• FrejaMariah

Kattsand??

Ja blir tokig på att ja inte kan hitta någon bra kattsand! Ja vägrar att lägga mer än 100 kroner i månader på kattsand, eftersom ekonomin inte tillåter detta (föredrar att lägga pengarna på foder)
    De senaste ja har provat är:
    Eldorados: Blir klumpar, men går sönder lätt och fastnar i botten.. Dammar dessutom..
    Katty: Klumpar som fastnade i botten och de luktade kasskiss i hela lägenheten redan första dagen efter att ja skurade lådan..
    MissCat: Dammade massor, luktar kattkiss och när ja skulle tömma lådan igår undrade ja vaför katten inte kissat något och fick idag svar på att hon gjort.. Ja vippade lådan åt sidan och de va stora kisshögar, som smulade sönder helt! De GICK inte att få upp..
    Snälla guida mig i denna djungel av kattsand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-06 01:36
    TACK skorpan84!! Ja nappade på ditt tips om Klumpe från ÖB och ja älskar den sanden!! :D Inget dam, ingen kisslukt och fina klumpar som inte trillar sönder.. :) Och detta till ett mycke rimligt pris.. (grön kartong 80 kr./10kg.)

• Svar på tråden Kattsand??
  • FrejaMariah
    Hannah76 skrev 2009-10-17 22:43:51 följande:
    Åh jag som gick och tittade på vad vi har för sort, men så hade vi slängt förpackningen. Minns inte vad den heter, blå papperspåse. Finns på vanliga affärer. Superbra tycker jag och inte så dyr heller. Har du tillräckligt med sand i lådan?
    Ja skulle tro att de e ca. 10 cm sand i lådan.. fattar inte att de kan rinna så långt ner??
  • FrejaMariah
    MissGos skrev 2009-10-17 23:01:35 följande:
    Vi kör med Katty kattströ. Den funkar toppen för våra katter.Ett tips kan vara att testa att rengöra lådan då och då med ättika som löser upp kisset som sätter sig i lådans botten och som är svårt att skrubba bort. Då luktar det inget igen från lådan.Är dina katter kastrerade? Annars är det ett bra tips också då deras urin luktar mindre efteråt =)
    De där me ättikan har ja inte tänkt på.. De ska ja prova..
    Nej, hon e inte kastrerad.. Bara 5 månader, men dags snart.. :P
  • FrejaMariah
    MissGos skrev 2009-10-17 23:01:35 följande:
    Vi kör med Katty kattströ. Den funkar toppen för våra katter.Ett tips kan vara att testa att rengöra lådan då och då med ättika som löser upp kisset som sätter sig i lådans botten och som är svårt att skrubba bort. Då luktar det inget igen från lådan.Är dina katter kastrerade? Annars är det ett bra tips också då deras urin luktar mindre efteråt =)
    Började fundera lite till.. E de inte så att katter inte tycker om likten av ättika??
  • FrejaMariah
    ming skrev 2009-10-17 23:14:05 följande:
    Hur många katter har du? Vi gör av med typ en 10kg Everclean i månaden på två katter (ca 199kr), så är det en katt det gäller så blir det ju i snitt 100kr/mån.
    Ja har bara en katt, så de e juh sant.. Men ja har hört så olika om hur folk upplever EC.. Men de kanske e de olika sorterna de skiljer sig på?
  • skorpionen80

EverClean är bäst, och det blir inte så dyrt i längden eftersom det är så sällan du verkligen behöver byta all sand.

• MissGos

Mamma Freja skrev 2009-10-17 23:28:58 följande:

Började fundera lite till.. E de inte så att katter inte tycker om likten av ättika??
    Jag har snarare hört motsatsen. Citron reagerar en del katter däremot negativt på.
  • Free Spirit
    skorpionen80 skrev 2009-10-17 23:37:23 följande:
    EverClean är bäst, och det blir inte så dyrt i längden eftersom det är så sällan du verkligen behöver byta all sand.
    Holder helt med..har prøvd flere typer av den billige sorten, men bare for å erfare at en må byte hele greien for å fylle på nytt, menst Ever clean trenger en ikke skifte sanden..en bare fjerner avføringen..mer lønsomt og praktisk.
  • Fru U

Tidycats är ungefär samma som everclean men billigare

• Fru U

eller var (var ett tag sen vi jämförde olika sorter)

• Jesster
    Majsan70 skrev 2009-10-17 22:46:42 följande:
     sanden PetPlus...fast nu tror jag det står Flamingo på påsen. GRYMT bra sand som slår dyra Everclean med hästlängder.Då har jag två lådor och minst 10-15 cm sand i mina lådor.
    Håller med. Den är superbra och faktiskt bättre än Everclean. Och väldigt dryg!
    Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Kattsand??