Inlägg från: Martinis84 |Visa alla inlägg
  • Martinis84

Usch jag börjar bli lite orolig då jag de senaste dagarna inte känt någonting knappt. Visserligen är det ju skönt, men samtidigt lite oroande. Jag vet att man kan ha såna dagar då man inte känner nått, men nu har det gått flera dagar. Visst fortfarande trött, men inte s mkt längre och mår inte lika mkt illa, det bara kommer och går lite då och då...

Tycker att det känns som en evighet till v.18 till ultraljudet. Ska visserligen göra KUB, men ändå. Är bara i vecka 9 (8+3)...

Någon mer som känt så att symptomen kan försvinna lite då och då?

• Martinis84
    Joggi skrev 2009-10-28 11:20:05 följande:
    Vi är precis lika långt gången du och jag.. Har du inte funderat på att boka in ett tidigare UL privat? Jag har bokat in ett den sista nov (13+1) hade nog tagit lite tidigare om det fanns men tyvärr va det lång kö.. Kostade 300 kr men det är verkligen värt dom pengarna tycker jag.. På vissa ställen kostar det ju lite mer men.. Annars dippade mina symptom i v5-6, strax innan illamåendet kom. Jag tror inte du behöver vara orolig.. Man vill inte leva med symptomen (de värsta iaf) och inte utan=)
    Jo jag hade den tanken att göra det. Men väntar lite till och ser. Tycker att tröttheten kom nu iallafall... Skönt att inte må illa i allafall. Igår jobbade jag halva dagen och var hur pigg som helst! Men idag trött igen...

Vi har inget privat där jag bor utan måste åka en bit, men det kan det ju vara värt. Tänkte prata med BM om det nästa vecka på inskrivningen om jag fortfarande är orolig, men det har säkert gått över tills dess. Hur är det med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?

Kram
  • Martinis84
    Fargoli skrev 2009-11-02 15:39:09 följande:
    Hej tjejer. Idag började jag skolan igen efter en veckas höstlov. Är det någon som har förslag på hur jag ska orka med allt och hitta motivationen för att plugga. Går ju sista året på gymnasiet, men orkar inte med det snart längre. Sen att gå i en inte alls för bra klass gör ju inte saken bättre :/
    Nä tyvärr skulle också behöva lite motivation till plugg. Jag läser på högskola och det är tufft. Fullt upp hela tiden samtidigt som jag jobbar och så är man ju gravid. Skönt det skulle vara att bara få vara hemma och inte göra nått... Två viktiga tentor inom det närmaste och två stora inlämningar. Usch gud giv mig styrka!
  • Martinis84

hallå tjejer!
    Var ett tag sedan jag var här inne och kikade, men har haft fullt upp.
    Igår fick jag titta på bebben, så spännande fast jag såg inte så mkt. BM såg mer både armar och ben, dock såg jag hjärtat slå. Nu vet jag vilken dag jag är i. I går trodde jag att ajg var på 10+4, men visade sig vara 10+0 så 10+1 idag!

• Martinis84

Gud vad ni skriver! Vad roligt!!
    Jag har inte haft tid att vara här inne på FL på ett bra tag.
    Jag har jätte problem med min mage. Någon mer som har det och hur löser ni det?
    Med problem menar jag att jag lätt blir förstoppad.

• Martinis84

Tack för tipsen!
    Jag köpte något på apoteket som funkade bra, men det fick man bara anävnda en viss tid. Så får nog ta och testa något av era råd. Jag har haft problem innan då jag är laktosintolernat, men nu under graviditeten har allt blivit mkt jobbigare. Är glad om jag kan gå på toa var femte dag..

Men jag kom ihåg när min mage var kass innan så åt jag linfrö och några andra frön på gröten varje morgon och det hjälpte kanon! Så får nog testa det igen. Måste det vara så här genom hela grav. eller är det bara i början?

• Martinis84

Vilken fin mage! Är det ditt första barn eller har du barn sedan innan? Tänkte bara på hur väl den syntes.. Så avundssjuk.

• Martinis84

OK, jag har rätt "fläskig" mage i vanliga fall så här känns det som att det dröjer innan man kan se min bebismage. Går på torsdag in i vecka 13.

Svar på tråden BF Juni 2010!