• mjauen

BF Juni 2010!

Hallå i tråden!
    Hoppar på här med eftersom alla andra tycks ha gått över hit oxå.
    Jag väntar andra barnet med bf 11/6, är alltså i v.7+2 idag. Har mått lite illa till o från, men inte alls så mycket att jag behövt kräkas. Värre har varit matlusten, eller brist på matlust fast jag varit hungrig. Obehaglig känsla. Sen är det det där vanliga då, molvärk, svullen mage, ömma bröst...Har redan varit tvungen att köpa större bh.

Angående ul så blir man där jag bor erbjuden fostervattensprov eller vad det nu heter o om man inte vill göra ett sånt kan man istället göra ett vanligt ul runt v.10. (Om det inte ändrats sen jag var gravid sist) Sen är det förstås rutin-ul i ca v.19.

• mjauen

Men hjälp vad ni skriver!! Har varit borta 2 dar o missat typ 30 sidor! Inte en chans att jag ska orka läsa igenom allt.
    Har ändå förstått att det är ett par stycken som väntar twins, va kul!
    Beklagar till de som det inte gick vägen för, vet hur det känns...

Har varit på inskrivning idag, till samma bm som tidigare o hon är jättetrevlig. Det var inget nytt i sig men ändå roligt att ha varit dit. Det känns liksom mer på riktigt nu att man faktiskt ska få en bebis.
    Ska tillbaka om 2-3 veckor o kommer då att få göra ett ul Kan knappt vänta!

Nä, nu måste jag släpa fram dammsugaren, vi får besök ikväll, o hallen är full med sand o grus!
    Ha det bra!

• mjauen

Går in i v.10 idag (9+0). Under förra graviditeten hade jag stenkoll på exakt dag men nu är jag tvunden att dubbelkolla emellanåt. För någon dag sen hade jag för mig att jag var i v.9+5!
    Har fått tillbaka matlusten nu, men illamåendet har i stället blivit mer påtagligt. Kommer alltid en stund efter att jag ätit. Men man får ju hoppas att det är ett tecken på att allt är OK.

Vi har inte heller tänkt kolla kön. Tänkte göra det förra grav. men det närmaste sjukhus som man kan göra det på ligger nästan 300 km bort. Har ändå ingen skillnad vad det blir, bara glad om det är ett friskt barn!

Hoppas illamåendet börjar släppa för alla drabbade nu, så ni får börja njuta av graviditeten! (Fast det är svårt innan man varit på vul eller ul o kollat att allt är bra)

• mjauen

Jag har inte berättat än på jobbet o tänkte vänta så länge som möjligt med det. Än så länge är det bara våra föräldrar som vet om det, o det var lite komiskt för vi behövde inte berätta utan de gissade det ändå på nåt vis
    Min mamma frågade nån dag innan jag ens plussat om jag är gravid o då kunde jag bara svara att jag vet inte ännu.
    Sedan var vi på besök hos svärföräldrarna o ett tag efter när maken pratade med sin mamma på telefon frågade hon om vi har nåt på gång. Konstigt att de kan veta så där bara...

• mjauen

Hå, hå! Kom just hem från jobbet o jag är bara sååå trött!
    Sonen har varit lite krasslig i helgen o inatt sov han inget vidare. Borde egentligen vila en stund innan det är dags att hämta från dagis, men här sitter man då...

Skulle ringa o boka läkartid o tid för ul idag, men det var ingen som svarade fast det var telefontid. Typiskt! Får prova igen imorgon.

Har hört tidigare oxå att katter har reagerat på liknande vis, legat på magen o så. Mysigt, tycker jag. (Bara de inte är allt för tunga då)

• mjauen
    lillaemme skrev 2009-11-09 12:01:13 följande:
    vet inte om ni har skrivit om vacinnering ännu..är sjukt mååånga sidor att gå igenom efter en helgs arbete.. Men har ni vaccinerat er?
    Jag tog vaccinet för en vecka sen. Var helt emot det först, men sen efter att ha pratat med min bm så ändrade jag mig. Fick grymt ont i armen efteråt, kunde inte ligga på den alls på 2 dar. Dagen efter vaccinet fick jag stegring o värk i benen, men det gick över på en kväll.
  • mjauen

Vilda Tiger skrev 2009-11-11 08:34:24 följande:

Hormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!
    Det förklarar ju varför jag mått så illa de senaste dagarna, när jag trodde att det skulle vända. Inte för att jag lidit så mycket jämfört med många andra här, det har mer varit en olustig känsla av ingen matlust.

Välkomna alla nya!

Suck! Väntar fortfarande på att få en tid för ul o läkarbesök. Ringde redan i torsdags men då hade de inte fått några nya tider, inte igår heller när jag ringde igen. Så nu blev det sagt att min bm ska ringa upp när de nya tiderna har kommit. Väntar...
    Är inte direkt orolig att nåt ska va fel när jag ändå börjat må mer illa, men man vill ju ändå få det kollat innan man börjar berätta åt folk.
  • mjauen

Jag har heller inte behövt spy ännu o hoppas att det fortsätter så.
    Minns att i början av graviditeten var bulgarisk yoghurt det enda jag kunde äta på kvällen o nu är det typ det sista jag skulle få ner. Urk!

• mjauen

Bustrollen:
    Låter jobbigt att inte ens egen mamma kan förstå. Även om hon aldrig spytt så måste hon väl ha haft väninnor eller så som har gjort det. O det brukar väl vara mer regel än undantag att man mår illa under graviditeten.

• mjauen
    Bustrollen skrev 2009-11-11 11:00:50 följande:
    Min mamma är sån..blev väl inte så förvånad egentligen, mest besviken.Allt ska vara på hennes sätt...annars är det onormalt. Det faktum att min syster spyr lika mycket som jag just nu är också onormalt enligt mamma
    Ahaa, så din syster är oxå gravid då? Kul!
Svar på tråden BF Juni 2010!