Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

BF Juni 2010!

Tycker fortfarande gemensam träfftråd verkar krångligare än att bara gör en för staden man bor i.

Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-09 22:27:29 följande:
    jo klart, ja är den som vill ha enkelt så man slipper hoppa emellan såmycket haha Men börjar med en träfftråd, som ja sett i andra stora trådar så har de funkat utmärkt så
    fast om jag inte bor i sthlm behöver jag ju inte gå in i sthlms tråden?
    Jag hoppar ju ändå bara från denna och gbg tråden?
    haha.. jag är ledsen men jag förstår inte riktigt hur du menar.
  • mithrandil
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:31:39 följande:
    Oki, fixar en fikatråd och lägger in den i mejolas träfftråd.mejola - ta inte illa upp Med tanke på hur många det är som håller till i denna tråd så känner iallafall jag att det är jättesvårt att hålla reda på alla. min erfarenhet av fikatrådar är att det genast börjas prata om vart i orten man bor och andra mer nära grejer, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Om det är fler än vi i göteborg som vill fika så kommer denna tråd snart snart bli överbelarmrad med "tack-för-fikat-och-gud-vad-kul-vi-hade" som ingen annan är intresserad av. Jag personligen känner ibland att det är skönt att få respons från andra som bor i samma region och som känner till samma mvc, förlossningar etc. Som det är nu drunknar gärna ens inlägg om råd i alla andra inlägg.
    Jag håller med helt och fullt!
  • mithrandil

Godmorgon tjejer.
    Här är det samma som vanligt. har typ inga symtom alls. Men nu har jag iaf känt av lite små molvärk i magen i ett par dagar så nu är jag mest oerhört tacksam för att jag slipper symtom.

Längtar och väntar: Vilken tur att vi alla är olika!!
    Kompisar har jag, men det är alltid kul att träffa fler. Dessutom kan man ha oerhört mycket gemensamt med många förutom grav. och bebisar även om man träffas via fl. Bajs var inget jag NÅGONSIN skulle prata om innan jag fick barn, men nu är ju det den största delen av min värld så vad finns det liksom annars att prata om?
    Självklart pratar jag om "ett eget liv" och jag pratar aldrig om min nuvarande graviditet annat än här på nätet. Jag lägger fokus på min son och det är hans bajsblöjor som har blivit mitt största intresse

• mithrandil
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 10:59:02 följande:
    Nej. Vi sa att vi nog ändå inte kommer avbryta graviditeten om det visar på hög risk för DS och då är det ju att kasta pengarna i sjön (1800:- kostar det på barnmorskegruppen i Gbg, jag är under 35 och blir inte erbjuden det gratis). Så vi bokade istället in ett till tidigt UL i v 13.
    Ja, då tänker ni samma som vi då. Jag har funderat och tänkt men jag vet ärligt inte om jag skulle klara att ta ställning till ett beslut om svaret sskulle vara negativt. så jag låter helt enkelt bli att ta reda på det.
  • mithrandil
    Thesso skrev 2009-11-10 13:44:11 följande:
    Okej, ännu en helt ot fråga.Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..
    Tycker inte jag iaf! Ifall ni har möjlighet så slå till och skaffa lite barnvakt och få njuta bara ni. Huvudsaken är ju sonen får vara med och fira julafton ihop med er.
    sen om han missar julbord tror jag inte han innerst inne bryr sig speciellt mycket om. tänk att behöva sitta där när alla tråkiga bara äter och pratar?!
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-10 21:44:31 följande:
    Ja okej, jag är inte så hajj på det där med blodtryck och det. Jobbigt ändå att dom inte kan göra något åt det, men skönt att du vet hur du ska hantera det
    Man kan få tablettbehandling i värsta fall. men när man är gravid så undviks det tills det blir riktigt lågt.
  • mithrandil

någon här som hört talas om hallonblandste?
    Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?

• mithrandil
    mejola skrev 2009-11-10 21:55:05 följande:
    hehe skönt att höra, lät lite farligt ifall de skulle sjunka extremt och de fanns inget att göra
    haha.. Ja, som tur är så är läkarvården så pass bra att det är få saker som inte går att göra något åt. Man har ju tur som föddes på 1900-talet.
Svar på tråden BF Juni 2010!