• msfine

BF Juni 2010!

Tack för hjälpen nu syns bilden :)

• msfine

God jul alla blivande mammor med familjer

• msfine

Idag har jag varit på rean i kupolen, jag och mamma + 1 miljon andra.
    Köpte lite tröjor på Gina samt mamma bysbyxor (underbart) och mamma leggings. På måndag ska jag på jakt efter stövlar och en mamma jeanskjol (jag har aldig kjol, men tänkte att variation förnöjer)
    Letade efter ett par svarta finbyxor men det fanns inte. Var väldigt urplockat med mamma kläder tyvärr. Och ingen rea heller nästan (köpte en mamma tröja på rea allt annat var på ordinarie pris)

• msfine
    Bustrollen skrev 2009-12-26 21:12:16 följande:
    Vad synd att det var dåligt med mammakläder. Jag hade hoppats det skulle finnas massor billigt nu...de är ju dyrare än de vanliga kläderna annars Jaja...det måste ju handlas i alla fall. Själv ska jag in och köpa lite nya Bh:ar tänkte jag. Det börjar bli dags för omgång 2 på det nu.
    Måste också köpa lite nya behåar, fick pressentkort på lindex så på måndag bär det av dit. Har en som sitter skönt och en annan som jag kan ha men det har så tajt =(
    undra när de ska sluta växa, kommer bli dolly parton nr två när all mjölk kommer *snyft
  • msfine
    rödnos skrev 2009-12-27 11:11:38 följande:
    suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;) Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...
    Var inte så genomtänkt, var in där igår provade en tröja men den satt inte så bra.
    Min mamma som är smal provade en jacka i XL och den var lagom. Hur tänkte din sväris när du som gravid ska kunna köpa kläder där? Kanske kna du spara det till du har fått bebisen?
  • msfine
    rödnos skrev 2009-12-27 12:55:09 följande:
    Tydligen är det bara giltigt ett år. Ska ha middag för alla tjejerna idag dock så man kanske kan pracka på nån av dem ett presentkort. :)I övrigt är svärisen över lag rätt klantig och hela anledningen till varför jag bara stannade där i tre dagar och sambon är kvar och träffar gamla kompisar och åker skidor. :)En annan grej jag tänkte på... jag fick bara grejer som skulle vara för bebisen. En sångbok och en kokbok med bra mat för barn. För det behöver ju inte hennes son liksom. han behöver ju saker som hörlurar till sin iPod och en bra bok av Henning Mankell. Hmm...Haha! jaja, tur hon bor 150 mil bort!
    Det var på behörigt avstånd :)
    Snacka om att hon måste tro att du ska ta hand om allt och inte din sambo...ibland blir man trött
  • msfine
    krissa skrev 2009-12-28 19:44:06 följande:
    Hjälp!Råkade ta näsdropparna Otrivin Comp ett par gånger innan jag av en slump fick för mig att läsa bipacksedeln! Självklart stod det att man INTE ska använda dem när man är gravid... Sen lyckades svärmor övertala mig på julafton att ta en pytte, pytte liten bit brieost!Magen är lite mindre sen igår, så nu är jag jätteorolig att mina två missöden skall ha ställt till något :o(Har era magar plötsligt bara blivit lite mindre? Så pass märkbart att även maken reagerar??
    De har jag tagit flera gånger per dag i snart en vecka =(
    lär åka ner och köpa några andra idag
  • msfine
    krissa skrev 2009-12-29 10:49:30 följande:
    Ja och det är just Comp som jag tagit (3 ggr).... Hoppas på att den minimala bitn brie inte heller ställt till något...
    hon på apoteket sa att det var lugnt så det är nog ingen fara
    nu har jag köpt hem vanlig ortivin
  • msfine
    kela81 skrev 2009-12-29 18:34:04 följande:
    Hej tjejer! Och god fortsättning på er! Hoppas ni mår bra allihopa Själv är jag fortfarande datorlös, *suck* ska köpa en ny men nu när jag varit sjukskriven så länge så är ekonomin inte den bästa (+ jul och allt)Mår iallfall bättre och har börjat jobba lite smått, skönt. Fast fasar inför att börja jobba heltid då mitt jobb itne alls vill hjälpa mig och lägga om schemat (så jag slipper stå upp utan rast i 10-12 timmar) och läkaren inte vill skriva sjukintyg på att det inte är lämpligt Så jag vet i nte hur det ska gå.Ont i ryggen och benen till och från, svårt att sova, illamående och yr lite til och från, men jag ska inte klaga Kände bebben sparka loss för fösta gången i förgår, så hårt att till och med maken kunde känna det. Häftigt
    Vad jobbar du med när du står upp i 10-12h utan rast, finns ju faktiskt lagar att följa med raster, lunch osv.
  • msfine
    kela81 skrev 2009-12-30 18:01:06 följande:
    msfine: jobbar innom flygbranchen. Tyvärr så skiter min arbetsgivare totalt i allt vad lagar och förordningar heter, och ett bra svar på klagomål från anställda brukar tyvärr vara sparken. Vi har så kallad "betald rast" men många dagar så är vi så hårt utplanerade på dagsschemat så att vi inte hinner ta någon rast eller sitta ner.Gothica: jag känner av bebben ibland, inte så mycket men lite små puffar och så vecka 16+5 idag.
    Stackars dig, låter färjäkligt. Borde inte facket gå in och säga ifrån?
  • msfine

Själv gjorde jag skinkfrestelse på julskinkan som var kvar. Blev en del så det räcker både till matlåda till mig och min man samt mat ikväll.

• msfine

Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(
    Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.

• msfine

Jag har blivit en riktig fryslort sen jag blev gravid =( Ska börja yoga igen, lite motion iaf men promenixer är ju det bästa.

• msfine

kronankvinnan:

jag har också /har klåda. Tror att det var kring v 14-15 när det var som värst. Kliade mig på armarnasvnken, ryggen och jag började blöda.
    Nu har jag mest på magen.
    Min läkare skrev ut en tub på 5 g kortison, räckte inte långt när jag hade över större delen av kroppen.
    Jag märkte/märker att det blir värre av värme.
    När jag hade klåda som värst åt jag Tavegyl smörjde mig med kortison ohc duschade endast varannandag och inte speicellt varmt. Tvättade mig med barnolja (förutom underarmarna, ansiktet osv)
    Det är de tipsen jag kan ge dig. Hoppas att det ger med sig snart för det är hemskt när det kliar hela tiden.

• msfine

Vad avundsjuk jag är på alla som har gjort UL
    Jag har mitt på onsdag. Är i V 19 nu och känner inte ett smack i magen.
    Får se när den lilla börjar sparka.

• msfine

dottan55...stanna hemma. Det handlar om en dag och du hade ju ingen frånvaro udnder hösten så jag tycker deu kan vara hemma med gott samvete :)

• msfine

Är i v 19 och känner inget alls, hoppas att det kommer snart

• msfine
    Joggi skrev 2010-01-11 15:51:42 följande:
    Ja det ska jag göra... Nej det gör ju inte det. Och man vill ju veta varför och om det är som det ska.. Ja jag hoppas det.. Börjar jobba kl 17 idag och jobbar till 21.15.. Så ett kortpass! Jag jobbar i kassan i veckan så man får väl känna hur det känns idag.. Om det funkar! Har ingen lust att vara sjukskriven igen, va ju hemma från v6-16! Skulle vara pest=( Hoppas det vänder!
    en fråga, ficxk du ersättning av FK när du var sjukskriven?
Svar på tråden BF Juni 2010!