Inlägg från: Mollystar |Visa alla inlägg
  • Mollystar

BF Juni 2010!

Frågade en kompis som nyss varit med barn och hon sa att man kan ha alla möjliga värk i livmodern men att jag skulle ringa barnmorskan och prata med henne. men hon trodde det inte var nån fara . Men jag ville fråga er oxå ni som är gravid som mig nu.

• Mollystar
    Golvmoppen skrev 2009-11-22 21:45:57 följande:
    Lilla My: Ok. Antar att det växer, så det knakar där inne, men ta kontak med BM imorgon och rådfråga.
    Ja jag hoppas ju det är det. :) Tack för att du svarade.
  • Mollystar

Tack för alla svar jag är lite lugnare nu. Vilken tur att man kan prata av sig här och fråga om det man är orolig för. :)

• Mollystar

Vad många det är som ska gör KUB , är det för att ni är efter 35 eller har ni valt det själv??

• Mollystar
    stina84 skrev 2009-11-23 13:14:36 följande:
    I vårat landsting så erbjuds numera alla att göra kub. Åldersgräns finns inte längre och det är helt kostnadsfritt.
    Jaha på så vis , tyckte nästan att alla skulle göra ett sånt test här inne. :)
  • Mollystar

Jag beklagar så mycket Mejola.

Tycker tiden går så långsamt men samtidigt är jag redan i V 12. :)

Jag får som sendrag eller vad man ska säga på sidan av nedre magen när jag ligger eller halv sitter snett med över kroppen , nån annan som har så? Det gör ju lite ont så för att få bort det måste jag dra ihop den sidan som jag får det i. Alltså luta mig åt det hållet om ni förstår vad jag menar. Kan det ha med musklerna eller nått sånt att göra??

• Mollystar
    Joggi skrev 2009-12-15 13:27:38 följande:
    Ska oxå göra UL i Hudik, och tyvärr så får man i regel inte veta könet=( Har fått broschyr om UL i Hudik och det står klart och tydligt i pappren att man inte får veta..Tråkigt, jag vill veta!! Jag ska fråga väldigt snällt iaf=)
    Ja då ska jag oxå fråga mycket snällt. :) Man kan ju boka sån där köns UL men kanske inte i huddik då. vet du nått om det?
  • Mollystar
    Joggi skrev 2009-12-15 16:03:46 följande:
    Ja vi får hålla tummarna=)Tror man bokar privat isf, och det finns privatklinik i Gävle närmast oss. Dom tar 300 kr/besök. Va där på tidigt UL men tyckte att läkaren va riktigt dålig så jag vill hellst inte gå dit igen.. Annars finns det väl en del kliniker i sthlm men man kanske inte vill åka ner dit bara för det..Jag VILL veta vilken sort vi ska få! *ivrig*
    Ja får väl ringa till gävle då om dom är motsträviga i Huddik. vet du vad den kliniken hette?
    Ja jag vill oxå veta ju dom måste säga i huddik annars blir jag sur. jag tycker att man själv ska få bestämma det.
  • Mollystar
    Joggi skrev 2009-12-15 17:08:11 följande:
    LäkarhusetTelefon: 026-157551300 kr är ju väldigt billigt tycker jag. Är inte helt säker på att man kan boka köns-ul där men eftersom det är en privat klinik så borde dom ju ha det! Jag tycker oxå att man ska få bestämma det själv, och är det så att dom är rädd för att man ska göra abort så kan dom väl skriva upp könet i journalen eller nåt om man vill det och skicka ett brev i vecka 25-30 eller så.. Jag skulle tycka att det va jätteskönt att ha ett namn klart och slippa säga "han/hon/det". Letandet på namn blir ju lättare oxå, hälften med jobb=)Shit va det vräker ner med snö här alltså!! Har snöat konstant sen igår och det skulle bhövas skottas igen. Skottade lite md sambon idag och tog det väldigt väldigt lugnt. Efteråt fick jag så otroligt ont i ryggen längst ner vänster om svanken om man säger. Det har inte släppt ännu=( Är orolig på hur min trötta kropp som legat på soffan i 10 veckor kommer klara av att jobba ett 10-timmars pass på Torsdag.. Orolig=( Men längtar samtidigt för jag saknar jobbet och alla jobbarkompisar.. Va bara tvungen att skriva av mig lite...
    Jasså där har jag gjort min förbehandling inför ivf så jag känner han. Lite tystlåten men jag tycker han är bra. Ska absolut ringa han isåfall och höra om man kan få komma och kolla könet där.
    Ja jag håller med dig till fullo så kan man ju göra om dom är rädd för det isåfall men jag skulle ju alldrig göra abort om det var fel kön .
  • Mollystar

Jag ska oxå på RUL i morgon vi ska vara i Huddik kl 10 00. Längtar så himla mycket , ska bli så kul att få se våran lilla krok och jag ska böna och be om att få veta könet om dem nu ser det tydligt vill säga.

• Mollystar
    Joggi skrev 2010-01-06 15:42:23 följande:
    Ja jag ska oxå böna och be!! Hoppas man får en snäll Hudik-tant=) Har hört att dom kan vara lite tjurig där...Men du, en fråga! Har jag fattat det rätt att ingången till UL ligger precis bredvid ingången till förlossningen? Och till förlossningen är det väl skyltat antar jag...
    Ja min Bm eller om det var dom där på förlossningen som sa att det ligger utanför BB/förlossningen när jag ringde dit och frågade om min mamma fick vara med på UL. Så ja jag kommer att gå dit så får vi väl se om man hittar det skulle stå Ultraljud på nån skylt sa dom.
  • Mollystar
    Joggi skrev 2010-01-06 18:03:09 följande:
    Okej.. Låter ju bra att det är skyltat iaf=)Så svårt borde det inte vara att hitta dit...
    Nej det borde det inte , vi tänkte vara där en halv timme innan utifall att. När ska du dit??
  • Mollystar
    Joggi skrev 2010-01-07 17:02:46 följande:
    Jag frågade om det va helt omöjligt att få veta könet här=) Hon svarade då "Nej, absolut inte, är det någon som har sagt det?" Jag sa då att det va det jag hade hört.. Då gick hon igenom att det va så att dom egentligen inte fick lägga ner tid på att leta men såg dom så sa dom gärna det.. Och hon gick oxå igenom tydligt att svaret inte är 100% utan dom kan ju ha fel..Jag tycker att hon laner lite tid på att titta ändå faktiskt=) Jättesnäll! Håller tummarna på att du får henne, hon hade rödtonigt hår, långt, och glasögon.. Och lugg tror jag om jag inte minns fel..
    Vi hade nog samma då , hon såg oxå ut så och jätte trevlig. Mitt lilla barn var mindre än dom trodde så jag ska dit igen om 2 veckor och mäta för säkerhetsskull. men gud vad den rörde sig och man känner inget. Jag frågade om könet men vi börja prata om annat så det glömdes bort men nästa gång då ska jag fråga igen. Detta var det häftigaste jag har varit med om. Kul att jag fick 3 bilder oxå. Och vad mycket man såg av lillskroet , såg att den hade 4 kammrar i hjärtat och bägge hjärnhalvorna och mycket mer. :) nej fan vad kul det var nu längtar man ju som en galning tills den 22 jan när vi ska dit igen. Räkningen här på FL stämde med hur stor den var.
  • Mollystar

jag satte in bilden i fel tråd :) haha den skulle ju in i bild tråden men det gör ju inget. Haha sätter in en där oxå tror jag.

Svar på tråden BF Juni 2010!