• Tabby

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ullis 10 skrev 2009-12-12 17:29:18 följande:

Svara CD på mail? Bad att få komplettera min beställning...Apropå kvalitet: glöm inte broderierna på 327:an - suck. Och min mockaväska har tappat detaljer (blev lite putt då en annan kund fick en ny medan CD bad mig gå till en sömmerska, men, men..)
    Och hearted tunik har det väl oxå varit strul med?
    Siden underkläderna som sidentyg går sönder i sömmar...

Synd, för kläderna är fina.
  • Tabby

Frusna flickan skrev 2009-12-12 23:34:34 följande:

in.at.on.sport hade en mörkgrå 4:a till 50% i helgen. Nu är det dock ordinarie pris igen tror jag. De skickar i alla fall.
    Nope, fortfarande 50 %.
  • Tabby
    maruttan skrev 2009-12-13 07:52:59 följande:
    Tack för hjälpen! Nu har jag mailat dem så får vi se vad jag får för svar.
    Bättre att ringa, för man får inte alltid svar via mail.
  • Tabby

Frusna flickan skrev 2009-12-13 15:28:52 följande:

Är du säker?? För när jag ringde i söndags och ville köpa ett plagg till som var defekt(jag velade i butiken och valde att ej köpa men ångrade mig sedan) så fick jag till svar att jag måste komma och betala först innan plagget gick till skräddaren. Jag tyckte att de kunde väl skicka det till skräddaren direkt så kunde jag betala när jag hämtade istället eftersom jag har en bit att åka. Jag vill liksom inte åka två ggr för att plagget måste till skräddaren. Det gick inte eftersom jag då skulle behöva betala fullpris - rabatten gällde bara till och med söndagen sa hon............ Är det alltså ännu 50% på allt???????
    I fredags hade de fortfarande 50 % skyltar upp i butiken.
    Men nu har de fått i prespring och lite annat var undantaget från rean, men de "gamla" OM plaggen var det fortfarande 50 % på.

Kanske bestämde de sig för att förlänga rean efter söndagen??
  • Tabby

Vilken shop är att föredra och bäst att göra med??

Idyll Interiör eller Lavastor?

• Tabby
    isako skrev 2009-12-14 21:38:43 följande:
    Har aldrig handlat från Lavastore, men kan VARMT rekomendera Idyll Interiör!! Hon är världens goaste o sötaste! Fick hem min Spoiler tank i chocolate därifrån idag och fick med en liten disktrasa som gåva. Enormt serviceminded och skickar paketet snabbt.(ej min butik, känner henne ej, ej sponsrad osv.. )
    Tack.
  • Tabby

Diana och Thea skrev 2009-12-15 18:56:31 följande:

Hål i OM sockar efter 5 användningar? Ska jag acceptera det som normal slitage eller ska jag visa det för butiken? Är det pinsamt och sniket eller vad säger ni?Hålet är alltså vid tån. Precis som jag brukar få i väldigt gamla sockar som är använda i evigheter.
    Inte ok för 800 kr sockar .
  • Tabby

Ok, hoppas någon orkar svara...jag med mina lovely knit frågor .

Ni som tvättat era i ull förstår jag att de de drar ihop sig lite. Töjs de sedan igen efter lite användning?

Innan ni tvättat dem, tycker ni att plagget töjt sig något?

Tacksam för snabbt svar .

• Tabby

Kanske ska jag våga mig på att beställa en 0 då.?Jag tycker om att man med st 1 kan dra om den lite, lite mer och att den är längre, men 1 är för stor runt armarna

• Tabby

I morgon ska jag på jobb/get together julmat...typ.

Vilket ska jag ha, eller vilket är minst uppklätt...

Röd Taredille dress, jeanstights + röda knästrumpor eller brun indy dress med bruna mellantunna ullstrumpbyxor?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III