• mjauen

BF Juni 2010!

Passar på att välkomna de nya i tråden!

Var på första besöket till läkaren igår o fick först lyssna på hjärtljuden o sen se på ul. Så mysigt! Nu börjar det kännas som om det är på riktigt Fick hem två bilder oxå, men jag har inte lagt upp dem än.

Kul att det börjar synas magar här! Kanske man så småningom skulle starta en skild "magbildstråd" o länka i trådstarten?
    Har själv tagit några bilder ända från början men eftersom jag officiellt inte gått ut med min graviditet än så har jag inte velat lägga upp dem på min sida. Men så småningom kanske...

Längtar efter att få börja köpa mammakläder! Ska snart prata med chefen o se om hon kan sponsra till ett par nya arbetsbyxor. Just nu använder jag mig av "gummibandstricket".

• mjauen
    krissa skrev 2009-11-25 13:26:51 följande:
    Kan tipsa om att leggings/tights, en tunika eller klänning och stövlar är kanon skönt och dessutom kan man vara lite hemlig då det inte syns :o)
    Jo, det kör jag med när jag inte är på jobbet, sååå skönt! Fast hemma blir det oftast mjukis/pyjamasbyxor o en t-skjorta, sen min mysiga morgonrock utanpå - jättesexigt!
  • mjauen
    Thesso skrev 2009-11-26 07:54:00 följande:
    Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?
    Häromdan funderade jag på vilken musik jag ska ta med. Förra gången visste jag inte att man kunde ta med egen musik så jag fick nöja mig med radion som fanns i rummet. Sen kom jag på att jag måste skaffa ett par nya tofflor att ta med

Själva förlossningen har jag inte tänkt så mycket på än. Nämnde för min bm att jag gärna skulle gå på ett studiebesök till förlossningen eftersom jag missade det sist. Albin föddes nämligen veckan före besöket var inbokat. (v.34)
    Tyvärr sa hon att det bara är förstföderskor som får gå dit o bekanta sig. Övriga måste beställa tid dit o betala för det!

Nån annan här som fått prematur?
  • mjauen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-26 13:52:01 följande:
    Vad löjligt!!!! Att du inte får gå dit gratis alltså...kan inte BM boka in dig och mörka att du har ett barn sen innan? Det är väl ingen som kollar det på förlossningen när ni kommer på besök om någon har barn sen innan?
    Jo, det är löjligt. Min bm sa att hon en gång bokat in en omföderska i besöksgruppen o på nåt vis hade de fått reda på bb att hon inte var förstföderska o då var de inte glada. Så jag vet inte om hon vågar göra samma sak en gång till.
    Men det är inte så stor grej heller, hade varit kul att se hela avdelningen o inte endast förlossningssalen.

Vi har bara ca 10 min till sjukhuset så jag har ingen ångest över bilresan.
  • mjauen
    mejola skrev 2009-11-27 15:40:12 följande:
    undrar hur de funkar om de är på ett helt nytt sjukhus som man aldrig satt sin fot i förut, då borde dom ju realistiskt sätt inte ha några problem om man är omföderska ?
    Min bm sa att samma regler gäller för dem. De måste oxå boka privat då. Helknasigt!
  • mjauen
    mejola skrev 2009-11-28 09:22:36 följande:
    Det är riktigt knas ja, de sista man vill är ju att kuta runt och leta rätt när man har värkar.
    Ha ha, ja precis. Vi hade ju ingen aning om vart vi skulle sist eftersom vi inte hunnit vara på studiebesöket då ännu. Fick gå via infon o fråga Tur att det inte var såå bråttom!

Tog en magbild igår men har inte lagt in den ännu. Ska se om jag hinner senare idag- Går in i v. 13 idag!

