Inlägg från: Martinis84 |Visa alla inlägg
  • Martinis84

BF Juni 2010!

Lägger en liten kommentar ang jobb intervju.
    Jag är bara timanst. men fick frågna om jag kune tänka mig att jobba på banken där jag jobbar nu. Inte nu direkt men om ett tag. Jag skulle få göra anställningstest mm, men samtidigt jag fick reda på detta så hade jag just fått veta att jag var gravid. sa inget för stunden. Men förra veckan så sa jag det till min chef. Var så nervös trodde inte jag skulle få komma tillbaka (många som söker), men hon blev jätteglad för min skulle och sa att vi skulle göra testet snart så vi hade det gjort och att jag var välkommen tillbaka näår jag kände för det. Det kändes skönt.

Så det jag ville säga är nog att göra det man känner är rätt.

• Martinis84

Jag är 13+3 idag jag också, men känner att tröttheten börjar försvinna mer och mer. Fortfarande trött, men inte så där ubertrött. Men jag sover också hela nätterna då jag har än så länge haft turen och inte behöva gå upp och kissa.

Men ett annat probelm som jag har är min rygg! Den tar knäcken på mig ibland alltså. Speciellet när jag suttit, stått eller legat länge. Det hugger i ländryggen eller vad man ska säga. Så just nu kommer jag inte ur stolen så får nog sitta här tills sambon kommer hem..

• Martinis84

Kan man ha "mensvärk" fortfarande?
    vet att man kan ha det i början, går in i vecka 15 i morgon och börjar känna lite värk. Inte så att det göra ont och inte hela tiden, men den finns där ibland.
    Kan det vara växtvärk så det är ofarligt? Eller vad beror det på? Någon som känner likadant?

• Martinis84

Ja det känns precis som en mensvärk, men sedan går den över. Skönt att man inte är ensam. Inget man behöver oroa sig över eller?

• Martinis84
    Milliemolly skrev 2009-12-15 19:59:50 följande:
    Jag struntade i intelligender-testet och körde det gamla hederliga ringtricket istället Det stämde när jag väntade dottern och igår visade det kille Vi får väl se den 12 januari! Här berättar de om de kan se det, iallafall de nya BM. Förra gången fick vi en gammal och sur som inte sa ett ljud under undersökningen och när vi frågade efteråt sa hon bara : det såg OK ut! de orden ringde i mina öron resten av grav. Flera av våra vänner har fått veta könet på RUL. Men de har alla väntat killar så det är kasnke därför? Hittade en sida på nätet med köns-ULbilder och kollade gansak noga på det...............så jag kasnke kan leka amatörbm på UL och kolla könet själv
    Vad är ringtestet? Jag vill inte veta, men tycker att det är kul att spekulera. Genom att kolla magen och hur man har lagt på sig. Säkert bara skrön, men det är roligt!
  • Martinis84
    Summer skrev 2009-12-22 18:41:10 följande:
    Det märks att man är i v. 16 nu. Det ilar och värker olustigt i livmodern sedan igår, riktigt obehagligt. Jag antar att det är bebis som växer så det knakar. De ska ju växa som mest mellan v. 16-22 eller 26 eller hur det var?
    Är i vecka 17 och jag har flera gånger tänkt att det varit bebben, men sedan nä..
    Men i går kväll kände jag något som nästan var som hjärtklappning fast i magen. Kan inte beskriva, men var nästan lite obehagligt. Men får nog snällt invänta dom riktiga sparkarna för att jag ska veta vad det är känns det som. Någon mer som kan känna som värk när man sträcker på sig eller i bland nyser? Jag kan känna att det är som något hugger tag i magen.
  • Martinis84
    Joggi skrev 2010-01-04 18:15:34 följande:
    Tack, men vi har inte köpt bilen än så vi kan inte mäta bagaget.. Håller på att byta bil precis=)
    Hmm har du också stor hund? Jag har rottweiler som idag sitter i en stor bur. Även om vi kortar ner den så kommer vi inte kunna ha bur om vi ska få in en barnvagn. Eller kan man lägga den lite på tvären..??
  • Martinis84

Vad roligt med namnprat!
    Jag önskar att jag vore sådan som vågar döpa till ovanliga namn...
    Men killnman är just nu Mio eller Wille. Tjej är vendela, alma, rut eller nått likanande. Så kul att prata namn med släkt och vänner. Kan hålla på i evigheter!

• Martinis84
    Harley skrev 2010-01-04 19:35:26 följande:
    Sådär. Nu har jag lagt in 2 bilder i mitt galleri (magen med ?) Om någon vill så får ni lägga in dem i bildtråden. Jag har IMac så det är överjävligt att klistra in bilder i trådar... Pliiiizzzz
    Vilken söt dotter du har!!
    Oj, vilken mage du har ;) Tyckte att jag har mage men inget mot din, men väntar ju också första. Lite små sur över mig själv att jag lagt på mig ganska mkt över höfterna, men konstigt nog gått ner över fingrar och armar..?? Märkligt, omfördelar sig kanske.
  • Martinis84
    elinasteen skrev 2010-01-04 20:41:19 följande:
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden! Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom  
    Precis så! Min ring sitter heller knappt kvar... Märkligt.
    Bara av ren nyfikenhet.. Vilken vecka trodde ni innan hon sa v16+2.
    Ska på ul nästa vecka då 19+1.
Svar på tråden BF Juni 2010!