• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Anna76

Ni hinner ju testa nästa månad {#lang_emotions_wink} Jag har använt mesnkoppen i snart 6 år och jag tycker att den är toppen!

• Det ljuva livet
    Anna76 skrev 2010-01-20 15:21:13 följande:
    Ni hinner ju testa nästa månad  Jag har använt mesnkoppen i snart 6 år och jag tycker att den är toppen!
    men jag vill ju testa NU !
  • oxytocin

Hallåj

Funderar starkt på att beställa en kopp men vet inte vilken. Blöder massor i början och lite i slutet - måste man ha 2 koppar då??
  • Fridayyy

NU har jag fått min. Hoppas bara inte den är för liten nu, tog small. Jag fick in den direkt utan problem. Men är precis i slutet av mensperioden så det blir nog inget blod i direkt. Den känns inte men jag känner pinnen som går ner. Hoppas bara nu att den inte läcker så jag måste byta storlek.

• Denebola
    oxytocin skrev 2010-01-21 13:38:48 följande:
    Hallåj Funderar starkt på att beställa en kopp men vet inte vilken. Blöder massor i början och lite i slutet - måste man ha 2 koppar då??
    Det finns de som har två koppar, men det är absolut inget måste!

Eftersom koppen inte påverkar balansen i underlivet (en tampong som är för stor relativt flödet och alltså inte blir fylld av blod torkar ut slemhinnorna), så kan man ha samma under hela mensen, även om man knappt blöder något. Man kan till och med ha den om man skulle ha rikliga flytningar någon gång eller så.

Så välj en kopp efter hur mycket du blöder som mest, ålder samt om/hur du fött barn, kolla in storleksguiden på t.ex. mkopp.se.
  • Denebola
    oxytocin skrev 2010-01-21 14:07:26 följande:
    Försöker beställa nu från mkopp.se men det går ju inte.
     Vad är det som inte fungerar?
  • Airin

Jag ber om ursakt om den har fragan dykt upp tidigare i traden, men jag hoppas att det ar nagon som vet: kan man anvanda menskoppen till avslaget efter ett kejsarsnitt? Nagon som har gjort det? Jag vet ju att man inte ska anvanda den efter en vanlig fñrlossning eftersom det kan orsaka infektioner, men efter kejsarsnitt? Dessutom ar det inte speciellt mycket blod langre (1,5 veckor i efterhand). Jag ar sa trott pa bindor!!!

• Mon Amie

Hjälp mig snälla jag blir inte riktigt klok på vilken menskopp som skulle passa mig bäst.

Jag är snart 35 år

Har fött ett barn vaginalt

Blöder mkt

Har normalstarka muskler men är ganska känslig (känner ibland obehag vid tamponganvändande)

• helene306
    Airin skrev 2010-01-21 14:11:22 följande:
    Jag ber om ursakt om den har fragan dykt upp tidigare i traden, men jag hoppas att det ar nagon som vet: kan man anvanda menskoppen till avslaget efter ett kejsarsnitt? Nagon som har gjort det? Jag vet ju att man inte ska anvanda den efter en vanlig fñrlossning eftersom det kan orsaka infektioner, men efter kejsarsnitt? Dessutom ar det inte speciellt mycket blod langre (1,5 veckor i efterhand). Jag ar sa trott pa bindor!!!
    Nej, då stannar blodet kvar och det kan ge upphov till infektion! Vaginal förlossning/kejsarsnitt: det är samma läkningsprocedur så du får stå ut med bindorna ett tag till.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden köp menskopp!