Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

molly3

Jag provar redan plaggen.....hehehehe...kika in i bloggen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2010-01-03 15:14:01 följande:
    Tjintjing på er God fortsättning!! Längesen jag va här inne, men flyttat och inte haft uppkoppling på evigheter då fiberlannätet va fel på.Inte ens haft koll på vad som kommit nytt i om, kollat lite nu och inget som faller mig i smaken, för country och shabby chic, och det är stilar jag inte gillar alls.Är ganska trött må OM överlag faktiskt, så handlat mig en nästan helt ny uppsättning av kläder. Många mollysar hänger fortfarande kvar dock, men trött på allt mönster. Nu har det blivit mer enfärgat och hunky dory, day birger at mikkelsen, braez mm
    Mmmmm Hunky Dory är ljuvliga. Men så synd att det är svårt att hitta dem. Alltid i fel stl eller fel färg.
  • Stargirl
    rew skrev 2010-01-03 16:35:12 följande:
    Hej på er experter!kommer det en Lovely knit i vårkollektionen? när kommer den i så fall?Det ska i så fall bli mitt allra första odd molly plagg :)Tacksam för svar/ EVa
    Ja det kommer flera. De första plaggen släpps om ca en vecka. Men exakt vad det är vet faktiskt inte jag. Lovely knit brukar släppas något senare. I feb om jag minns rätt. Men det behöver inte vara på det viset detta år.
  • Stargirl
    rew skrev 2010-01-03 16:50:36 följande:
    Forsätter med lite fler frågor då eftersom jag får så bra svar! Om man har runt 36/38 i strl på överdelar vilken strl ska man välja på en lovely knit?MVH Eva
    Beror lite på. Men jag skulle säga stl 2.
  • Stargirl
    Siabellon skrev 2010-01-03 18:41:57 följande:
    Jag igen: lite seg men iaf inne här igen.... Traderafråga: En viss person säljer prespringgrejor för köpnu till en 4-500 under nypris. Hur går det ihop? denne har ca 15 omdömen (så gott som alla OMaffärer), alla positiva. Skitbra, men är det shyssta grejor? Inte är väl våren redan kopierad?
    Kan vara ngn som har en butik och "snor" plagg från butiken och säljer för att få lite klirr i kassan....i den egna plänboken alltså. Kan vara stulna grejer också. Tror inte de är kopierade så fort. Det tar trots allt iaf en vecka att få fram rätt färg på materialet och få till brodyren i datorn....sen ska det sys och skeppas till Sverige. Kan ju gå på tre till fyra veckor om man är riktigt vass men det tvivlar jag.
  • Stargirl
    Siabellon skrev 2010-01-03 18:57:52 följande:
    Nä, kopior låter  det ju lite för tidigt för men T idag är ju nästan läskigt! LÄskigt om det skulle handla om stöldgods också. Hu rfunkar sånt om det skulle bli nåt. Om man handla i god tro o så visar det sig att det är stulna saker. Svårt för köparen att se sånt på en auktionssite menar jag....
    God tro finns inte längre. Man kan bli åtalad för häleri även om man just handlade i god tro. Är det misstänksamt ska man akta sig. Man har ansvaret själv att tänka om ngt är för bra och säljaren inte kan visa ett kvitto ska man akta sig.
  • Stargirl
    Siabellon skrev 2010-01-03 19:03:09 följande:
    Ja, suck. Det är nog tryggast att handla av de etablerade nätshopparna om man ska handla via internet. Om det inte är gamla godingar och "kändisar" man handlar av. Binas swapsida är bra! O Bambis också.BTW så får du Stargirl gärna lägga till min blogg i TS.www.mollyholic.se räcker, då kommer man ju dit!
    Jag har öppnat en BLOGG tråd som är länkad till denna. Det blir så plottrigt att göra kommentarer i TS hela tiden. Jag samlar en lista igen när en ny tråd ska öppnas och kopierar från Blogg tården. Hoppas det är ok.
  • Stargirl
    Micjah skrev 2010-01-04 14:22:21 följande:
    Åh nej Köpte ju en vit kort T88 som sidenbanden lossnade på..självklart har inte affären kvar denna då den va på rea Måste därför hitta en ny i stl 1 eller 0.. Mathilde har den inte enl tjejen i telefon.. Någon som sett en sån någonstans? På rea då tack
    Varför köpa en ny? Lämnar du in den till skräffaren så kstar det 40 kr att få dem lagade.
  • Stargirl
    Micjah skrev 2010-01-04 19:01:22 följande:
    Aha..kostar det inte mer hos skräddaren? Kan man lita på att bandet håller efter ny söm? Tänkte om det är själva bandet som trasar sönder, så kanske det inte hjälper med ny söm heller?
    Dom stoppar bandet från att fransa sig genom att zigzaga på den. Men om du behöver nya band kan du få de från din butik. Jag behövde inga nya band. Använde de gamla.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III