Inlägg från: JuliaIsabella |Visa alla inlägg
  • JuliaIsabella

BF Juni 2010!

Usch är så tråkigt väder och vill att tiden ska gå fort ska flytta i dec och väntar på fvp i dec kom igen tiden rulla på vecka 9 nu 8+4 tror jag =)
    känner mig knappt gravid inte somn med sonen hoppas bara att allt är ok

• JuliaIsabella
    Sweetangel85 skrev 2009-11-05 12:08:13 följande:
    Usch, har börjat fundera på KUB-test iaf.. aså jag känner så här.. de skulle ju vara såå skönt i efterhand om de visade sig att risken e minimal för down syndrom.. men sen täänker jag, tänk om man får ett negativt svar, vill man verkligen veta de så långt i förväg? Kommer behålla barnet oavsett, så gå en hel grav o lixom veta???usch va svårt de är
    Jag visste inget i förväg att våran son hade DS (har) men hade nog varit glad att få veta det för att slippa choken och hinna läsa på mer om det och så lycka till hur du än gör och jag kan säga att jag är en stolt Downis mamma =)
  • JuliaIsabella

Kan berätta att jag ska göra fostervatten prov i december någon gång ska inte göra någe KUB alls då min läkare tyckte att jag skulle gå direkt på fvp jag är så nervös och jag är dock bara 28 år

• JuliaIsabella
    Milliemolly skrev 2009-11-05 17:36:00 följande:
    min läkare tyckte jag skulle göra KUb direkt........................så olika. Vet du vilken downs det är...........................finns ju 4 varianter? Varav 2 kan vara ärftliga. Mitt MA berodde på Downs syndrom.
    Hej ja vad olika det kan vara men det är nog för att jag redan har ett barn med en kromosomavvikelse som är helt fantastisk =)
    Nej det är ej ärftligt det är vanlig trisomi 21 han har en extra kromosom i alla sina celler
    vad ja vet är det ej ärftligt i alla fall då skulle han ha sagt någe tycker jag när jag träffade läkaren
    Lycka till på ditt test hoppas att det kommer att gå fint
  • JuliaIsabella

Hejsan alla nu är det ej lång tid kvar tills inskrivningen på tisdag 10 november =) hoppas på att få ett spikat datum för fvp hoppas tiden går fort kram

• JuliaIsabella

Hejsan alla nu är det ej lång tid var tills inskrivningen på tisdag 10 november =) hoppas på ett bokat datum för fvp och att tiden går fort kram

• JuliaIsabella
    Sweetangel85 skrev 2009-11-06 13:52:26 följande:
    jaa det e exakt så jag tänker o förklarade ovan till en annan. Inte att jag inte skulle älska mitt barn utan just för den mentala biten.. vill jag veta eller inte? det e det jag inte vet.. men förstår att de måste kommit som en chock, o att du självklart älskar din son mer än allt annat får man fråga om de fanns några "tecken" alls på att sonen hade ds? tex höga sf-mått, eller ngt annat?
    Hejsan nej det fanns inga tecken alls men jag kände på mig att någe var fel han var så himla slö i magen i slutet och jag gick ner3 kg i slutet utan att han var fixerad men har gjort massor av extra ul och ingen sett någe fel då han inte hellr har någe stort hjärtfel tack och lov
    men som sagt vill man veta innan eller inte???
    nu i efterhand så skulle jag vilja ha vetat innan bara för att förbereda oss lite han kom ju oxå med akut snitt det hade varit skönt att veta att han hade DS då men tänker man extra noga så hade jag nog inte vilja vetat utan kan kroppen klara av att behälla ett barn med någe form av handikapp så klarar man själv att ta hand om det oxå så tror jag att det är
    och vi valde inte honom han valde oss helt fantastiskt att få äran att vara mamma till ett barn med DS han skänker oss så mycket glädje __=_)
  • JuliaIsabella

Oj va ni skriver hinner inte med alls =) ska till bm i morgon får se vad som händer ska vara där kl 10 ha en bra kväll alla
    mitt illamående håler i sig än suck var borta ett tag men nu tillbaka

• JuliaIsabella

Så tjejer inte långt kvar till jag ska vara hos BM nu kl 10 spännande det ska bli hur mår ni andra?
    jag mår illa fortfarande vecka 10 9+3

Svar på tråden BF Juni 2010!