• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Denebola
    Ankissen skrev 2010-01-25 17:09:30 följande:
    Ska i så fall hela "snöret" på koppen hänga utanför? Tycker nu när har den i att jag känner av den när jag rör mig - nästan så det gör lite ont ibland. Kanske är att den sitter lite långt in eller?
    Jo, det blir ju så. Men det är därför många oftast till slut kapar piggen ganska kort, för att när den sticker ut så skaver den.

Att det gör ont kan bero på att den skaver mot livmodertappen, i så fall är den för långt in. Men det kan också bero på att du är nybörjare, ofta vänjer man sig av med att känna den. Men gör det ont sitter den nog inte rätt (även om man är van, så att du är med på att känna den och att ha ont av den).
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • LyNxQ

Man kan hitta rätt läge genom att trycka in den relativt långt, gärna samtidigt som man snurrar den lite.
    Sen spänner du musklerna lite lagom och drar försiktigt ned koppen. När den kommit ner en bit tar det liksom stopp, för då har musklerna fått tag i koppen.

Om det molvärker kan det bero på att koppen sitter för högt upp.

Åker koppen uppåt kan det hjälpa att träna knipmusklerna lite

Har man punktlig mens kan man sätta in koppen INNAN mensen kommer

Jag har förresten en DivaCup som jag alltid varit nöjd med. Men jag har redan från starten klippt av piggen helt.
    Nu efter två barn (och kanske för lite knipövningar) tycker jag att den är för lång! Jag mejlade m-kopp.se och frågade vilken annan kopp som var mest lik i styvheten. De svarade "Av alla våra koppar är MoonCup mest lik DivaCup fast den är kortare
    och det passar ju bra."

• Ankissen
    LyNxQ skrev 2010-01-25 18:34:53 följande:
    Man kan hitta rätt läge genom att trycka in den relativt långt, gärna samtidigt som man snurrar den lite. Sen spänner du musklerna lite lagom och drar försiktigt ned koppen. När den kommit ner en bit tar det liksom stopp, för då har musklerna fått tag i koppen. Om det molvärker kan det bero på att koppen sitter för högt upp. Åker koppen uppåt kan det hjälpa att träna knipmusklerna lite Har man punktlig mens kan man sätta in koppen INNAN mensen kommer Jag har förresten en DivaCup som jag alltid varit nöjd med. Men jag har redan från starten klippt av piggen helt. Nu efter två barn (och kanske för lite knipövningar) tycker jag att den är för lång! Jag mejlade m-kopp.se och frågade vilken annan kopp som var mest lik i styvheten. De svarade "Av alla våra koppar är MoonCup mest lik DivaCup fast den är kortare och det passar ju bra."
    Men då när man tryckt in den långt in, så vecklar den ut sig va, innan man drar ut den lite för att få den i läge?
    Dåliga muskler stämmer nog på mig, för jag har knappt gjort några knipövningar. Hittar liksom inte musklerna när jag är hemma och ska "träna"....
    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • LyNxQ

Ja, du låter den veckla ut sig helt, sen trycker upp den lite, spänner och drar nedåt

• LyNxQ

Hitta rätt muskler: Testa att knipa av strålen när du kissar. Detta är rätt muskler

(men man ska tydligen inte hålla på att knipa av strålen mer än någon enstaka gång, ökad risk för urinvägsinfektion kanske)

• Ankissen

Nu är det superduperspännande! Min mens dök upp i morse, så vid halv åtta satte jag in koppen. Än så länge känner jag inte av den alls, trots att piggen är kvar, okapad.

Hur ofta rekommenderas det att man tömmer som nybörjare när det är så här i början av mensen dessutom?

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Vroooooom

Jag har köpt en menskopp men ska inte få mens förrän om ca två veckor.
    Jag är lite orolig för hur det kommer gå på nätterna. Jag blöder mycket de första dagarna och behöver ofta byta binda på natten. Kommer jag behöva gå upp och tömma koppen på nätterna?

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
Svar på tråden köp menskopp!