Inlägg från: snillis |Visa alla inlägg
  • snillis

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Men gud vad sent att vaccinera sig v. 48 - undrar hur de tänker - alla kommer ju att ha insjuknat innan dess....vi har i allafall bestämt oss att vaccinera oss för Mollys skull - det känns ju som att hon kan behöva lite extra skydd efter våren som var.

• snillis

Jaha, nu har Molly-gumman mask i magen. Fy fan rent ut sagt vad äckligt det är.....*ryser när jag tänker på det*
    Annars är vi oförskämt friska - fast det är ju sånt man inte skall säga här för då vet man hur det går

Vi har ff inte bestämt oss hur vi skall göra med vaccinet. Vi får väl se helt enkelt hur det hela artar sig.
    Vet inte riktigt vari motståndet består för jag är absolut ingen motståndare av vaccination rent generellt och jag är inte orolig för vaccinet som en del motståndare verkar vara.
    Det känns bara som så......hysteriskt på nåt sätt - att vaccinera mot en influensa liksom. Det är ju inte pesten direkt. Men men.........

Molly har hoppat över middagsluren för första gången idag. Det blev en inte så trevlig eftermiddag. Så jag röstar för att fortsätta sova middag - länge

Hoppas för övrigt att alla har en trevlig helg - själv sitter jag och betar av presentgodiset

• snillis

Vi kommer att åka till Leos idag - om det är nån som har lust att hänga på.
    Vi åker dit vid 10 när de öppnar.

• snillis

My: ja, nu till veckan är det för oss med barn 3-5 år. Info kommer i tidningen på lördag om öppettider osv. Pratade med dem idag.

Denise: usch, hoppas att hon kryar på sig snart. Vilka symptom har hon?

• snillis

Mamma till 1: beklagar sorgen.
    Alltid tragiskt när någon går "för tidigt".
    Samtidigt är ditt inlägg ett skönt bevis på att det är sånt livet är - glädje och sorg i en enda salig röra.
    Hoppas att ni ändå kan känna glädje över ert stundande bröllop.

• snillis

Till er vars barn varit/är sjuka - hur startade det?
    Båda barnen är hostiga på natten men är "friska" på dagen och har ingen feber. Är lite snoriga bara. Kanske det smäller till endera dagen?
    Vi tänkte ju vaccinera på fredag men vi kanske inte hinner

• snillis

Jag skiter snart i hela vaccinet - det är ju bara ett himla velande fram och tillbaks.
    Man hinner ju bli sjuk och frisk igen flera gånger om innan man får den där j*dra sprutan.

• snillis

Men tror ni att de ger Molly också om vi kommer dit i dag eller på fredag.
    Det känns ju helt vansinnigt att vi andra skall få och hon inte, särskilt efter att Läkemedelsverket ändrat sina rekommendationer.

• snillis

Nu har iaf jag, Mattias och A vaccinerat oss. Molly fick INTE. Jävla skitlandsting man bor i.
    Min arm är typ helt bortdomnad

• snillis

Jag har iaf fått en förklaring varför Molly varit helt hopplös tre nätter i rad.
    Jag har ju gett Mollipect på kvällen eftersom båda barnen är jätteförkylda och hostiga på natten men tydligen innehåller det efederin? som ju är uppiggande så Mollipect skall man INTE ge på kvällen. Hoppsan!
    Det blir inget ikväll kan man väl lugnt säga

Min arm har då varit fruktansvärt "ond" i natt.
    Lägg till en helvetisk stress på jobbet och en speedad dotter så förstår ni hur min natt har varit.

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)