• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • L jung
    drever skrev 2010-01-29 18:57:54 följande:
    nää fyfan sitta och gröta runt i muttan när man har mens fyfan nej tack jag tar min binda fy h¨ller med ung mamma 83 bläää mens bläää och ja det ofräscht och stinker hua
    påminner om mitt tidigare inlägg

''halvvägs in i denna filmen så VISAR dom hur man sätter in menskoppen!

www.softcup.com/video.html

Kanske bra för osäkra att kolla igenom?''
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ This is it ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • olandstoken
    L jung skrev 2010-01-30 01:01:10 följande:
    påminner om mitt tidigare inlägg''halvvägs in i denna filmen så VISAR dom hur man sätter in menskoppen!www.softcup.com/video.htmlKanske bra för osäkra att kolla igenom?''
    just ja, lägger den i den andra tråden
  • helene306
    Fridayyy skrev 2010-01-29 18:21:12 följande:
    Ingen aning, jag skulle ta ut min spiral i onsdags med BM hittade inte de jäkla trådarna så jag måste åka till ett annat ställe. Först fick jag vänta en månad för att få tid hos BM och nu en vecka till. Så jäkla tråkigt och en massa skit med min kopparspiral. Ska be om pessar istället men min BM kunde inte själv prova ut det. Man blir ju lite trött på allt. Tycker jag har en massa molvärk av min spiral. Men eftersom de inte hittar trådarna kan jag ju inte själv råka dra ut den heller!
    Trådarna kan vandra/åka upp i livmoderhalsen, det är inet ovanligt och behöver inte ha med att man anvvänder kopp. Mina trådar hade också åkt upp när jag skulle ta ut spiralen och bm visade en sorts "virknål" som de använder för att fiska fram trådarna. Nu visade det sig att jag hade en liten trådögla i livmodertappen så hon fick ut den ändå.
  • helene306
    drever skrev 2010-01-29 18:57:54 följande:
    nää fyfan sitta och gröta runt i muttan när man har mens fyfan nej tack jag tar min binda fy h¨ller med ung mamma 83 bläää mens bläää och ja det ofräscht och stinker hua
    Som någon innan svarat, man grötar inte runt mer än när man för in tampong, grötar man runt är det för att man inte fått in tekniken. Ofräscht och stinker? Det slipper du med kopp men med binda har du den ofräscha och äckliga doften i näsborrarna så fort du drar ner brallorna!
  • drever
    helene306 skrev 2010-01-30 15:03:44 följande:
    Som någon innan svarat, man grötar inte runt mer än när man för in tampong, grötar man runt är det för att man inte fått in tekniken. Ofräscht och stinker? Det slipper du med kopp men med binda har du den ofräscha och äckliga doften i näsborrarna så fort du drar ner brallorna!
    men tampong är använder jag inte och nej tanken på att sitta och pilla runt i musen när man blöder floder som jag gör är inte direkt överdrivet lockande ´, och jag är lessen men det håren i nacken reser sig tanken på en menskopp min personliga åsikt är det jag tycker det är äckligt och skulle aldrig i mitt liv använda en bindor tycker jag inte stinker alls om man ser till att byta ofta. Nej tänker fortsätta med mina miljöförstörande älskade bindor zize blöjja så kan ni använda menskoppar bäst ni vill! kram hej
  • olandstoken

upprepar: Nu har jag gjort en ny tråd

drever: jag brukar byta när jag duschar på morgonen och annars så tvättar jag av med en mugg med vatten. Och jag måste säga att så värst mycket blod på fingrarna får man inte, inte jag iaf. Och att få mensblod på sig tycker jag inte är ett dugg värre än om man biter sig i tungan. Men såklart är man fri att själv välja om man vill prova eller inte. Men det är suveränt

• pigglet
    LyNxQ skrev 2010-01-29 22:09:13 följande:
     Har du hunnit testa mooncup? Funkar den bättre?Jag har en gammal DivaCup men jag tycker att den känns något för lång för mig nu efter andra barnet. (den är ju tydligen ganska lång så det kanske inte är så konstigt)Jag klippte redan från början av hela piggen och själva koppen sitter långt ned.Jag har mejlat m-kopp.se och de rekomenderade mig mooncup L så jag tänkte beställa en när som helst
    Nja, jag vet inte - lite kanske... Jag tror inte att tappen kläms fast på utsidan lika lätt, men inte går det få det helt tätt de första dagarna inte... Fast den här veckan har det faktiskt funkat ganska bra, kanske knip-övningarna som ger resultat  :)
  • pigglet

Trist - jag vet hur det känns!! Det är ju tidernas bästa uppfinning, och så får man inte till det   :(

Finns flera tänkbara orsaker... Jag har meilat med menskoppen.se, de kan ge lite olika råd och tips. Själv har jag gjort knip-övningar sedan i somras, provat byta till en kortare kopp, testat lite olika sätt att sätta in den...

Läcker den hela tiden, eller är det bara de dagar när du blöder som mest?

• LyNxQ

Det är inte bara det "läck" som kan hinna bli medan man monterar själva koppen?

• LyNxQ
    LyNxQ skrev 2010-01-31 12:31:33 följande:
    Lät ju lite knäppt, men jag menar att om man har riklig mens så hinner det ju kanske rinna ner en del innan man fått i koppen igen. Det mesta åker väl med själva koppen upp igen, men det kanske blir kvar lite som sedan kommer ut så att säga..
  • olandstoken
    LyNxQ skrev 2010-01-31 12:31:33 följande:
    förstår vad du menar! Jag brukar alltid skölja av muffen när jag tömmer (hemma) för att undvika att det kommer blod i trosorna

upprepar: Nu har jag gjort en ny tråd

Svar på tråden köp menskopp!