BF Juni 2010!
Tack för hjälpen nu syns bilden :)
Tack för hjälpen nu syns bilden :)
God jul alla blivande mammor med familjer
Idag har jag varit på rean i kupolen, jag och mamma + 1 miljon andra.
Köpte lite tröjor på Gina samt mamma bysbyxor (underbart) och mamma leggings. På måndag ska jag på jakt efter stövlar och en mamma jeanskjol (jag har aldig kjol, men tänkte att variation förnöjer)
Letade efter ett par svarta finbyxor men det fanns inte. Var väldigt urplockat med mamma kläder tyvärr. Och ingen rea heller nästan (köpte en mamma tröja på rea allt annat var på ordinarie pris)
Själv gjorde jag skinkfrestelse på julskinkan som var kvar. Blev en del så det räcker både till matlåda till mig och min man samt mat ikväll.
Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(
Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
Jag har blivit en riktig fryslort sen jag blev gravid =( Ska börja yoga igen, lite motion iaf men promenixer är ju det bästa.
kronankvinnan:
jag har också /har klåda. Tror att det var kring v 14-15 när det var som värst. Kliade mig på armarnasvnken, ryggen och jag började blöda.
Nu har jag mest på magen.
Min läkare skrev ut en tub på 5 g kortison, räckte inte långt när jag hade över större delen av kroppen.
Jag märkte/märker att det blir värre av värme.
När jag hade klåda som värst åt jag Tavegyl smörjde mig med kortison ohc duschade endast varannandag och inte speicellt varmt. Tvättade mig med barnolja (förutom underarmarna, ansiktet osv)
Det är de tipsen jag kan ge dig. Hoppas att det ger med sig snart för det är hemskt när det kliar hela tiden.
Vad avundsjuk jag är på alla som har gjort UL
Jag har mitt på onsdag. Är i V 19 nu och känner inte ett smack i magen.
Får se när den lilla börjar sparka.
dottan55...stanna hemma. Det handlar om en dag och du hade ju ingen frånvaro udnder hösten så jag tycker deu kan vara hemma med gott samvete :)
Är i v 19 och känner inget alls, hoppas att det kommer snart