BF Juni 2010!
dottan55: Har svårt med att handla över postorder och internet. Måste klämma o fundera på sakerna innan jag riktigt bestämmer mig för om det blir det eller det. JAg är alltid så, kvittar nästan vad jag ska köpa.
dottan55: Har svårt med att handla över postorder och internet. Måste klämma o fundera på sakerna innan jag riktigt bestämmer mig för om det blir det eller det. JAg är alltid så, kvittar nästan vad jag ska köpa.
stina84: Jag är inte speciellt anonym och har inte varit heller. Sedan finns det inte många kort på mig, för jag gillar inte att bli fotad. Men det finns bilder i mitt galleri, inte så värst uppdaterade, men men det finns.
Ännu så länge har jag inte lagt ut ngn synlig gravidräknare, då det finns vissa här på FL kollar i mitt krypin som inte vet.
Lägger väl upp gravidräknaren, då vi varit på RUL och riktat hjärtUl och allt ok.
Det var inte så jag menade stina84, utan att det var ok att ta en titt.
Sedan har jag inte skrivit ngt om denna graviditet, då det lite mer som ska falla på plats, då jag ska göra lite extra UL. Går ju på SpecMVC och det ska gå iväg lite remisser till olika instanser.
Ingen bra dag idag el de senaste dagarna. Fick ett rejält migränanfall igår kväll, antagligen släppte mkt efter Osteopatbeh. Har fått bäcken/fogsmärta o idag har Sjg ringt o bokat tid till nästa v. Kommer bli akupunktur. Bäckenet var snett igår igen, var bara 2v sedan jag var förra ggn hos Osteopaten. Han fick rätt på det och det är mkt bättre idag, visst har jag ont - men helt ok.
Här har vi lyckats vaccinera hela familjen. Dottern o jag i fredags och mannen i måndags. Det var 1:a dagen i måndags för de mellan 30-40år som inte tillhör ngn riskgrupp. Mannen var då de öppnade o sedan hade verkligen kört massvaccinering. Det var 5 o 5 o 3 syrror som skötte det hela, så på 30min hade han lyckats ta sig både till o från jobbet o blivit vaccinerad. Riskgrupperna hade en egen kö, för där var det lite mer saker som skulle kollas.
Lilla my: Det räcker med 1ggn o det kanske inte går bra. Jag avstår från allt sådant, gravad lax o brie etc. Gillar sådant, men man är bara gravid i 9mån.
Vad gällande mögelostar, så är det ju möglet i sig som inte är så bra för fostret. Även om vissa påstår att man kan äta det, då det är pastoriserad mjölk/grädde de är gjorda på.
Idag ska vi på bröllop och det ska bli trevligt. Hoppas bara jag håller mig ok idag.
Mannen o dottern är och handlar nu, för i veckan ska han iväg på jobb och då är det gott för mig att ha mkt mat hemma. Behöver bara handla sådant som mjölk som går åt hela tiden.
Efter handlignen åker de till centralen och hämtar min pappa som skall passa Fernanda, då vi ska på bröllop. Min pappa har tagit tåget fr Skåne och åker tillbaka imorgon vid lunch. Mamma var upptagen i helgen med massa annta, så därför blev det bara Morfar som kom upp, som Fernanda sa. De lär ha det skoj i em/kväll.
Nu ska jag stryka våra sista kläder som vi ska ha på oss idag.
Ang. mage, så har jag fått detta. Var inte så smärt innan, men det har omfördelat sig. Tappat lite varstans och det har lagt sig framtill. Kan inte ha vanliga byxor längre, utan det är mjukis el. mammabyxor.
Igår gick jag in i v.13 enl. FL och BM snurran, men enl. UL jag gjorde så var det redan i torsdags.
Bröllopet var trevligt som jag var på igår, men ack vad trött o seg jag är idag. Mår inget vidare och antar att jag kommer må ännu sämre imorgon.
Lilla my: Är värken i magen eller sitter den längre ner?
Lilla My: Ok. Antar att det växer, så det knakar där inne, men ta kontak med BM imorgon och rådfråga.
Yossan; Fvp och Mkp visar det mesta i kromosomavvikelser. Nupp/KUB är ju mer en sanolikhet för DS, Trisomi 13 o 18.
