-
Vi har också det fast för 400 kr tror jag. Min kompis fick en som var helt ny... Kommer nog också hyra tror jag.Harley skrev 2010-01-05 13:22:54 följande:I mitt landsting får man hyra den första bilbarnstolen för 300 kr och ha den i 9 månader tills det är dags att köpa den för lite större barn. Tror att vi hyr även denna gång. -
Ah! Jag har IF som försäkringsbolag. Kankse ska kolla upp det. Tack för tipset!Pepparkaksdeg skrev 2010-01-05 16:56:01 följande:Vi tecknar nog en barnförsäkring där bilbarnstol ingår. Vet att IF körde med det förut men finns säkert fler som har så. Då är det bara att byta in till en större när barnet växer och den sista får man behålla. Verkar smidigt. -
Har läst någonstans att den som är gratis gäller bara fram till vecka 16 eller något sådär. Letade också efter gratis gravidförsäkring. Men säg till om du hittar något!Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 11:16:57 följande:Nu har jag kollat upp IF försäkringen. Bilbarnstol är inte längre något som ingår utan får hyras vid sidan av.Tycker ändå att det var rätt bra pris eftersom det var en sån där med klicksystem som många härinne lovordar. Kostade från 72kr mån om man har försäkring hos dom. Gick att hyra även utan försäkring och kostade då 102 kr mån. Sista stolen får man fortfarande behålla. Stolen man fick från nyfödd är en "Be safe izi kid" Finns länkar på IF sidan som hänvisar till "bäst i test" i Vi föräldrar och "toppbetyg" I föräldrar och barn tidningen. Inte läst själv dock. Nu måste jag gå in på nån "jämför försäkringsida" och se vad de andra bolagen har att erbjuda. Kanske kan fråga min mamma om råd. Hon har jobbat som skadereglerare på försäkringsbolag i evighetersevigheter. Trygg-Hansa och Folksam. För själva försäkringen är ju ändå det viktigaste inte bilbarnsstolsdelen. Tycker jag. Även om det är bra om det ingår eller man får hyra till en hyfsad summa. Min största nyfikenhet just nu ; Var håller alla gratis gravid försäkringar hus? Gratis är gott. Och var mycket vanligt iaf för några år sen. dags att Gooogla igen. Återkommer. -
Ok vad bra!Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 13:20:01 följande:Nä dom som är gratis räcker hela vägen till efter förlossningen. Annars vore det inget vidare. Det är ju just då som det verkligen kan hända tråkigheter. Själv lägger vi som sagt till 1100pix så räcker den hela grav plus sex mån efter. Betalar extra för att få ett utökat skydd framför allt under graviditet och förlossning. Sen att den räcker så långt efter är ju ett jätte plus.
Jag vet inte hur jag läste för ett tag sedan
troligtvis läste jag väl inte alls..
Nåja vad bra att jag har er som bankar lite vett i min skalle. Tack! -
Jag hade missuppfattat, fr vecka 16 kan man teckna en försäkring som ger lite mer om något skulle hända. Men basförsäkringen är gratis och går till barnet är 6 månader.Martinis84 skrev 2010-01-06 13:25:51 följande:Ok vad bra! Jag vet inte hur jag läste för ett tag sedan troligtvis läste jag väl inte alls.. Nåja vad bra att jag har er som bankar lite vett i min skalle. Tack!
Som sagt läser inte alltid så noga.. -
En knäpp fråga...
Som jag tidigare har nämnt så har jag ju hund och hundbur och skulle vara glad om jag kunde ha kvar den. Men det blir att det bara finns ett utrymme på ca 50 -55 cm kvar jämte buren. Kan man lägga vagnen lite på sniskan eller måste jag plocka bort buren? Knäpp fråga jag vet... eller finns det någon vagn som ni vet är lite smalare? Jag har ju annars fastant för emmaljunga duo edge... -
Här är en till!rednose skrev 2010-01-09 06:45:23 följande:Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa! Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde! Fler?
Somnar som en stock, men vaknar mitt i natten och har svårt att hitta bra position och svårt att somna om. Så känns som man sover bara hlava natten. Sedan drömmer jag så himla mycket både knasiga drömmar och mardrömmar... -
Jo jag kommer ihåg att du hade det kämpigt i början, men skönt att du mår bättre nu! Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, däremot på dagarna så tycker jag att jag får springa titt som tätt. Borde inte det försvinna? Läste att man har det tidigt pga av hormon, men att det sedan ska försvinna. Jag har inte innan behövt springa. Kankse är att det trycker på blåsan för bebben har väl inte flyttats upp än? Eller har jag fattat det fel kankse.. Vore inte den första gången...Joggi skrev 2010-01-09 11:36:50 följande:Jag sover som en stock=) Har hittills inte vaknat på natten en gång ens tror jag=) Inte ens för att kissa som alla pratar om.. Hata mig inte Tänk på att jag låg och mådde illa från v6-16 Det kommer väl det där med kisseriet antar jag..... Däremot pratar jag enormt mkt i sömnen och väcker sambon, men det gör jag även som ogravid=) Inatt ylade jag så han vaknade! Haha=) -
Åh lite efterhand ångrar jag mig...
Var på RUL idag och allt såg bra ut. Frågade dock inte vilket kön det var. Vill nog inte veta, men är ju såå sjukt nyfiken av mig! Drömt om pojk, men kände ett tag att det nog var flicka. Det är bara tiden som får utvisa... Fick behålla mitt bf datum på svenska flaggans dag =) -
Måste bara fråga vad är intelligender test för något?
-
Tog nu reda på vad det var för nått. Visste inte att sånt fanns! Coolt!
Hur stämmer det då? Jag är ju lite osäker på om jag verkligen vill veta eller om det ska få bli en suprise, men verkar ju som de flesta har tagit reda på vad det är för kön. -
Mio har vi som förslag här hemma! Det är jättefint tycker jag. Fast vi har det som förslag om det blir pojk.