Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

BF Juni 2010!

mejola skrev 2009-10-26 18:19:39 följande:
    Någon som vet några bra receptfria järntabletter?
    Så gott som alla järntabletter är receptfria.
    De tabletter som bm på mvc rekomenderar en att äta under grav heter niferex. på många apotek har de järntabletterna bakom disk så be personal om hjälp.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • mithrandil
    Milliemolly skrev 2009-10-26 20:39:37 följande:
    Måste gratta till twinsen ocskå! Vad skoj!MEN måste ändå erkänna att jag blev lite lättad när det bara var en på VUL idag! Första grav. önskade jag tvillingar men nu med en 2,5-åring också så räcker det med en Fick du veta på ditt VUL exakt hur långt gången du var?
    Haha.. ja, jag var precis som du. Ville inget hellre att det skulle vara två förra gången. Blev nästan besviken när det visade sig bara vara en. Men nu ber jag till min stjärna att det är en liten därinne. Jag har en son som bara är 7månader så 3 barn under 1,5år blir nog lite saftigt. Fast visserligen så är det i slutändan bara viktigt att barnet är friskt och att allt går som det ska.
  • mithrandil

Hej tjejer!
    Jag har tidigare inte riktigt vågat ta mig hit. Ni skriver så otroligt mycket, men nu är jag trött på alla trådar som dör ut så jag tänkte att om jag inte är med i en massa småtrådar utan bara i en enda stor kanske jag hinner med ändå? Vi får se hur det går.

Jag har en son som är född i mars i år och nu är bebis beräknad till den 29 Juni ungefär. Kommer nog aldrig hinna läsa ikapp mig men ska försöka lite smått.

Hur mår ni alla?

• mithrandil

Tack för välkomnandet!
    Jag mår oförskämt bra. Alla mina symtom är väl egentligen helt borta.
    Lite oroande eftersom jag hade likadant i juli i år och det visade sig då att jag fått ett ma. Men jag väljer att inte tänka på det innan vul nästa fredag.

Jo, jag har märkt att man inte kan vara borta mer än några minuter ifall man ska hinna läsa ikapp sig och med en 8månaders som inte vill vara still eller sova så kan det bli lite kämpigt. hehe. Men jag får helt enkelt anstränga mig.
    minns hur kul det var att vara med i bf trådar från då jag väntade alexander.

bustrollen: Usch och fy för att må illa! Fast på ett vis kan det vara skönt också, då vet man att det händer grejer. Hoppas det släpper helt snart. Ett plus är ju att du fått sova inatt iaf. kan vara bra att ha krafter inför tentan. Lycka till med den!

• mithrandil
    Miss Johanna skrev 2009-11-06 09:01:44 följande:
    Jaha vad kul! Jag är dock rätt så nyinflyttad men har bott 3 år innan i Alingsås. Nu bor jag i Ingared utanför A-sås. Bor du i stan eller? Finns en tråd om blivande alingsåsmammor:www.familjeliv.se/Forum-2-14/m47309423.html
    I ingared har jag också bott en kort period av mitt liv. Så lustigt.
    Det är ju inte direkt något stort ställe.
  • mithrandil
    Miss Johanna skrev 2009-11-06 09:06:32 följande:
    Jasså, kul Nej det är bara en liten håla, men väldigt charmig liten by. Trivs kanon här!
    ja, jag trivdes också bra. Har några av mitt livs bästa minnen därifrån.
    men nu har nog alla mina vänner jag hade när jag bodde där flyttat därifrån.
  • mithrandil
    blehnda skrev 2009-11-06 09:35:10 följande:
    Hej tjejer! jag har inte riktigt tittat på magen ordentligt eftersom jag bara är i v. 9 nu, lite för tidigt att se något tycker jag. men om jag tittar uppifrån så buktar det ut lite på ena sidan under naveln. liksom utanför blygdbenet. ligger hinn säcken och bebben på ena sidan eller?jag är jätte hård på magen där nere, går liksom inte att "dra in magen" ordentligt längre =)är det för tidigt att se eller ser jag bara det jag vill se kanske? =)
    Många svullnar upp tidigt i grav. men det beror mestadels på att tarmarna svullnar. Så jag tror inte att du inbillar dig. Det är nog med all säkerhet som du sett.
    Oftast så brukar den där svullnaden lägga sig innan den "riktiga gravidmagen" dyker upp, men för vissa så stannar den kvar.
    MumTwins skrev 2009-11-06 09:12:41 följande:
    Tack alla för erat stöd. Har fått en tid på gynakuten nu klockan 10 och självklart så följer sambon med. Hoppas verkligen att allt är bra där inne.Hör av mig om hur det gått sen.
    Lycka till! Håller tummarna för att allt ska se bra ut!
    Kram på dig!
  • mithrandil
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    jag är så ledsen för er skull. Vet hur ont det gör, min enda tröst är att det blir bättre och man kan lyckas bli gravid snabbt igen efter ett missfall!
    Om du behöver prata så är det bara att skriva. Det är skönt att ha någon att älta allt med. speciellt någon som gått igenom samma sak. 
    massa styrkekramar!!
  • mithrandil
    Fargoli skrev 2009-11-06 21:46:05 följande:
    Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder
    Lite sådär har vi med tänkt oss. men vet i tusan om jag kommer lyckas hålla mig tills dess. Med sonen tittade vi kön, skulle vara roligt att testa att inte veta innan också och detta blir ju sista barnet för vår del. Iaf efter hur det känns just nu. Men som sagt.. tror aldrig jag kommer lyckas hålla mig till detta.
  • mithrandil
    Fargoli skrev 2009-11-07 09:41:19 följande:
    Jag trodde inte heller det från början, men det är nog min bästa kompis som nyss fick barn och min mamma som lyckas "övertala" mig att inte kolla, för när min kompis fick minns jag att man var så nyfiken på att få veta vad det var och se om man hade rätt. Det verkar så spännande att få veta på det sättet vad bebis har för kön. Och jag känner att det inte spelar någon roll om jag får en pojk eller flicka. Så jag vill nog ha den där överraskningen
    Jo, mig spelar det heller ingen roll vad det blir. Det är lite sådär som jag har tänkt det. hur roligt det måste vara att gå och spekulera över vad det blir i alla veckor och sen få överaskningen när bebisen väl är ute. Spännande. Men på ett sätt var det roligt att veta också. man slapp kalla bebisen för det och jag känner att jag kunde knyta an mer till barnet i magen när jag visste vad det var för kön på den.
Svar på tråden BF Juni 2010!