Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

BF Juni 2010!

Vilda Tiger skrev 2009-11-07 16:44:32 följande:
    HepalinaHahaha! Ja - vissa dagar är jag likadan, jag kan äta huuur mkt som helst. Idag är jag trött, och börjar bli förkyld. Men min man är iväg och kommer inte hem förrän midnatt så det är bara för mig att roa dottern. Tur att hon är på glatt humör. Det är nog hennes förkylning jag har fått, då hon hade feber för två dagarn sedan och fortfarande är snorig som tusan. Jag antar att jag kommer att däcka samtidigt som hon lägger sig vid halvniotiden, för jag känner mig redan redo för sängen.
    Haha.. ja det där känner jag igen.
    Jag lägger min son vid 19 och så tittar jag snabbt på tvn. sen vaknar han igen en timme senare och då brukar jag somna när jag försöker söva om honom.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • mithrandil

Ojoj vad som skrivs. Men än så länge hänger jag med.
    Vi ska göra vul på fredag. Hade ett ma i aug så då blev jag erbjuden att få komma och se så att allt står rätt till denna gången. har inte haft några som helst symtom på två veckor nu så jag är ju självklart livrädd.

Att göra vul för att man behöver och att göra vul för att man vill är olika saker.
    Jag skulle aldrig titta med vul bara för att jag är nyfiken och vill se den lilla. men oro är riktigt jobbigt så det kan jag tänka mig titta för att stilla.

Förmånga vul är inte bra, enligt läkare jag träffade när jag väntade sonen. men behövs dom så är det ingen direkt större fara. Så sa han iaf.
    Sen om det beror på besparingar eller om det stämmer det vet jag inte.

• mithrandil
    elsabubblan skrev 2009-11-08 22:00:00 följande:
    Nån mer som är totalt orkeslös? Jag är i vecka 8 och orkar inget mer än att ligga på soffan. Vilket är svårt när jag har två busiga barn hemma.... och så illameåndet, konstant! Minns inte att det var så här jobbigt de två tidigare gångerna.
    Jag är oerhört glad att ha sluppit det. Mestadels iaf.
    Har en vilding på bara 8månader som kräver min fulla uppmärksamhet och att jag sysselsätter honom varje vaken minut. Herregud om jag varit trött upptill det.
    Förstår arligt inte hur ni alla med illamående och trötthet orkar med. När jag väntade sonen låg jag i soffan hela dagarna om jag inte jobbade. så jobbigt.
  • mithrandil
    Ellie84 skrev 2009-11-09 09:00:15 följande:
    Såg att det var flera som har inskrivning idag..Här är en till..Sen i eftermiddag ska vi berätta för dottern (fyller 6 i december) att hon ska bli storasyster till sommaren..Får se hur hon tar det..Har en kompis som fixat böcker som förklarar det barn behöver veta kring göra bebis och sånt som vi ska läsa för hon för det kommer granterat koma frågor..Ska höra idag vad det kostar att göra UL..!!Tänkte stilla oron att det är nogåt galet fel på bebisen.. En kompis fuck nyss göra abort i v19 då man såg en kraftig missbildning som hotade inre organ då hon var på RUL!!Vill hellst slippa det...Någon som vet när man räknas som förstföderska igen??Svärmor sa sex år, då blir jag juh det, men jag vill tro att det är länge..Bebisen är beräknad på dotterns sjunde år..
    Min mamma och alla andra jag har pratat med säger 5 år.
    Jag undrar om jag är omföderska eller förstföderska egentligen.
    Min son förlöstes med ett katastrofsnitt, men jag var ju fullvidgad så lite hann jag ju med iaf innan de tog ut honom.
  • mithrandil
    kronanskvinna skrev 2009-11-09 10:10:11 följande:
    Har man inte fött nått barn på 7 år så räknas man som omföderska, det är vad jag hört av en bm! Men fråga på inskrivningen om du inte redan vart på en sådan :)
    Haha.. ja det är olika bud överallt.
    Nu har jag hört 5år och läst att man aldrig är omföderska igen och att man är det efter 6 och 7år.
    Det är så roligt med alla olika svar. Man undrar ju egentligen vad som stämmer.
  • mithrandil
    mithrandil skrev 2009-11-09 10:20:45 följande:
    Haha.. ja det är olika bud överallt. Nu har jag hört 5år och läst att man aldrig är omföderska igen och att man är det efter 6 och 7år. Det är så roligt med alla olika svar. Man undrar ju egentligen vad som stämmer.
    jag läste för snabbt. det stod visst att man räknas som omföderska efter 7år.
  • mithrandil
    kela81 skrev 2009-11-09 21:45:23 följande:
    var hos läkaren idag, för nytt vul.Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....
    Jag beklagar verkligen!! Så otroligt jobbigt.
    Tur iaf att en av tvillingarna klarat sig även om jag förstår att det måste kännas tungt att den andra inte gjorde det. [kramar om]
  • mithrandil
    Yossan skrev 2009-11-09 19:18:19 följande:
    [citat]Jag lär väl riskera en glukosbelastning jag med. Sonen vägde 4630 g! :-O Helt oväntat. Jag är inte överviktig och hade haft normala P-glukosvärden hela graviditeten. Ingen förstod något. Men så gick jag 11 dagar över tiden. Kanske var stor del av orsaken? Är lite småskraj för hur stor denna kan komma att bli. Sonen skadade mig ganska ordentligt på väg ut, tarm och blåsa (inkontinens), och jag är precis bra från dessa skador sedan några månader... Känns inte kul att riskera dessa besvär igen! BM sa då jag ringde för att boka inskrivning att jag ska få prata med förlossningsläkare. Ev. snitt. Är eg. emot snitt, men tror nästan att det skulle vara det bästa. Vet inte om jag skulle våga ta i vid en vanlig förlossning av risk för dessa skador igen......
    Min son vägde 4310 när han föddes en vecka innan bf. hade ett sfmått på 42.
    Visste inte att stort sf-mått och stor bebis kan bero på grav.diabetes. Så läskigt. :-S
  • mithrandil

tror ni inte det är lite lättare med fikatråd för var stad?
    Lite svårt om 4olika städer ska välja datum samtidigt. då kanske man inte förstår vem som ska med vart? eller är det bara jag som är dum?
    Tycker en gbg-tråd låter bra iaf.

• mithrandil
    mejola skrev 2009-11-09 22:23:25 följande:
    känns som de blir himlans många trådar då med tanke på hur många städer de finns i sverige hehe.Men de  är ju bara skriva tex:GBG:ska vi ha fika bla bla bloch nästa skriver GBG överst, sen en annan stad kan skriva sin stad överst.Tvivlar på att de kommer bombas av olika städer samtidigt.Man kan ju kika såhär först, blir de krångligt är de bara att göra fler undertrådar
    Det är ett stort forum. det får plats med en himlans massa trådar. hehe
Svar på tråden BF Juni 2010!