Inlägg från: snillis |Visa alla inlägg
  • snillis

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Umegullan: eller löpträna i -20. Mina ögonfransar och ögonbryn var alldeles isiga då jag kom hem

Pia: sänder en kram via etern!

• snillis

Den 28:e åker jag till Uddevalla men så är det ju alltid att inte alla kan.
    Bestäm nåt bara så får vi se hur många som kan.
    Kanske man kan ställla upp två alternativ eller så bestämmer helt enkelt någon ett datum och så får de som kan komma. Det går ju fler tåg om man inte kan.

• snillis

Middag på stan kl 18

Ons 27/1
    *Jenny
    *Pernilla

Tors 28/1
    *Jenny

Tors 4/2
    *Jenny
    *Terese
    *Denise
    *Pernilla

• snillis

När A hade kalas hade vi bjudit in 4 barn plus ett barn till Molly som fick vara med på ett litet hörn (vi hade inget eget barnkalas för henne).

Det var väldigt lagom att inte ha för många barn, särskilt som föräldrarna är med när de är så små.
    Sedan hade vi fiskedamm - uppskattat.
    Vi bjöd på tårta och chokladbollar och syltkakor - allt enligt A´s önskemål. Vi fikade direkt när barnen kom. Sedan fick de leka. Vi hade inte styrt upp några lekar. Två timmar varade kalaset - alldeles lagom.
    Jag har lite svårt för "överpretantiösa" kalas eftersom barnen sällan uppskattar saker som är tillkrånglade.
    Men i helgen var vi bjudna på ett kalas i Hörnefors badhus. De hade hyrt hela badhuset i två timmar och så bjöd de på korv och bröd och tårta och det går ju det med
  • snillis

Sandra: usch, vilken mardröm!

Men man blir ju väldigt rationell när det är nåt med barnen - chocken kommer oftast efteråt. Jag minns med Molly att jag var väldigt samlad de första dagarna - agerade på instinkt - som en robot typ! Men sedan - efteråt - grät jag jättemycket här hemma när det likom gick upp för mig hur jävla allvarligt det faktiskt hade varit!
    Utlandssemester - det lät skönt!
    Vi har bokat en stuga på Gotland en vecka i sommar - det blir ju nästan som utlandet
    Ang. den där pysselsidan så blir jag nästan lite äcklad av sånt. Vet inte varför
  • snillis

Vi har ljusgrått i sovrummet. Det trivs vi bra med

• snillis

Jag tycker att vi bestämmer den 4:e så vet vi.

Sedan kanske det börjar bli dags för party snart.
    En kollega på jobbet hade varit på drinkprovning på Rex i helgen - lät inte dumt
  • snillis

Om det kan vara till någon tröst har inga av våra barn sovit hela natten vid 2 års ålder. A började så smått sova hela nätter vid 2,5 och vid 3 ca sov han varje natt hela natten (med några få undantag såklart). 

Molly är ju 2 år och 4 månader och sover ff inte hela nätter.
    Hon brukar vakna ung. när vi lägger oss och då brukar det bli så att ant. kommer hon in till oss (=mig) och sover vidare eller så lägger jag mig med henne. Då sover hon resten av natten. Om man inte låter henne sova med mig vaknar och till och från hela natten.
    Så det var nog snarare W som var "ovanlig" eller vad man skall säga.
    Vi pratade om Busplaneten på jobbet på fikat idag och alla föräldrar var väldigt positiva
  • snillis

Ang Linas förslag så tycker jag att vi stryker Allstars för där var vi ju i somras.
    Annars är förslagen bra. SÅ hur bestämma?

• snillis
    Garaget (3 rätters för 295)  
    Angelini - Denise, Pernilla
    Tapas
    Norrlandsoperan (Spansk/norrlänsk buffe med kaffe o efterrätt för 160 kr)

News har vi ju också varit på så det kanske man också kan vänta med.
    Jag lägger min röst på Angelini - har bara lunchat där så det kunde vara kul att pröva dem på kvällen.
  • snillis
    Efter att ha Googlat lite ändrar jag mig

Garaget (3 rätters för 295)  
    Angelini - Denise, Christel
    Tapas
    Norrlandsoperan (Spansk/norrlänsk buffe med kaffe o efterrätt för 160 kr) - Helena, Pernilla

• snillis

Jag mår också tjyvtjockt. Blev vrålförkyld på minuten igår. Från inget till totalt igentäppt. Har verkligen influensakänningar i kroppen - värk, huvudvärk, frossbrytningar - men ingen feber. Och vi som skall ha gäster om 2,5 timma

Jaja, kanske ett glas vin till maten rensar i rören
    Annars har jag och Molly haft en mysig dag på stan idag. Arvid och Mattias är i Vännäs och åker slalom så vi passade på att göra stan. Bla åt vi sushi som hon fullkomligt älskar. Det är verkligen mysigt att vara på tu man hand med ett barn ibland!
  • snillis

Vi har hyrt två säsonger på ett företag som heter skifix.com (som ligger i boden). Runt 600 spänn för två säsonger för skidor och pjäxor plus lite extra för stavar. Det vi köpt själva är hjälm för det måste de ha för att få åka i Bräntis iaf.

Jätteenkelt - man beställde på nätet och de skickade skidorna på några dagar och så hämtade man dem på bussgods.
  • snillis

Ida: nästa torsdag, 4 februari.

Men skall vi boka bord på Operan då?
  • snillis
    Torsdag 4/2  kl 18? på ???
    *Jenny
    *Terese
    *Denise
    *Pernilla
    *Sandra
    *Christel (det står ev. borta i Hs del av kalendern, men kanske jag kan. {#lang_emotions_smile})
    *AK
    *Helena
    *Lina (hoppas, hoppas, hoppas det funkar!)
    *Patricia

Skall jag ringa och boka på Operan eller?
  • snillis
    Torsdag 4/2  kl 18? på Norrlandsoperan
    *Jenny
    *Terese
    *Denise
    *Pernilla
    *Sandra
    *Christel (det står ev. borta i Hs del av kalendern, men kanske jag kan. {#lang_emotions_smile})
    *AK
    *Helena
    *Lina (hoppas, hoppas, hoppas det funkar!)
    *Patricia
    *Pia
    Nu har jag bokat bord för 11 personer kl 18.00 på Operan.
    Gud vad kul att det var så många som kunde följa med
  • snillis

Ida: jag frågade för säkerhets skull om det gick att plussa på någon mer närmare och det var inga problem sa han.

Skönt att få sova!
    Här får vi typ aldrig sova känns det som.
    Nu har Molly  haft hög feber några nätter så nu har det såklart varit värre än någonsin men det känns ibland som jag aldrig mer kommer att kunna sova normalt.
    Ja ja, det kunde varit värre.
    Åker hem till Uddevalla i morgon - skall bli jättekul!
Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)