Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Näe nu tar jag höstlov från jobbet, ska hämta barnen från dagis.
    Hoppas Saga är på bättre humör än hon var när jag lämnade henne.
    Jacob var lite misstänktsam varm idag på morgonen men förhoppningsvis är det inget.

• Sagalin
    numberone skrev 2009-10-29 15:56:44 följande:
    SÅ nu har vi varit och tagit nya prover.... Det låg på 79 så det är på väg åt rätt håll. De kollade uvi och sen röntgade de även lungorna....Vi blev hemskickade på permis eftersom hennes allmäntillstånd var mycket bättre. Det är bara på febern som man ser att hon är dålig och lite lite i ögonen och så klart att hon inte är så pigg på att äta massor. Men vi får se imorn och hoppas att febern släpper....
    Vad bra att sänkan gått  ner.
    Hoppas febern ger med sig.
  • Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-29 17:28:10 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-10-29 17:21:04 följande: Nej det blev ingen tapet. det blev en tygtavla iställlet. Cystan är stor så den syns väl och känns ännu bättre. den sitter i knävecket och är fylld av ledvätska. Inte så vanligt att barn får sådana så de kollar henne noga. Känns skönt.
    Lättare med tyg om man vill förnya, men det händer väl inte dig

Usch låter inte kul men tur att de kollar den.
  • Sagalin

Imorgon är vi lediga, men typiskt nog har Jacob lite feber 38grader.
    Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, förhoppningsvis stiger inte feber så kanske vi kan åka ut lite, eller åka och hälsa på ena syster.

• Sagalin
    Peak skrev 2009-10-29 18:10:22 följande:
    såg en snygg tröja häromdagen i ett skyltfönster, nu kommer jag inte ihåg vad märket hette...ett namn och "of sweden" tror jag. Ser mycket ut som Odd Mollys Lovly knit, nå´n som vet vad märket heter?
    Kan inte komma på något.
  • Sagalin
    Pums skrev 2009-10-29 18:44:35 följande:
    Var som sagt iväg IGEN till veterinären med lillkissen idag.Nu hade hon kissat blod flera gånger.Fick diagnosen Idiopatisk cyctit = blåskatarr av okänd anledning.Kan vara så att hon är stresskänslig och reagerar dåligt på det i urinblåsan.Ska skaffa fler kattlådor så hon har olika möjligheter till toa besök. Ska även placera ut lite mer mat på ställen där hon kan äta i lugn och ro.Kanske hon har reagerat på vår lille som springer runt hemma om dagarna.Men oftast så är vi bara på bottenvåningen så det är alltid lugnt på övervåningen. Och huset är stort så det borde inte vara så att hon känner att det blir trångt.Ja, nu har vi fått fler mediciner så hon ska äta tre sorter ett tag nu så jag hoppas det hjälper.
    Stackars kisse.
    Det kan vara så som du skriver att hon är stressad, hoppas medicinerna hjälper.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-29 18:54:49 följande:
    Hillevi kanske?Köpte en fin tunika av det märket i våras.

Det kan det nog vara för det står Hillevi of Sweden på deras lappar.
    Jag har ett linne därifrån.
Svar på tråden Vita hem