Inlägg från: Golvmoppen |Visa alla inlägg
  • Golvmoppen

BF Juni 2010!

Längtar o v: Nu vet jag inte var i landet du bor. Testa att gå till en Osteopat, så kan du säkert få bättring. Skulle säkert få bort låsningen/det som klämmer nerven.
    Jag har ont i min hö ljunske/ben/rygg och när jag var hos Osteopaten senast så blev det mkt bättre. Bäckenet var även snett 1-2cm och det fick han rätt på.

• Golvmoppen

Till Osteopat kan man gå som gravid, men en del vill inte beh. förrän man gått 12v.
    Visst jag har gått till Osteopat innan jag var gravid, men inte merän 2ggr till den jag går hos nu. Nu har jag varit där 3ggr sedan jag blev gravid, då jag har mkt migrän/
    huvudvärk.

• Golvmoppen

kela81: Tråkigt att utgången blev så för den ena, men kan tänka mig samtidigt skönt att få ett svar, då det innan har varit lite tveksamhet kring tillväxten.
    Är det ngt så är det bara att stöta o blöta det med mig.
    Kram

• Golvmoppen

Kamikazee: Skulle du kunna göra en GBG-tråd, så behöver vi inte ta upp plats med planerandet av fikor i denna tråd.
    Jag är så dålig på sådant.

Vore kul om vi kunde träffas ngn dag.

• Golvmoppen
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:31:39 följande:
    Oki, fixar en fikatråd och lägger in den i mejolas träfftråd.mejola - ta inte illa upp Med tanke på hur många det är som håller till i denna tråd så känner iallafall jag att det är jättesvårt att hålla reda på alla. min erfarenhet av fikatrådar är att det genast börjas prata om vart i orten man bor och andra mer nära grejer, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Om det är fler än vi i göteborg som vill fika så kommer denna tråd snart snart bli överbelarmrad med "tack-för-fikat-och-gud-vad-kul-vi-hade" som ingen annan är intresserad av. Jag personligen känner ibland att det är skönt att få respons från andra som bor i samma region och som känner till samma mvc, förlossningar etc. Som det är nu drunknar gärna ens inlägg om råd i alla andra inlägg.

Håller med!
  • Golvmoppen

Längtar o v: När jag var gravid med min dotter, så gick jag med i en tråd här på FL för oss i Gbg. Vi var många från början, men delade på oss i 2grupper.
    Vi var ett gäng på 10-12st som träffades rätt regelbundet och än idag har jag kontakt med ngr. Barnen är ju i samma ålder o de träffas och leker ngn ggn ibland.
    Det var väldigt bra för mig, då jag inte kände så många och inte gravida. Flyttar man in i en stad/ort och har 25-30mils avstånd från där man är uppvuxen, så är det rätt gott att knyta lite kontakter. Framför allt då man gick hemma samtidigt.

• Golvmoppen

mejola: Jo, men alla har nästan fått i den tråden el ska ha i slutet av året.
    Vill ju ligga i ungefär samma fas med dem man umgås med, så att man kan utbyta erfarenheter.

• Golvmoppen

Välkomna alla nya!

Var i måndags och köpte lite mammakläder, då det inte är mkt som passar el snarare är skönt. Ska även på bröllop nästa lördag o var tvungen att ha ngt att ha på mig. Tyvärr blev jag jelt slut efter detta o har inte mått ngt vidare varken igår el idag. Så fort jag druckit upp mitt te ska jag gå och sova ngr timmar, så kanske huvudvärken o illamående lägger sig.

mjauen: Ang. berätta och för större syskon, så gjorde vi det nästan meddetsamma. Plussade på torsdagen o på söndagen fick de närmaste reda på det. Dottern var lite vild i soffan på em, så jag tyckte det var lika bra att berätta. Hon fäcktade med armar o ben och det kan ju ta fel. Sade att jag hade en "Kotte" imagen och att hon skulle bli storasyster om allt går bra. Sedan att den skulle komma till sommaren. Nu fyller dottern 4år i början av feb.
    JAg mår ju så fruktansvärt dåligt, då jag är gravid och det skulle ju inte gå att hålla det hemligt. Dottern är ju en av dem det berör mkt och då ansåg vi att då skulle hon få reda på det av oss o inte bakvägen av ngn annan.

• Golvmoppen

Yossan: Om du måste stå så rakt upp o ner, så se till att röra på fingrarna och vicka på tårna ev. trampa lite med foten fram o tillbaka. Det underlättar blodcirkulationen och du upprätthåller bltr.

• Golvmoppen

Thesso: Efter mkt överläggande med mig själv, så tog jag sprutan i fredags. Dottern likaså och så lyckades mannen få sin i måndags.
    Visst kommer det komma fler toppar på den här influensan och säkert 1-2år framöver, för vad jag har hört så liknar den Spanska sjukan i sin spridning och toppar.
    V.44 ökade ju antalet fall markant och då var det lovvecka o fler i affärer, simhallar o andra offentliga plats. Kan bara tänka mig hur det blir under julhandeln och sedan hela jullovet.
    Försöker avverka julklappsinköpen så snart som möjligt, för att minska risken att bli smittad. Tar mig inte ens ut när jag vet att det är mkt folk i affärena etc.

Svar på tråden BF Juni 2010!