Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

Kajsan skrev 2010-01-08 17:09:39 följande:
    Eller hur?! Nu när jag provade så fastnade jag direkt! Jag menar , ska jag bli en röd person med röd bugga så måste jag ju köra hela vägen!
    Aaaah blev det en helröd vagn? Snyggt, verkligen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-08 21:32:23 följande:
    Stargirl- OT-fråga...hur är Bubblerooms jeanskjolen i storlek?
    Jag har S, den är lite stor. Så jag skulle säga att den är lite stor i storlek. Hade kunnat ha mindre om man säger så. Visst är den fin, dessutom billig hehehehe.
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2010-01-08 21:31:51 följande:
    Tror ni jag som är 165 cm och väger 63-65 kg kan ha en berry dress i storlek 1 och byst mått på 92cm ( mätt från ryggen och fram till bysten alltså runt det bredaste partiet )
    Nej, jag tror att du behöver stl 2. Spontant känner jag så. Jag har testat stl 1 och den satt ok på mig, 0 hade varit lite trång och jag väger 47 kg. Men jag är inte jätte liten runt ryggen (inte för att bysten är stor utan för jag är bred över ryggen)
  • Stargirl
    MejaKiZnic skrev 2010-01-08 21:35:53 följande:
    Stargirl hur är Odd mollys jeans himla sugen på ett par men vågar inte riktigtLåga/högaStretch/stelaSlitstarka/tunnaStuprör/utsvängda
    Varken höga eller låga, mittemellan. Slitstarka (tjocka), ganska raka i modellen, inte stuprör men ganska smala över vaderna iofs, går ner i stövlar perfekt. Ingen stretch tror jag....rätt stela.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-08 21:38:47 följande:
    Ja, priset är ju himla överkomligt. Ok, så lite stor. Bra att veta.MejaKiZnic- lägger mig i lite här. De är supersköna!
    Jeansen är lite för stora för mig runt rumpano ch magen men på längden hade jag inte kunnat ha stl 0. Så de är inte helt perfekt på mig faktiskt. Men de är helt OK.
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2010-01-08 21:43:55 följande:
    Jag ska inte svära på det men spontant låter 2 som en bättre stl för dig men jag kan ha fel helt klart!
    Jag klagar inte över mina gener på vikten....det är bara generna jag har att tacka. Men mina tänder har inte dragit ngn vinslott i den utlottningen dock.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-09 10:59:27 följande:
    Tack snälla!Jag skulle aldrig kunna köpa den till normalpris. Men med 50% rabatt och sen presentkort på det så kostade den mig bara 1400 kr och det är överkomligt för den kappan
    Superfint! Jag tycker också fullpris är för mycket för den. Vissa plagg är inte värda mer än det man betalar på 50% rean. Då är man extra glad när man hittar dem.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-09 11:22:53 följande:
    Tack! Ja, tycker att många plagg kostar för mycket till ord pris. Kan inte motivera att köpa en tunika för närmare 2000 kr.
    Dte kan jag....men då måste jag veta att den är värd sina pengar. Med vissa plagg vte jag det. Med andra plagg vet jag att jag inte kan betala fullpris då hoppas jag att jag fyndar dem på rean. Som kjolen jag köpte i torsdags (finns i bloggen) jag ville inte betala 1700 kr för den. Men 50% rabatt var helt ok och då slog jag till.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-01-09 17:03:29 följande:
     Det svåra är just att veta hur mkt man kommer att använda ett plagg. Men iofs, handlar man och sen blir den hängande finns ju alltid Tradera. Använder man plagget väldigt ofta så blir det ju så klart värt det. Det jag menar är att en del tunikor inte känns så välarbetade för sitt pris. Tycker att prissättningen hos OM ibland är rätt skum dvs det står inte i paritet till vad det är (eller vad produktkostnaden kan vara för just det plagget)
    Jag har skrivit om just den konstiga pris sättningen hos OM i bloggen för ett par dagar sedan. Vissa plagg vet jag att jag kommer att använda tillräckligt för att kunna betala massor, andra vet jag tvärtom att jag inte kommer att få valuta för mina pengar. Tradera finns ju alltid.
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2010-01-09 17:29:13 följande:
    Det var  inte så jag menade. Jag förstår att de har en viss marginal som förmodligen är kanske 2,5 i faktormarginal som är helt normalt för kläder. Vad jag menar och vad många andra menar är att en bomullsklänning kan kosta 7000 kr utan att det finns ngt speciellt eller utmärkande varken i material eller utförande. Vissa plagg är dyra utan att det finns ngn logik bakom och andra plagg är billiga (inte så dyra) fast de känns välgjorda.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III