!!!!!december mammorna 2008!!!!
Hoppas att vi nu hittar tillbaka till varandra, vi glömde vist att förnya vår förra tråd.
Jag väntar med spänning att ni hittar hit.
Sakanar er alla.
Hoppas att vi nu hittar tillbaka till varandra, vi glömde vist att förnya vår förra tråd.
Jag väntar med spänning att ni hittar hit.
Sakanar er alla.
Idag tog minsting sitt första steg! 10 månader och tre veckor. Hans storebror gick redan ordentligt i denna ålder, storasyster var 11 ½ månad då hon valde att gå hela tiden-får se hur det blir här.
Minty B skrev 2009-11-06 21:45:26 följande:
Här klättas det oxå! Elias klättrade upp på skostället idag.. såååå nöjd var han!!
hade nog varit mindre nöjd om han stått på huvudet ner i klinkergolvet!
Han försöker för övrigt ta sig upp på de flesta ställen just nu..
Hi, hi.. ja de där små liven!! Det går bra att skratta nu när de sover.. det är inte lika kul när det är "live".. Storasyster Emma var rätt lugn i förhållande till den här lille mannen.. han får blåmärken varje dag.. vet inte hur mkt jag ska barnsäkra = plocka bort egentligen vill jag att han ska lära sig men ajabaja verkar inte riktigt bita på honom!
Sover? Den här lilla stumpan e förkyld och täppt i näsan så här sovs inte. Jo men det är härligt att se hur viljestark hon är redan. Storebror var aldrig lätt att ha å göra med heller, åtminstone inte efter det att han började närma sig ettårsåldern. Minns att det tog 2-3 timmar varenda natt att få han å somna mellan 1 och 4 års ålder, och jag svor på att aldrig skaffa fler barn. Det är därför jag har så stor åldersskillnad på mina =)
Vad tråkigt med förkylning - själv har jag med hosta. Emma är sjuk och har konstaterad förkylningsastma och Elias har förmodligen också det, förmodligen p g a att han ju fick rs. För tillfället inhaleras båda med storasysters medicin men om hans hosta inte borta om 2 veckor (har varat i minst 8 veckor redan) ska in på kontroll.. MEN de sover iaf! Peppar, peppar så har vi två barn som somnar på kvällarna. Har precis haft lite problem med Emma men de senaste 2 veckorna somnar hon snällt på kvällarna.
För övrigt borde jag oxå gå och lägga mig.. har superont i halsen och inatt sov jag knappt ngt alls för Emma hade det jobbigt med febern..
Tänkte skriva att Max minsann alltid sover hela nätterna,
men nu har han kommit på att man kan vakna till mitt i nätterna och vilja leka en stund.
Vi är inte överens om det....
Och inatt har det varit vakentid, han har kräkts, vi har haft läckande blöjor....
*suck*
Känns faktiskt lite skönt att Max pappa skall ha honom inatt för jag måste få sova ordentligt.
Jag riktigt känner hur spänd jag är....
Allin har blivit rädd för sin pappa, vi bor ju inte ihop och de har verkligen inte träffats mycket å nu har hon börjat bli blyg för främlingar så hon bara gråter om han kommer och pratar med henne. Trist för honom men får väl skylla sig själv när han inte kommer oftare. Hon kommer nog inte fatta att han är hennes pappa förrän hon är ett par år.
Hon brukar sova hela nätterna bara hon är frisk, förkylningar är för sjutton det värsta jag vet. Hade sån tur att storebror gick upp och lekte med henne i morse så jag kunde halvsova fram till klockan 11 minsann, då ringde syrran å väckte mig.
Oj suck för detta klättrande, Axel har börjat sitta i diskmaskine går liksom inte alls att öppna luckan för då är han där direkt.
Han är i alla lådor o skåp tar ut allt o lite till, håller till inne i tvättmaskinen det är ju helt sjukt. man ser bara ett par fötter o lite ben som sticker ut.
Det är så skönt nu när mannen har kommit hem o man inte behöver vara överallt hela tiden.