inte så bra på fotot. Vi använder även panelskiva för att bygga in stommarnas sidor och glipan mellan skåp/tak samt golv/skåp (sockel) för att det ska se platsbyggt ut. Men då är den i precis samma kulör och glans som luckorna. Som tur är har Marbodal inte "hemliga" färger utan vi fick ncs-kod för att kunna köpa exakt samma nyans. Byta handtag är väl det enklaste. Sätta panelskiva över kaklet om man inte gillar det (går ju att fästa in med lister och ta bort när man flyttar). Haka av luckor för att skapa öppna skåp kanske? Eller köpa enstaka vitrinluckor och måla i rätt färg (spara det gamla att byta tilbaka med).Har du någon bild på hur köket ser ut nu? Lättare att tipsa då.
    Aha, färgen ser vit ut.
    Har ni panelskiva på väggarna också?
Svar på tråden Vita hem