Var o köpte ett par mammabyxor idag. Blev ett par manchesterjeans från h&m. Sen slank det med en blus o ett 5-pack strumpor oxå.
  • mjauen
    Joggi skrev 2009-11-28 16:34:31 följande:
    Blev jätteförbannad och skrek på sambon för att han hade köpt fel lösviktgodis till mig.. "Efter 7 år så borde du väl veta att jag gillar hårda godisar bäst, och vad får jag? EN ENDASTE sort med hårda! Usch!!!" Jag svor kanske lite mer än vad jag skrev.. Och va sur jättelänge! Det gick bara inte över, jag som inte är speciellt långsint annars....Stackars sambon.. Vad han får stå ut med!
    Ha ha, ja han borde ju veta efter så lång tid!
    Min man har klagat på att jag bara gnäller på honom nu, o det kanske stämmer. Men man kan bara inte göra nåt åt det! Kan vara riktigt vresig emellanåt. Hoppas det går över snart, för gubbens skull!
  • mjauen

Jag sa tvärtom åt min man, att det är för att jag är gravid som jag är så sur o tvär. Bara så jag inte ska verka så hemsk egentligen

• mjauen

Usch, vilket skitväder! Hinner inte ens bli ljust innan det blir mörkt igen. Dessutom har det regnat hela dagen o det gör ju inte saken bättre.

Hade svärföräldrarna på besök igår. Vi var o åt stående bord så jag behövde inte fixa maten själv. Skönt! Har varit så trött nu...

Ha ha, fick världens utbrott igår! Höll på o stressade o försökte städa undan lite kläder o leksaker innan svärisarna skulle komma. Pojken drog bara ut mer leksaker o gubben satt framför datorn o ugglade. Sa åt honom flera ggr att han kunde hjälpa till men inget hände. Till sist tappade jag besinningen o vi började munhuggas o jag började förstås att gråta. Fick gå ut på en promenad för att lugna ner mig o efteråt kändes det mycket bättre. Jämrans hormoner!!

Köpte annars en spikmatta igår. Det är väl fritt fram att använda när man är gravid?

• mjauen

dottan55:
    Vad kul med ul o skönt att allt verkade vara i sin ordning! Det kan mycket väl ha varit en hick. Min hoppade oxå till när jag var på ul. Såg lustigt ut
    Undrar om läkarna tänker på om man friserat sig där nere eller ej? Måste nog erkänna att jag gör det själv om jag ska på gyn.undersökning eller liknande. Otroligt nog hade jag fått det gjort samma dag som förlossningen satt igång, annars hade jag nog skämts lite...

• mjauen
    Joggi skrev 2009-11-30 13:14:00 följande:
    Har hört lite olika om spikmatta! Jag har inte vågat använda min sen plusset! Ska googla lite.....
    Det stod inget på instruktionerna i alla fall. Stod bara att man kan få lågt blodtryck när man använder det o det var därför jag började fundera. Mitt blodtryck låg på 102/60 vid besöket förra veckan.
  • mjauen

Tror nog jag väntar oxå då. Men ska övertala maken att prova för han gnäller ofta att han har ont i nacken o axlarna.

• mjauen

Här har det hänt mycket !
    Har försökt i flera dagar att läsa ikapp allt vad som skrivits, men bara blivit avbruten hela tiden. Det har tagit hela helgen att komma igenom de senaste 20 sidorna. Man vill ju inte missa nåt!

Såg att det var nån ny här i tråden, Välkommen!

Grattis till alla som fått bra resultat på kub, o lycka till till de som vänta på att få göra sina!

Beklagar verkligen, Mejola! Fy vad hemskt!

Vad tiden går fort nu! Är nu i v.14 o om två veckor ska jag till bm o då får jag oxå boka tid för rul. Vi är ju snart halvvägs tjejer!
    Mitt illamående har nästan gått över, kommer bara en släng som hastigast ibland men det går över lika fort. Har bara ömma bröst o lite växtvärk nu.

• mjauen

Miss Johanna skrev 2009-12-08 17:58:41 följande:

Igår när jag var och red på min ridskola (som ligger mitt ute i skogen) så fick jag bilrutan inslagen och min väska var borta med nycklar, telefon och plånbok, m. m. Var helt knäckt! Hade en del kontanter, plus typ 20 olika kort. Så det blev många ringa och spärra-samtal både igår och idag... Måste byta lås hemma och lämna in bilen. Jag blir så jä.....a arg på dessa idioter som inte kan ge fan i andras prylar! Hade dessutom väskan i bakom passagerarsätet på golvet + att vi har tonade rutor så jag tror inte att de kan ha sett den. Var bara tvungen att beklaga mig lite Stina84: Lycka till på intervjun!
    Nej, vad jobbigt!
    På förra stället vi bodde på hade vi inbrott i bilen 2 eller 3 ggr. Vi var enda på vår parkering som råkade ut för det. Vår plats var tyvärr lite för bra skyddad från insyn från både gatan o andra hus. Blev dock inte av med nåt värdefullare än bilstereon o några skivor. Inte så kul med inslagen ruta bara...

