• FrejaMariah

Kattsand??

Ja blir tokig på att ja inte kan hitta någon bra kattsand! Ja vägrar att lägga mer än 100 kroner i månader på kattsand, eftersom ekonomin inte tillåter detta (föredrar att lägga pengarna på foder)
    De senaste ja har provat är:
    Eldorados: Blir klumpar, men går sönder lätt och fastnar i botten.. Dammar dessutom..
    Katty: Klumpar som fastnade i botten och de luktade kasskiss i hela lägenheten redan första dagen efter att ja skurade lådan..
    MissCat: Dammade massor, luktar kattkiss och när ja skulle tömma lådan igår undrade ja vaför katten inte kissat något och fick idag svar på att hon gjort.. Ja vippade lådan åt sidan och de va stora kisshögar, som smulade sönder helt! De GICK inte att få upp..
    Snälla guida mig i denna djungel av kattsand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-06 01:36
    TACK skorpan84!! Ja nappade på ditt tips om Klumpe från ÖB och ja älskar den sanden!! :D Inget dam, ingen kisslukt och fina klumpar som inte trillar sönder.. :) Och detta till ett mycke rimligt pris.. (grön kartong 80 kr./10kg.)

• Svar på tråden Kattsand??
  • JosieJosie

Tycker inte om EC för de släpar med sig den ur lådan oavsett matta o annat. Sen har men den överallt. Kör med Cal le Cat, 149 kr för 10 kg. Jättedrygt och mycket bättre än EC. Jag har 5 katter.
    Av de billigare gillar jag Katty Kattströ väldigt mycket och hade jag färre katter hade jag nog använt den.

• Free Spirit
    JosieJosie skrev 2009-10-18 08:22:22 följande:
    Tycker inte om EC för de släpar med sig den ur lådan oavsett matta o annat. Sen har men den överallt. Kör med Cal le Cat, 149 kr för 10 kg. Jättedrygt och mycket bättre än EC. Jag har 5 katter. Av de billigare gillar jag Katty Kattströ väldigt mycket och hade jag färre katter hade jag nog använt den.
    Du har rett der angående sanden som følger med ur doen..men så er det det eneste kluet med den.

Har ikke hørt om Cal le Cat..men takk for tipse..kan være verdt å spore opp.
  • Prisssan

Jag kör med kristaller, blå och rosa påse. Den är superbra, finns på de flesta ställen och katterna drar inte med sig den ut på samma sätt som sand.
    Kommer aldrig att köra med sand igen, kristaller luktar inte på samma sätt.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Majsan70
    Prisssan skrev 2009-10-18 10:08:12 följande:
    Jag kör med kristaller, blå och rosa påse. Den är superbra, finns på de flesta ställen och katterna drar inte med sig den ut på samma sätt som sand.Kommer aldrig att köra med sand igen, kristaller luktar inte på samma sätt.
    Fast sand luktar ju inte heller om man har rätt sand o rätt mängd i lådan. Luktar det illa så beror det oftast på att det är för lite sand.
  • Prisssan
    Majsan70 skrev 2009-10-18 10:11:40 följande:
    Fast sand luktar ju inte heller om man har rätt sand o rätt mängd i lådan. Luktar det illa så beror det oftast på att det är för lite sand.
    Jag har använt många sandsorter och jag vet hur man sköter dem Gillar dock inte sanddoften.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mynta
    skorpionen80 skrev 2009-10-17 23:37:23 följande:
    EverClean är bäst, och det blir inte så dyrt i längden eftersom det är så sällan du verkligen behöver byta all sand.
    Instämmer. EC har helt klart överlägset, luktar absolut ingenting. Har tre katter, varje katt förbrukar cirka 5 kilo sand per månad, dvs 100 spänn per katt och månad. Kanske låter dyrt om man jämför med de billigare sorterna, men det är värt det!!
  • Majsan70
    Mynta skrev 2009-10-18 10:13:07 följande:
    Instämmer. EC har helt klart överlägset, luktar absolut ingenting. Har tre katter, varje katt förbrukar cirka 5 kilo sand per månad, dvs 100 spänn per katt och månad. Kanske låter dyrt om man jämför med de billigare sorterna, men det är så värt det!!
    Har du provat Pet Plus?
  • Mynta
    Majsan70 skrev 2009-10-18 10:13:54 följande:
    Har du provat Pet Plus?
    Nej, var köper man det? Tror du att jag blir mer nöjd med det än med EC?
  • Majsan70
    Mynta skrev 2009-10-18 10:26:21 följande:
    Nej, var köper man det? Tror du att jag blir mer nöjd med det än med EC?
    Jag köper i Grizzly butikerna..vet faktiskt inte hur det ser ut i andra butiker.

Både vi och katterna är MYCKET mer nöjda med detta än med EC. Drygare, billigare o luktfritt. 159 spänn för 15 kilo..räcker 4-5 veckor beroende på om vi behöver tömma ur lådan ibland..sker väldigt sällan iofs. Denna månaden har det enbart gått åt 7 kilo sen den 25 september. Tror tom att sanden ibland räcker 6 veckor.
Svar på tråden Kattsand??