BF Juni 2010!
Ni som har barn från tidigare, när har ni tänkt börja berätta för dem?
Vi kommer nog att vänta tills jag varit på ul, för efter det tänkte vi börja sprida nyheten åt andra oxå.
Ni som har barn från tidigare, när har ni tänkt börja berätta för dem?
Vi kommer nog att vänta tills jag varit på ul, för efter det tänkte vi börja sprida nyheten åt andra oxå.
Inte för att jag tänkte börja prata blommor o bin heller! ha ha
Får väl ta en lite enklare version.
Har inte varit in på hela helgen så det var ett antal sidor att läsa igenom.
For in till jourhavande läkaren igårkväll pga magsmärtor/kramp o skickades vidare till akuten för att crp var lite förhöjt. Allt visade sig dock vara bra o det onda berodde troligen på muskelkramp efter att jag spydde 2 ggr i fredags. Har inte spytt under graviditeten tidigare så det kom kanske som en chock för mina magmuskler
Skönt i alla fall att allt verkade bra med fostret (de gjorde inga gyn.undersökningar eller ul) o idag har jag bara varit lite öm i övre magen.
Här brukar jag vara uppe en gång/natt o kissa, men bara för att sonen behöver gå på pottan så då passar jag på att kissa med. Ibland sover vi nog hela natten.
Har inte provat mina mammabyxor än, men tror att de är lite lösa än. Kör på leggings o mjukisbyxor än så länge. Sååå skönt!
hoppfull trots allt skrev 2009-11-15 22:00:48 följande:
Grattis till er som slutat röka!
I min kommun ordnas inga föräldragrupper, vilket jag tycker är lite tråkigt. I alla fall som förstföderska skulle det vara bra att träffa andra som är i samma situation.
Vi är några som träffades på ett infotillfälle om amning när vi väntade våra första barn. Sen råkade vi hitta varandra här på fl o nu träffas vi några ggr i året hemma hos varann.
Sen gick jag några ggr på öppet dagis när sonen var under 1 år o där träffade man ju några som hade barn i samma ålder.
Var tvungen att googla på ullared...Har nog hört talas om det tidigare o gissat att det var nåt stort shoppingplace, men att det var skandinaviens största var nytt för mig.
Är hos föräldrarna nu med sonen, varit sedan igår. Maken for iväg på resa så vi ville inte vara ensamma hela helgen. Nu har jag berättat för mina syskon + deras män o för min mormor. De gissade alla att det var nåt på gång. Hade annars tänkt vänta med att berätta, men eftersom det ändå börjar synas så tyckte jag att det var lika bra att berätta.
Min mage har svällt nåt enormt på bara ett par dagar, känner mig redan höggravid! Hoppas det bara är en liten därinne
Har Äntligen fått läkartid nu så på tisdag får jag se lill*n.
Hur har ni andra det? Har inte orkat läsa ikapp de senaste 20 sidorna så jag hänger inte riktigt med vad som hänt.