• Chigitita

Lurade av Vistaprint?

Jag har betällt från Vistaprint detta år när det gåller väggkalender men jag har lite problem. har betalat för mina paket men har bara fått bekräftelse från ett av dom
    Någon som har erfarenhet av Vistaprint?
    Har mejlat dom men man kan tydligen bara mejla på engelska även fast dom skickar reklam och bekräftelse på svenska och dom har ett telefon nummer mn deet funkar inte.
    Små saker som gör en lite misstänksam

• Svar på tråden Lurade av Vistaprint?
  • MamTezz

Nu har tiden gått ut för min leveranstid... hoppas innerligt min beställning kommer idag. Annars blir jag besviken.

• Kiin

Jag har beställt från Vistaprint tidigare och produkterna har varit jättefina. Dock har jag nu ett litet problem. I november gjorde jag en beställning på julklappsmuggar till släkten. Godkände och tog betalning via internetbank. Velade lite med köpet och såg inte mailen i min inbox. Gjorde att nytt köp istället. Försökte läsa det finstilta, men missade att det inte gick att häva det tidigare köpet. Antog att det var som med andra nätköp att de inte "låser" sig innan man betalt. Ptroligt klumpit av mig. Nu sitter jag här med med två superfina muggar från andra beställningen, och med en påminnelse i mailen om betalning från första köpet. Det går inte att få tag på någon på företaget. Skulle åteminstone vilja ändra texten på muggarna... en mugg med texten min morfars mugg samt en bild av min unge kan man inte ge bort till så många.
    Undrar nu om någon gjort samma misstag som mig och hur det gått i sånt fall.

I övrigt håller jag med om den enorma mailbombningen och att det känns lite konstigt att det är sååå omöjligt att få tag på någon representant för detta företag....

Kristin

• MamTezz

nej va typiskt, dåligt att man inte kan avboka!!
    borde ju inte skicka sånt man inte betalt!!

jag fick sakerna idag.
    två dagar försent...
    allt var fint förutom t-shirtarna
    sååå dåliga bildtryck.
    ändå är korten jag använde i många mb.

ja de är tråkigt att det är så omöjligt att få prata med ngn.. mejla går ju...
    på engelska dock...
    prova??det är ju värt ett försök...

• Poloc

Jag har beställt trycksaker från dem flera gånger de senaste fem åren. Aldrig några problem; bra kvalitet och snabb leverans (ofta snabbare än leveranstiden jag valt). Har dock aldrig haft problem med reklamationer, så det har jag ingen erfarenhet av.

• pellen94

Jag beställde 50 julkort, 2 muggar och 2 T-shirts den 15/12 och då erbjöd de även adressetiketter för 29:- och detta gjorde att jag beställde för så mycket att jag då blev berättigad till gratis frakt. Jag valde expressfrakt på 3 dagar, så jag skulle få grejerna senast idag.
    Tyvärr har inget paket eller avi dykt upp.
    Jag försökte spåra beställningen, men det står inte vad som hänt efter 16/12.
    Mailen skulle de svara på först inom 48 timmar (dvs arbetsdagar och därmed senast på tisdag). Jag hittade ett 020-nr och ringde från två mobiler utan att komma fram. Från den fasta kom vi fram till engelsktalande support. De sa att de kunde se att paketet var på väg till mig och att det kan levereras imorgon (lördag) också, men om jag ville kunde de göra en till likadan beställning som jag skulle få senast på onsdag...nej tack, sa jag. Jag fick ett telefonnummer till Seabourne, som var fraktfirman, men jag avvaktar ett par dagar.
    Fast jag måste ju posta julkorten senast på tisdag om det ska vara nån vits...
    Hoppas korten kommer, för jag var så nökd med dem! Och maken såg fram emot sin muggt med bild på döttrarna...
    Det hela skulle totalt gå på endast dryga 400 kr, så det kanske var för bra för att vara sant

• MamTezz

pellen.. jag tror allt du får din beställning.. men min tog två dar längre än jag beställt.. suck.. man får nog vara ute ngr veckor i förväg tyvärr.. för frakttiden var inte att lita på... jag betalade ju dyrt för frakt på en vecka... :/

• linda007

Använder Vistaprint i jobbet, mest vykort i olika storlek. Funkar bra!! Men man får passa sig att man inte klickar på en massa extraerbjudanden.