Var inne på att göra KUB, men får bekosta det själva så vi struntar i det. Dessutom sa BM att jag inte är i ngn större riskzon, då jag inte fyllt 35.
Skulle det visa sig på RUL el det riktade HjärtUL att det är ngt fel, så kommer jag vilja göra Fvp. Visar det sig att det är ngt kromosomfel, så avbryter vi. Skulle inte orka med ett barn hemma med de behoven och sedan ha ett jobb som innebär samma.
Yossan: Jag har själv medfött hjärtfel och därför kollar de på bebis i magen.
De flesta medfödda hjärtfel är inte ärftliga, men vilka som är det vet man oftast inte. Därför tror jag alla som har hjärtfel själva el fått barn med det tidigare erbjuds detta.
Tycker det är helt otroligt att de kan se det mesta, så tidigt. Vissa förbindelser skall vara öppna i fosterstadiet och sedan stängas, så visst kan det bli fel där sen. De stor felen ser man ju tidigt och det är ju det man vill komma åt.
Milliemolly: Visst skulle det vara bättre att avbryta i tidiga veckor, men känner inte att vi vill lägga den summa pengar att gå privat.
Det är jobbigt nog att behöva vara hemma och sjukskriven från första stund då jag blir gravid pga min migrän blir fruktansvärd. Inte nog med att man mår dåligt och inte kan jobb, så förlorar man massa pengar.
BM och jag pratade lite om KUB på inskrivningen och de syndrom jag mest var rädd för som jag möter i mitt jobbar - är tydligen så extremt ovanliga. Så skulle det visa sig att det är ngt sådant fel kring v.20, så tar jag det då.
Mkt vtn, päron, messmör ska fungera mot förstoppning.
MaraFara: Såg bilden och tänkte att du måste ha ett par barn sedan innan. Har inte själv fotat magen ännu, men det är mage redan för mig med. Det är 2:a barnet för mig.
Välkomna alla nya!
Nu har jag varit hos Sjg. och fått konsterat det jag själv trodde - bäcken/fogsmärta.
Köpte bälte att testa och så ska jag gå regelbundet på akupunktur. Nu gör det en del ont, men det gör det väl i början efteråt. Brukar ju lägga sig efter ngr beg.ggr.
Ang. byxor så är det mjukisbyxor el. mammabyxor, som gäller här. Magen börjar synas rejält nu och jag tror inte att man kan missa att jag är gravis. Imorgon går jag in i v.14.
Huvudvärken har hållt i sig konstant sedan igår em/kväll, så nu är jag lite trött på det hela. Visst har jag mkt huvudvärk, men det var ett tag sedan den var såhär kraftig.
Trots huvudvärk kom vi iväg och titta på diskmaskin innan de stängde butiken. Är ngt trött på den vi har, den låter så fruktansvärt mkt. Det blev en Husqvarna, men den de hade i butiken var den sista och vi ville inte ha ngt utställningsex. Blir en som är likartad, hon som visste mer om detta skulle ringa oss imorgon.
För ungefär ett 1år sedan gick våran tvättmaskin sönder och då blev det en 7kg maskin. Väldigt skönt att kunna köra mkt på en enda ggn. Dessutom är den tyst och så kan man ställa förtvätt på vilket gradantal man vill. Mannen överlät valet till mig, då det är jag som vet vilka funktioner jag vill ha och saknade på den andra.
Imorgon blir det städning innan man kan få upp adventssakerna. Orkar jag så vill jag baka saffransbröd. Blir flätor/längder i år, då jag inte orkar stå o göra lussekatter. Tror inte mina fogar bli så glada annars. Längderna kommer jag fylla med smör o rivet äpple, ev. lite russin också.
Ang. humör, så skiftar det rejält och fort för min del. Mannen undrar ibland hur snabbt det kan skifta. Det bästa brukar vara att servera mig mat anser han, då jag mest blir irriterad då jag har lågt blodsocker. När jag ätit lite brukar jag bli mildare.
Nu är huset städat och adventspyntat. Amaryllisarna står på plats i ngr fönster.
Känner av min fogsmärta efter städandet, så nu ska jag ta det lugnt.
Det blir våfflor till kvällsmat.