Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

Pokergirl skrev 2010-01-21 19:53:14 följande:
    Fick precis upp ögonen på Poplin Frilled blouse (tack stargirl) , i vilka färger kommer den och vad kommer den ligga på i pris?
    Rosa, röd, ljusblå, ljusbrun och vit kommer den att finnas i. Den bruna och vita kommer gå åt som smör i solsken....så var snabb.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    WMW skrev 2010-01-22 07:01:53 följande:
    Lite OT men jag hoppas någon kan hjälpa mig!Finns det kopior på Swedish Hasbeens?? Någon som vet?
    Kopior som liknande design elle rkopior som heter samma sak?
  • Stargirl
    WMW skrev 2010-01-22 14:20:21 följande:
    Som heter samma.... Har hittat för drygt 400 kr men jag funderar på om det kan kopior...
    Aaaah, jag har aldrig hört. Men inte sagt att jag ser och  hör allt
  • Stargirl
    Diana och Thea skrev 2010-01-22 15:11:14 följande:
    Vilka fina nyheter det kommit. Beställde precis en T-shirt med blå rosor på och en Frill blouse eller vad den heter i vitt Kan inte namnen på allt ännu. Ser fram emot att de kommer. Vet ngn när koftorna släpps? Har planerat in ett inköp av den bruna med rosa band. Stargirl - jag ser i din blogg att du har en brun kofta med rosa band. Har den funnits tidigare år också?
    Ja den är köpt för två år sedan tror jag.
  • Stargirl
    Sylt skrev 2010-01-22 15:52:12 följande:
    Ngn som vet hur Velour Hood är i strl? Jag velar mellan strl 1 och 2. Vill inte att den skall bli som en mysrock fast ändå inte se urvuxen ut *petig*
    De är ganska korta i modellen. Jag tyckler att stl 0 är för liten på mig. Jag har antingen stl 0 eller 1 men just på velour hood tycker jag är 0 för liten. Om man vill dölja magen så ska man ta en större stl om man velar mellan två. Det blir lätt en glipa på byxorna och magen nämligen.
  • Stargirl
    Sylt skrev 2010-01-22 16:00:07 följande:
    Ok. Svårt. Fast jag hade tänkt att ha den utanpå tunikor och då gör det inte så mkt. Vill inte att det skall se ut som en träningsjacka  utan mer som en chic liten "kavaj" Tack för hjälpen!
    Ok, då spelar det ingen roll.
  • Stargirl
    Pokergirl skrev 2010-01-24 00:09:37 följande:
    Frusna flickan: Jag är bred om höfterna och rumpan, min 2:a upplever jag inte tight över rumpan. Jag tror nog du kan få en fin peng för den på T, verkar ju vara extremt poppis.   Jag fattar inte hur ena butiken här i stan tänker. Dom hade tagit in några få stackars Fonda dress, inga Frill, inga crysalis eller Appeteasers men en rejäl laddning med Fonda shorts.  Jepp, storsäljare i Umeå i januari... Eller är det jag som missat modet med hotpants i minus 15?
    Visst är det underligt. Min lokala butik tar alltid in alla de svindyra klänningarna som de sedan inte ens rear utan låter hänga säsong efter säsong på galgen till normalpris. De missar mycket av det som blir storsäljare tyvärr. Konstigt det där.
  • Stargirl
    Frusna flickan skrev 2010-01-24 10:15:05 följande:
    Nej de syr upp efter vad som beställs. Pratade med Annika på Milk and Honey om det igår och hon sa att det är så svårt att veta 10 mån innan vad folk ska gilla plus att det är ju väldigt avgörande vad inköparen har för personlig smak samtidigt som de känner (el åtminstone ska känna) sin kundkrets. Hon sa bl a att silkmaterial går som smör i Sthlm men Göteborgarna är lite rädda för det så det säljer inte så bra.När OM får in beställingarna ser de ju vad som gått dåligt och behöver inte producera upp det eftersom det blir för dyrt med för små upplagor men då är det ju inte folket som bestämt....Jag gissar att många tänkt som så att de sålts så mycket velour i flera omgångar att det kanske var lite mättat.Jag måste säga att jag är lite besviken på fitts and company denna gång. De brukar ju ha så mycket men nu saknas flera favoriter. Vad har hänt där?? Och var är mitt paket jag väntat på i två veckor?Håller ni inte med om att Pre-spring finns kvar över allt? Kommer att få reas ut rejält. Tycker pre spring sålde dåligt förra året också. Har det att göra med att folk inte gillar plagg eller att den kommer i dåliga tider runt jul när alla väntar på vårens eller vad tror ni?
    Pre spring var ju inga höjdarplagg alls. Jag köpte ju en tunika som var klockren till julen men resten var inte direkt ngt att ha för min del. Jag tror att pre spring plaggen bara varit dåliga plagg helt enkelt. Därför har de sålt dåligt. Jag tror att precis innan jul letar många efter en blus eller en klänning att ha på sig just under julens fester. Jag tror att det är perfekt timing för BRA plagg....men dåliga plagg säljer inte oavsett om det står Odd Molly eller ej Det lär bli rejäl rea på Pre spring. Då kniper jag nog ngt för 50% rabatt tror jag
  • Stargirl
    Solglimten 06 skrev 2010-01-25 11:46:18 följande:
    Hmmm,Jag erkänner stort - ber om ursäkt på mina bara knän för alla tidigare uttalanden, men hmmm - jag har trillat över en vit Fonda dress i strl 2....Jag som absolut inte skulle ha en sådan....Men såg den på vänninan i pink igår, och jag blev helt förhäxad. Bara måste ha en sån - och efter lite letande på nätet hittade jag den på Bodhi.seSå - alla kan väl ändra sig, eller hur...???*lycklig* Väntar nu med spänning på paketet.
    Jag är rädd att jag också trillar dit.... hehehe....
  • Stargirl

Vad tycker ni....

Jag var i min lokala butik för att köpa ngt. Där ser jag att de hängt en massa 327 or och annat från hösten bland nyheter. Där står stora lappar NYHETER ej rea. Jag sa att jag tyckte det var taskigt att sälja dem i tron att de var nyheter till ngn som inte vet. Då sa butiksägaren så här - Vi pratar med våra kunder faktiskt. Då svarade jag att ifall ni berättar att det är en blus från en gammal kollektion du köper så kan jag förstå men jag tror knappast det. Butiks ägaren svarade att det bara är jag som bryr mig om vilken kollektion varorna kommer ifrån. Jag svarade att jag minsann aldrig tänker köpa grejer från andra märken än Odd Molly från dem då jag kanske köper ngt plagg som är jättegammalt till fullpris. Då blev hon jättesur....jag köper mycket grejer hos dem och inte bara Odd Molly utan även annat.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III