• tillit71

Jag har heller inte fått mina grejor än
    Och nu är det verkligen försent att posta julkort. Mest ledsen är jag för fotoböckerna jag beställde som julklappar på mina barn åt min mamma o pappa. För säkerhetsskull så betalade jag över 300 kr i frakt för att få det på 3 dagar.
    Vad gör man?

• mmelody

HUR FAN KONTAKTAR MAN DEM????
    Går det och ringa dem eller????

Det är såhär att jag beställde nyss almanackor, och första köpet avbröt jag efter jag hade skrivit i kontonummer och så, och ändrade frakten. Sen så gjorde jag om det, och skickade iväg beställningen. Det står nu först -236kr på mitt konto som de innan kostade! och sen nu -305kr, som det SKA kosta, och som de skulle dra. Nu har de dragit båda,men på min VistaPrint sida så står det att jag bara har en beställning?!?! konstigt!

Hjääälp.. får panik snart!!!

• NoMercy
    tillit71 skrev 2009-12-23 13:56:28 följande:
    Jag har heller inte fått mina grejor än Och nu är det verkligen försent att posta julkort. Mest ledsen är jag för fotoböckerna jag beställde som julklappar på mina barn åt min mamma o pappa. För säkerhetsskull så betalade jag över 300 kr i frakt för att få det på 3 dagar. Vad gör man?
    Jag fick inte heller mina almanackor i tid. Kom på tisdagen efter jul. Men jag fick jättesnabbt svar när jag mailade (iof på engelska) pengarna för frakten och lite till på kontot dagen efter.
    jag var missnöjd med några musmattor jag gjort...då fick jag pengar åter för dom, men fick behålla dom.
    Har (förutom leveransen som faktiskt inte berodde på vistaprint utan deras fraktbolag från Holland) inte nåt ont att säga om dom.
    Den som sa de den kan va de.....
  • Norr

Fick också försenad leverans över jul. Mailade dom och fick en exakt likadan beställning gratis eftersom den första inte hade kommit fram i tid. Nog är dom mån om att deras kunde ska vara nöjda, dom verkar ganska lätt att ha att göra med när det strular.

• mmelody

Missförstånd från mig Hade handlat mat igår, som jag inte alls kom ihåg, och den va på nästan exakt samma summa som det jag höll på med innan på Vistaprint.

Det är lugnt, allt är normalt haha.. Jag va nog lite trött igår kväll när jag satt och beställde.. Jag får skylla på det

• Nicki

Har beställd på Vistaprint många gånger Inget problem alls.

N
  • Blitz

Har handlat där en gång. Var väl nöjd med produkten, fast man blev lite "lurad" på priset. De står att det kostar så och så. När jag sen godkänner så ser jag att de blev dyrare när dom lagt till kostnad för extra bläck och svart text mm. Det stod inte på summeringen jag fick se samt priset.. SUCK

Utöver de va ja väl nöjd, men ja handlar inte där igen, vill se TOTALA priset innan ja bestället helst...

• qzectb

Jag har beställt från dem flera gånger. Generellt är jag nöjd.

Det jag inte gillar är deras fullkomligt hemska rabattregler. När jag håller på med en beställning så hoppar rabatter omkring mellan olika saker på ett väldigt förvirrande sätt, och det är knepigt att få in alla rabatter som de lovar i samma beställning. Man får trixa med att gå in flera gånger från rabatterbjudandet. Senaste gången väntade jag ut dem tills det kom ett erbjudande som gav rabatt på alla tröjor i stället för en gratis (sänkte priset en bra bit) samt gratis frakt. Mycket irriterande och tidsödande. Alla extraavgifter som är till för att salta räkningen är inte heller så kul. Men slutpriset brukar ändå bli rätt bra.

Produkterna jag fått har varierat från acceptabelt till bra. Tröjorna har varit toppen (även bildtryck faktiskt), enda problemet är att det är så få färger att välja på. Första omgången visitkort var däremot ganska dåliga (felskurna så de fick en vit rand i kanten). Kaffemuggarna är jättefina.

Svar på tråden Lurade av Vistaprint?