!!!!!december mammorna 2008!!!!
Hoppas att vi nu hittar tillbaka till varandra, vi glömde vist att förnya vår förra tråd.
Jag väntar med spänning att ni hittar hit.
Sakanar er alla.
Hoppas att vi nu hittar tillbaka till varandra, vi glömde vist att förnya vår förra tråd.
Jag väntar med spänning att ni hittar hit.
Sakanar er alla.
Minty B skrev 2009-11-18 22:24:58 följande:
Hahaha Allin har börjat fejkskratta som en ond professor typ. Ettåringar e galna
Ja dessa mammor, haha.
Jag tänker såhär:
Jag har iallafall inte hört ett enda fall som dött av vaccinet, bara en jävla massa som gnäller om lite feber.. MEN, däremot dör ju folk som flugor känns det som av själva influensan, så ja! känns som om man inte har nåt val..
Och vissa BVC reagerar mot det här med att det innehåller ägg grejs, men min bästa vän, hennes son är milt allergisk mot ägg, han får ta vaccinet ändå. Läkemedelsverket har ju satt ut just att de barn som är STARKT allergiska ska avstå. Så, finns inga skäl att inte vaccinera Casper :D
Hej på er!
Tack tack tack O1l2 för länken!
Det var lääääänge sen jag var inne sist, jag började jobba heltid igen den 1 september och hinner banne mig inte ett skit längre. Emil blir 11 månader om två dagar, han kan bara gå med stöd (ser ut som att han är stelopererad i knäna, rätt lustigt) t ex gåvagn eller nån låda eller en kisse eller vad som helst annat som man kan skjuta framför sig. Två tänder har han fortfarande bara, väger 15 kilo och är 85 cm lång, en skapligt stor kille. Vi ser gärna att han går själv snart för han är skittung rent ut sagt
Han pratar en del, väldigt elementära saker som kisse (kan vara lite allt möjligt som är mjukt eller lurvigt eller kul), lampa, mamma och pappa och så en hel del annat pladder som vi inte kunnat tolka än.
Yoshimi: Vad tråkigt att höra om din jobbiga sits, rent praktiskt är jag övertygad om att du löser det utan problem, men jag hoppas också att det känns bättre rent mentalt snart också. *kram*
Appropå svin-influensan så vaccinerade vi oss allihop i torsdags (vi bor i Gbg då), Emil fick sitt på BVC, en halv dos i ena låret, nästa dos om tre veckor. Han verkar inte ha påverkats alls av vaccinet faktiskt, han var vaken lite mer den natten men verkar inte ha fått några biverkningar. Jag och sambon fick dock vansinnigt ont i armen och det är inte bra än. Känns som att man dragit en muskel typ, men det kan man väl ta hellre än feber och sängliggande.
Roligt att läsa om er alla och hur det går för er!
Fler som jobbar? Emils pappa är pappaledig fram till 1 januari och sen hoppas vi på en dagisplats men om det har vi inte hört ett ljud än så jag vet inte riktigt vad vi ska ta oss till på den fronten, känns lite stressande faktiskt.
Idag hade minsting riktigt tur i oturen! Storebror (2 ½ år) lyckades för första gången öppna grinden till källartrappen själv och minsting var såklart där på tre röda. Som tur var hade han tagit tag i själva grinden och hängde med den som for ut mot trappen. Vi hann ta honom innan han hade tappat taget. Huuuu, vågar inte tänka på vad som hänt om han dunsat ner i trappen. Men jaaa, nu blir det ännu viktigare att ha koll, storebror kan ju vilja öppna där själv fler gånger..........
Minty B skrev 2009-11-21 22:09:43 följande:
Nu har lillan fyllt 1 år. Vad tiden går fort
Man börjar också bli gammal
Ja..hade barnkalas igår...med alla barn från föräldrargruppen. Gud, vad de var roligt att få se de små kämpa och slås för leksakerna
Fast min lilla fröken grät ganska mycket...vet inte om hon blev stressad av all folk och barn hemma. Man kan säga att hon grät bort sin första barnkalas
Och kan också säga stolt att hon är jätteduktig på att gå. Full fart hemma...har lyckats t o m välta torkställ full med nytvättade kläder. Så mamma fick tvätta de igen
På tisdag blir det vacc. o 1 års kontroll
ja, vi hade också kalas igår, Elias blev också 1 igår!! Ja det är helt otroligt vad tiden går!!
här blir det inget vaccin för Emil förrän tidigast 1dec....för dom har kommit på i stockholm att man inte får ge barn med äggallergi...(han reagerade graftigt bakåt på gulan...) så vi får snällt sitta o vänta på nya direktiv i slutet av denna veckan. blir så förbannad! vill ju verkligen inte att han ska få den pga några puckade gubbar som inte kan sluta vela! jag har ju isak på dagis vilket gör det ännu mer självklart att emil oxå ska ha det....gaaah!
Isak har haft vintersäsongens första öroninflammation nu med...vilket dragit ut på hans vacc. oxå! idag ska han få den dock! äntligen!!!
emil knatar runt hela tiden nu! var på naturhistoriska igår med familjen och han fullständigt sprang mellan montrarna med pekfingret i högsta hugget o skrek titta på allt!!! hahaha, det var en syn vill jag lova!
TwistedSister: Ja, vi förstår inte hur han lyckades. Man måste trycka in en spärr och lyfta uppåt för att öppna. Han själv klara annars trappan bra. Ska iaf se över5 om vi kan göra det svårare att öppna på nått vis.