• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Limbo

hahaha vilken tråd :D Charmtroll
    haha jag är jävligt glad att dem inte hade bild instruktioner på deras hemsida :P
    Nä men det var ju spännande, med en menskopp. Den verkar ju funka, so way not!?

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • Vroooooom

Tack Helene306 och Klocka för svaren. Får hoppas att det inte läcker för mig.

Fru Grön skrev 2010-01-28 18:15:09 följande:
    åh en menskopptråd! Jag bara avgudar menskoppen, men tyvärr funkade det inte ihop med kopparspiralen. Spiralen drogs ur läge och jag blev gravid -> missfall. Antar att vaacumet ibland inte lossade helt innan jag drog. Någon här som lyckats bättre med den kombinationen?
    Ajdå, det är bland annat det jag är rädd för. Jag har också kopparspiral och velade länge innan jag köpte menskoppen. Har hört både positivt och negativt men eftersom att jag inte kan använda tampong så bestämde jag mig för att testa.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • olandstoken
    helene306 skrev 2010-01-28 16:10:35 följande:
    Trist! Råkade du torrkoka?? Jag brukar alltid koka upp, låta koka en 5 minuter och sen stänga av plattan men låta koppen ligga kvar (tills jag kommer på den typ )
    jag gick ut och skottade snö, sat vid datorn och sen tyckte jag det luktade lite bränt gummi... Nu har jag beställt en ny. Blev en lila. Fattade inte innan varför man skulle ha en färg på den, det är ju inte så att man visar den för alla. Men kom fram till att den kanske inte blir så missfärgad av allt blod. Den som smälte var missfärgad redan efter andra mensen
  • Ankissen

Oj vad är detta? Jag har ju nyss köpt min första menskopp och är inne på min andra mensdag än så länge. Jag blödde väldigt lite både igår och idag - jag som brukar ha idag som värsta dagen. Men i allafall funkar det strålande bra både att sätta in och dra ut koppen, sen jag fick så mycket tips och hjälp här! Ska det vara så enkelt? Har inte läckt en droppe och det finns ju vätska i koppen när jag drar ut den, så det måste ju funka.

Sov med koppen i natt till och med...

Olandstoken: Trist med en sån olycka, men vad coolt med en lila kopp! Hej förresten!

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • olandstoken

ankissen: Hej visst är den bra!

• helene306
    Vroooooom skrev 2010-01-28 18:21:17 följande:
    Tack Helene306 och Klocka för svaren. Får hoppas att det inte läcker för mig. Ajdå, det är bland annat det jag är rädd för. Jag har också kopparspiral och velade länge innan jag köpte menskoppen. Har hört både positivt och negativt men eftersom att jag inte kan använda tampong så bestämde jag mig för att testa.
    Jag hade kopparspiral och det var aldrig några problem med koppen, funkade kanon! Det är ju värre med tampong som trådarna kan trassla in sig i.
  • Ankissen

Är det möjligen så att man går runt och tror att man har rätt mycket mens innan man börjar använda koppen, och då ser att det är betydligt mindre?! Tycker det kommer så himla lite i koppen nämligen. Det är liksom bara lite i den även att det är fyra timmar sen jag tömde...

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Trivia
    Ankissen skrev 2010-01-28 21:48:12 följande:
    Är det möjligen så att man går runt och tror att man har rätt mycket mens innan man börjar använda koppen, och då ser att det är betydligt mindre?! Tycker det kommer så himla lite i koppen nämligen. Det är liksom bara lite i den även att det är fyra timmar sen jag tömde...
    Så kan det nog vara. Jag trodde jag blödde mycket tills jag läste att vissa tömmer fyra gånger om dan. Jag tömmer när det är som värst morgon, mitt på dan och kväll. Det blev iofs tre..
  • LyNxQ

Men visst känns det som mindre mensmängd jämfört när det är utsmetat i (på!) en binda?

Men jag märker ibland att det är som långa slajmtrådar och annat gojs blandat med blodet. Ska det vara så eller är det mej det är fel på? Ibland blir det som någon slags ägglossningsflytning i det hela
    Speciellt i slutet då det även kan vara lite gråaktigt..

(ursäkta detaljerna)

På tal om kokning: Jag brukar alltid starta på klockan på 3-4 minuter samtidigt som jag startar plattan. Skulle jag glömma av att jag startat så påminns jag

• helene306
    LyNxQ skrev 2010-01-29 14:30:07 följande:
    Men visst känns det som mindre mensmängd jämfört när det är utsmetat i (på!) en binda?Men jag märker ibland att det är som långa slajmtrådar och annat gojs blandat med blodet. Ska det vara så eller är det mej det är fel på? Ibland blir det som någon slags ägglossningsflytning i det helaSpeciellt i slutet då det även kan vara lite gråaktigt..(ursäkta detaljerna)På tal om kokning: Jag brukar alltid starta på klockan på 3-4 minuter samtidigt som jag startar plattan. Skulle jag glömma av att jag startat så påminns jag
    Det är slemhinnor och det är ju slemhinnor som stöts ut och är själva mensen, därav de sletiga trådarna och annat gojs Man ser inte det i en binda/tampong på samma sätt (eller jo, det kan man) men de brukar ju liksom sugas in i binda/tampong.
Svar på tråden köp menskopp!