Inlägg från: JuliaIsabella |Visa alla inlägg
  • JuliaIsabella

BF Juni 2010!

Nu har jag varit hos Bm alla prover såg bra ut nu är det bara att invänta fvp den 28 dec hoppas på svar innan nyår så nervös. sen ska jag inte vara tillbaka hos bm förrän vecka 24 tiden rullar på hoppas jag

• JuliaIsabella
    mejola skrev 2009-11-12 20:38:36 följande:
    ahaaaa, varför gör ni de?
    Gör fvp för att min minsta har DS så läkaren tyckte att vi skulle göra fvp är så nervös ska göras 28 dec
  • JuliaIsabella

Hejsan vecka 11 nu bara går ner i vikt 3 kg sen inskrivningen har så svårt att äta mår illa usch och inte sugen på någon mat alls bara annanas och äppeljuice

• JuliaIsabella

Lycka till alla ni som väntar på kubb en annan får vänta till vecka 16 och göra fvp så nervös!!!
    vecka 12+3 i dag tiden går sakta just nu tycker jag

• JuliaIsabella
    Milliemolly skrev 2009-12-01 19:24:51 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-01 15:05:35 följande:
    Det upptäcktes på KUb att fostret var sjukt. När jag skulle på "second opinion" 4 dagar senare på mitt hemsjukhus visade xcet sig att fostret hade avlidit av sig själv under de 4 dagarna. Eftersom fostret redan var dörr kunde fvp tas så tidigt (var i vecka 14). Jag fick 1:4 på NUPP och 1:2 på KUB vilket visade sig stämma med fvp som sa Downs syndrom. Det var skönt att naturen själv tog han dom det så vi slapp ta ställning, men vi inne på abort. Vi har en 2-åring här hemma som också behöver oss. Jag respekterar andra människors val fullt ut och jag vet att de som har DS-barn hemma älskar dem och inte ångrar eller väljer bort alls..............NU går jag här och väntar på blodprovsanalysen efter KUB................på KUB-UL såg det bra ut. hade bakgrundsrisk 1:111 och fick risken 1:549 efteråt. Naclspalten var 1,2mm. Förra gången var den 6,2. De såg också ett näsben nu, det gjorde de inte förra gången. SÅ jag sitter här och ber till högre makter att mitt blodprov var bra så att jag kan slappna av och glädjas av min graviditet!
    Kul håller tummarna för att allt är som det ska
    har en liten prins som fyller 1 år på fredag som har det lilla extra DS =) helt underbar
    men ska nu göra ett fvp den 28 dec har 3 barn och skulle inte gå med ett barn med ett svårt handikapp så vi håller tummarna
  • JuliaIsabella
    Milliemolly skrev 2009-12-01 19:35:57 följande:
    ¨Har du hört något om att det är större risk när man redan fått Ds-barn? Blev du rek. fvp av en läkare?Hur sannolikt är det att man får fel på celldelningen 2 ggr i rad? Vet att det finns en minimal ärflig risk men annanrs är det väl slumpen? Min bakgrundsrisk skulle vara 1:353 enligt ålder, nu blev den 1:111 för jag hade tidigare DS. Så den borde öka............Vad har din BM/läkare sagt dig? Hade ni någon som helst aning förra gången?
    Vi visste inge alls med sonen
    fick träffa en läkare nu som tyckte att vi skulle göra ett fvp och det är han som ska göra det känns bra faktiskt ja risken ökar när man har ett barn med en kromosomavvikelse redan jag är 28 så ingen direkt risk ålder
  • JuliaIsabella

längtar och väntar skrev 2009-12-01 19:41:46 följande:

Usch blir så nervös när jag läser om alla skador och så.. Det är kalrt att jag vet att barnet kan vara skadat på något sätt.. Men hur stor är egentligen risken i %? Jag är 28 år och har inga bakomliggande sjukdomar och inget i släkten heller..
    Hade inte jag heller när jag väntade sonen när jag var 27 men fick en liten prins med DS =)
  • JuliaIsabella

längtar och väntar skrev 2009-12-01 20:38:27 följande:

Fast jag har ställt en massa frågor och sagt en massa saker, men allt blir ignorerat! Trött på det nu!
    Har inte varit inne så mycket så har ej hunnit sett frågor alla skriver så mycket vad vill du ha svar på jag kanske kan hjälpa dig känner detsamma som du kram
  • JuliaIsabella

Smoky Barrett skrev 2009-12-01 21:28:50 följande:

Ser att ni ska på KUB imorgon, lycka till! Hoppas det går bra, vilket det säkert kommer att göra. :)Jag har varken gjort vul eller ul ännu, så jag är spänd av förväntan. Ska göra mitt RUL den 4:e januari, sååå lång tid kvar.Hoppas ingen tar illa vid sig av min fråga nu, men jag bara undrar. Ren nyfikenhet alltså. Hur kommer det sig att ni får, eller vill göra flera UL? Jag gjorde bara ett UL när jag väntade min son och kommer säkert att bara göra ett denna gången med. Om det inte skulle bli något särskilt såklart.
    Jag får göra många koller då jag hade det struligt när jag väntade sonen sist och har ett utomkved bakom mig sonen är född med DS och nu ska de kolla mig irdentligt då jag ej hade någe fostervatten kvar så det blev akut snitt på ett rutin besök på förlossningen 6 dgar över tiden
Svar på tråden BF Juni 2010!