• Tabby

Odd Molly - för oss inbitna del III

Det kan finnas fler för de verkar ha tagit fram en del sen jag var där sist. Då fanns te x inte koftorna i royal.

• Tabby
    Frusna flickan skrev 2010-01-07 14:54:27 följande:
    Jaha.. Men jag vet att den varit dyrare i vissa klänningsmodeller. Ni som vet! Vilka är det? Indyn? Taradiddler? Om det står så på Redhe kan du ju säga det till tjejen som säljer och kanske få ner priset, vad  vet jag?Tjejer! Någon som vet om CD ska ha någon rea??
    Chalk i full embroied smock har oxå rosor....
  • Tabby
    Sylt skrev 2010-01-07 16:47:08 följande:
    ... jag är lite segstartad. Letar efter en "scarf scarf" i rose. Ngn som sett? Går bra även på ord.pris *despo*
    Prova ringa Pondus för sjalen. Har för mig att jag sett den där.

Ang om K&A skickar vet jag ej.
  • Tabby
    Tabby skrev 2010-01-07 20:08:08 följande:
    Prova ringa Pondus för sjalen. Har för mig att jag sett den där.Ang om K&A skickar vet jag ej.
    Eller så var det kanske Charlotte som hade den i butik...någon var det, men kommer inte riktigt ihåg vilken butik det var. Charlotte har tagit bort höst/vinterkollektion från webshopen, så du får kontakta dem för att fråga.
  • Tabby
    brawny skrev 2010-01-11 15:38:45 följande:
    Nu behöver jag er hjälp: jag sålde en Bombadilla Dress på Tradera som jag köpt från Fitts & Company eftersom den var för liten för mig. Nu ringer köparen mig och säger att det måste vara en kopia för att det står "Made in China" på etiketten och eftersom den saknar mollydollarsen på baksidan så som det finns på produktbilderna. Jag påpekade för köparen att vissa av Odd Mollys plagg faktiskt görs i Kina, men jag kan ju inte uttala mig om Bobadilla Dress specifikt. Har ngn av er en Bombadilla? Och kan ni i så fall tala (eller änny hellre ta bilder) om vad som står på er etikett och om ni har mollydollars på baksidan (nedanför snörena man knyter i nacken)? Jag ska kontakta Amy på Fitts&Company också förstås, men jag tror ju inte att det är en kopia eftersom jag köpt den där... men det är ju konstigt med mollydollarsen?!
    Produkt bilderna stämmer inte alltid. Var det inte en blus i sommras som på bild hade toffsar vid snörändarna, men in real life hade de inte alls det??
  • Tabby
    Sylt skrev 2010-01-12 21:34:14 följande:
    ... en sak till.Jag efterlyste en scarfscarf i rose här för ett par dagar sedan. Idag låg den i lådan. I lööve FL
    Kul

Var hittade du den till slut?
  • Tabby
    rew skrev 2010-01-15 20:04:28 följande:
    Hej igen!Har frågat förut om strl på Lovely knit. Har nu gått igenom min garderob, jag drar S eller typ 36/38 i överdelar, kan jag ha strl 1? Ni föreslog strl 2 förut! Jag är 162 cm lång och väger ca 60 kg, skulle vilja att det var lite mindre. Återigen väldigt tacksam för svar!MVH Eva V
    Jag skulle tagit 1 om du inte är för storbystad.
  • Tabby
    Tindrisen03 skrev 2010-01-18 08:55:19 följande:
    Smakråd: Har (host.. köpt lite för många av 2 klännigar. Den ena är taradiddle som jag har i grå, röd och puder och den andra är check me andress som jag har i alla 3 färgerna ( rosa, chalk och grey) Vill ha bort en av varje och vill ha råd! Vilka är keepers och vilka ska bort? Är dessutom sugen på en taradiddle i lila men då kanske 2 måste bort
    Beror på vilka färger du har i dig själv.....
  • Tabby
    Tindrisen03 skrev 2010-01-18 16:50:13 följande:
    Tack för alla (olika) svar Om det spelar ngn roll så är jag väldigt blond med brunmelerade ögon
    Jag tycker powder är en gasnka svår färg, för många försvinner i den.

Så när det gäller taradiddler  så tycker jag bäst om rött eller grått tror jag. Grått funkar nog bäst både till fest och vardag.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III