Stina84: Lycka till på intervjun!
  • mjauen

Kom på nu när jag läste här i tråden att mitt illamående är helt borta! Det har bara blivit mindre för varje dag så jag märkte inte ens att det försvann. Skönt i alla fall.
    Nu har jag bara lite ömma bröst o växtvärk i magen emellanåt. Tycker ibland att jag känner nåt i magen o nu känns det inte som om det skulle vara gaser utan jag tror faktiskt att det är bebisen som rör sig. *mys*

• mjauen
    kela81 skrev 2009-12-11 21:47:45 följande:
    Hoppas åter igen att allt är bra med er och känner mig hemsk som bara kommer in här och skriver när det hänt mig något, men jag ska läsa igenom vad ni haft för er när jag fått hem min gammla skitdator igen.
    Bara kul att du tittar in när du kan! Vi vill ju veta hur alla har det
  • mjauen
    Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden.Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig.Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu...Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Nej, vad tråkigt! Kramar till er!
    annanazell skrev 2009-12-13 09:50:13 följande:
    Usch idag är en hemsk dag för mig.. Han kommer och hämtar alla sina grejor idag. Mår piss, gråter...
    Kramar till dig oxå! Håll ut tjejen! Försök att fokusera på dig själv o barnen nu bara.

Håller med om att det är lugnt här. Fast då behöver man ju inte vara orolig att man inte hänger med i svängarna fast man inte är inne o läser stup i kvarten.

Har alla bokat in rul redan? Jag ska till bm nästa måndag o då bokar hon in en tid åt mig.

Här börjar det bli kaos. Vi har just sålt vår lägenhet o kommer att flytta 1.1 så vi börjar ha en del lådor överallt. Dessutom håller man på o byter ut alla fönster här i huset o vi står på tur på torsdag. Då måste vi flytta undan allt 1,5 m från fönstren o dessutom täcka över känsliga saker för det kommer att damma en hel del har jag förstått. Mycket att stå i...
  • mjauen

Hejsan allihopa!
    Trodde att jag skulle bli tvungen att läsa ikapp 1507 sidor eftersom jag inte varit inne på typ en vecka, men det var bara några sidor att ta igen. Antar att de flesta haft fullt upp under julhelgen.

Tråkigt att vissa mår illa fortfarande, låter väldigt jobbigt! Hoppas det släpper snart!

En glassmaskin har vi oxå! Fast det är väldigt länge sen jag använt den, tyvärr. Vi har haft så liten frys här så det har inte rymts nåt extra i den.
    Men nu ska vi flytta i helgen o då kommer vi att få en större frys så då ska jag försöka komma ihåg att göra lite glass. Så fort vi kommt iordning, vill säga...
    Jag gjorde en gång cappuccinoglass med nötter i, blev supergott! Använde sån där snabbpulver som man ska blanda med varmt vatten.
    Så har jag gjort nån gång på mascarponeost oxå, men kommer inte ihåg receptet...måste leta fram det...nån gång

Vad många som har rul 7:e. Jag ska först 18:e, är då i v.19+2. Med sonen var jag en vecka tidigare.
    I och med flutten blir jag tvungen att byta bm oxå. Synd, för hon jag haft är såå bra. Hoppas den nya är det oxå.
    Min bm tyckte förresten att jag hade stor mage för mina veckor o jag tycker själv oxå att den har vuxit mycket på sistone. Måste ha gubben att ta kort så jag kan lägga in i bildtråden.

• mjauen

Måste slänga in en fråga här...
    Finns det nån receptfri allergimedicin man kan ta när man är gravid? Ska vara hos min syster imorgon o hon har två katter som jag får besvär av.

Svar på tråden BF Juni 2010!