Inlägg från: snillis |Visa alla inlägg
  • snillis

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Idag har Arvid och Mattias varit på synundersökning eftersom han inte blev "godkänd" på 4-årskontrollen.
    Han verkar ha samma problem som mig och kommer förmodligen att få glasögon. De skall dock göra ytterligare en undersökning för att fastställa "felet".

Jag skall väl inte direkt säga att jag lidit av att ha glasögon men lite jobbigt känns det allt i mammahjärtat

• snillis

Igår kväll glömde Mattias att ta på Molly blöjan och hon har varit torr i natt

• snillis

Hon vägrar ju konsekvent att gå på potta eller toa så hon går ju på blöjan så att säga, dvs går utan blöja hela dagarna och säger till när hon behöver uträtta ärenden. Det sköter hon jättebra ända sedan i våras och det har hänt en olycka EN gång när vi var på stan och inte hörde att hon sa till (fast hon sa till typ 3 gånger).
    Så nu vet jag inte - skall man testa på att köra utan blöja på nätterna kanske?
    Eftersom A ff har blöja på natten känns det som så tidigt men jag vet ju att det är han som är "sen".

• snillis

Hon vägrade att vara utan blöja i natt men blöjan var torr i morse.
    Tror dock att vi väntar tills efter jul för vi skall ju sova borta några nätter - inte så kul om hon kissar ner en massa när man inte är hemma.

• snillis

Åter till Umeå efter en jul i Skellefteå - där det är MYCKET mer snö.
    Shit, vad det har snöat. Och mycket kallare också. Var ute och sprang i går morse - minus 17 grader och oplogat. Snacka idiotiskt!

Jag är kanske med på nåt dagen innan nyår. Har tagit på mig en grej utanför jobbet som måste vara klart innan den 8:e januari. Så vi får se!

• snillis

Nån som vill hänga med på pulka/bob/skrana/whatever-åkning på Bräntberget i morgon?

• snillis

Emma: skulle man kunna få den där listan med godsaker från cocktailpartyt - det skulle passa bra nu så här inför nyårsafton

• snillis

Här har Molly slutat med napp så vi har en väldigt arg dam här - speciellt på nätterna.

Men hon är ändå tapper - måste vara jättesorgligt att bli av med sin "bästis" bara så där - utan att själv ha nåt att säga till om
  • snillis
    My05 skrev 2009-12-30 23:57:48 följande:
    Hellobello; Rasmus har på sig prinsessklänning någon gång i veckan och kan toppa den med en drakdräkt så han blir en prinsessdrake..  Prinsessböckerna är också favoriter..framförallt När prinsessor tar semester! Vi har inte sett säsong två av True blood men vi började spela in avsnitten när de startade igen förra veckan. Vi tänker vänta tills vi har alla avsnitt så vi kan maratontitta. Vem gjorde de där små goda grejorna(vet inte vad de heter) med svamp?
    Kerstin gjorde dem med svamp - krustader heter det. Tänkte försöka mig på sådana också. Skall se om jag hittar nåt recept - då återkommer jag.
Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)