Inlägg från: Mollystar |Visa alla inlägg
  • Mollystar

BF Juni 2010!

Jag är i V 8 ( 7 + 4) enligt beräkningarna här på FL.

* mår illa om jag inte äter nått med jämna mellanrum.

* brösten ömmar framför allt på kvällen när jag ska lägga mig då får man ta av bh försiktigt.

* lite förstoppning , märkte det i förrgår.

* är så otroligt trött , orkar inte var uppe mer än till 21 tiden ungefär , även om jag tar en lur på dagen.

*  Ichias tror jag att jag har börjat fått känning av oxå.

* Molande värk så man tror att mensen ska komma ibland. Mycket otäckt kollar varje gång jag är på toan om det syns nått.

* lite svullen i magen , märks mest på byxorna eftersom jag är rund annars oxå.

• Mollystar

Var på Vul i dag och såg hjärtat slå så stark . :) Vart bakåt flyttad 1 vecka ungefär . Från 7 +5 till 6 + 4.

• Mollystar
    Yossan skrev 2009-11-08 22:52:39 följande:
    Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt". Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?
    Det är lika med med våran katt , han brukar alldrig ligga hos mig när jag ligger i soffan men nu kommer han så fort jag ha lagt mig så ska han ligga mellan bena med en tass på benet , han ser för rolig ut. :) Så jag tror dom har ett 6 : e sinne absolut.
  • Mollystar
    Yossan skrev 2009-11-12 20:51:02 följande:
    Inskrivning imorgon!
    Jag har oxå  inskrivning i morgon. :)
    Tycker det ska bli roligt att få komma dit , det känns lite verkligare då. :)
  • Mollystar

Var på inskrivning i dag. Jätte bra barnmorska hade vi. Tyckte alla symtom var kanon bra, muttrade lite då. Men hon menade att då betyder det att kroppen vet att den är gravid. Nu har ju jag inte så kraftiga symtom men allt såg bra ut alla värden var exakt som dom skulle vilket förvånade mig , trodde att jag skulle ha högt blodtryck och sockervärdet , men icke. Är ju jätte bra tycker jag. Så den 8 jan ska vi till Huddik för att få se lilla kroken. längtas såå.

• Mollystar
    Höst flickan skrev 2009-11-13 13:19:57 följande:
    Hoppar in här med är gravid i vecka 10+4 och har gjort ivf.Andra barnet är det, första blev en fin dotter som nu är dryga 3 år.Mår oxå illa..istort sätt varje natt o dag o kväll..men har pausar därimellan.Hade ujifär lika dannt med dottern..o tyvörr länge...tror det var till vecka 30 el mer, men jag mår inte illa hela tiden...o det är skönt.Var på inskrivning i går, bm var mycket trevlig.Tog i dag blodprov för KUB.är oxå jättekänslig o lättirriterad.
    Jag har oxå gjort IVF. :)
  • Mollystar

Jag har en fråga nu som börjar bli aktuell eftersom det är jul snart.
    Är det farligt tror ni om man äter gravad, varm/kall rökt lax , ost och kex när man ska gå på julbord. Jag menar att man bara äter det 1 gång  och bara lite grann och sen alldrig mer under graviditeten? Tycker ju sånt är så gott och vi ska på jul bord den 5  dec med min mamma och bror.

• Mollystar
    Golvmoppen skrev 2009-11-20 20:50:30 följande:
    Lilla my: Det räcker med 1ggn o det kanske inte går bra. Jag avstår från allt sådant, gravad lax o brie etc. Gillar sådant, men man är bara gravid i 9mån.
    Ja du har rätt. Vi har ju kämpat så länge för att få detta oxå. :)
    Jag hade tänk avstå oxå men villöe bara höra vad ni tyckte för dom av mina kompisr jag har frågat har gett mig olika svar. :)
  • Mollystar

Hej på er, jag är lite orolig , har haft som kramp/spännvärk i snart 3 dagar kommer när jag ska resa mig eller rör mig för häftigt åt nått håll och kommer av sig själv ibland. Är så otroligt rädd att det ska vara nått på gång.  Har nån av er kännt nått sånt?  Det är inte som mensvärk utan en annan sorts värk. Ska ringa barnmorskan i morgon. Hoppas då på att få komma och kanske få lyssna om man hör hjärtat. Jag är i V 10 (9+3)

• Mollystar

Värken sitter i livmodern eller på sidorna av den i bland, är olika från gång till gång.

Svar på tråden BF Juni 2010!