MaraFara skrev 2009-11-30 07:39:03 följande:
Annanzell; jag har följt dig nu ett tag, och jag tänker inte råda dig i ngnting.. Vi sitter i liknande situationer, skillnaden är att jag inte bodde ihop med pappan till mitt kommande barn samt att vi inte har barn tillsammans sen tidigare.. Kan bara tala för mig själv och hur jag tänkte i mitt val.. Jag kunde helt enkelt inte genomföra en abort, eller ens tänka tanken på det.. Istället tänkte jag att jag kommer aldrig ångra det barn jag behåller, bara det jag inte behåller.. Du ska göra det som känns rätt i hjärtat.. Strunta i vad hjärnan säger, för det är känslan i hjärtat du måste gå på.. Väg alla för- och nackdelar mot varandra, för oavsett vilket beslut du väljer är det ngt du måste kunna leva med livet ut..
Hej!! Jaaa det är en jätte svår situation. Jag gör ju inget annat än att hoppas på att han ska komma tillbaka, men det verkar inte bli så:( Jag känner jag med att nog inte kommer kunna klara av att genomföra en abort. Tanken på att stoppa i sig tre piller hemma (då är allt kört) innan jag åker in på operation är hemsk. Tror inte jag skulle klara av det.... Ni är inte tillsammans eller så heller?? Min har varit borta i snart 4v nu:( Han ska komma på söndag och ta alla grejor, känns som han hugger en kniv i hjärtat på mig om och om igen:(