Inlägg från: Tindrisen03 |Visa alla inlägg
  • Tindrisen03

Odd Molly - för oss inbitna del III

malinoski skrev 2010-02-05 09:41:11 följande:
    Vad kul! :)
    Jo fast det var mest baströjor och koftor och ngt sådant ska jag inte ha. Fast det är bra, har inte möjlighet att kolla in där på måndag och sist gick ju vissa saker slut där på några timmar. Väntar på Prairie dress, Magnolia dress, sidenkjolar och Lotta Lotta kappa men allt det kommer 1 mars
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Duntoffla skrev 2010-02-05 23:02:19 följande:
    Jag gillar verkligen färgen. I alla fall på produktbilderna. Men den satt helskumt på mig med noll byst i höstas när jag provade den. Nu kanske den skulle sitta bättre.Håller med dig ang texter på rygg. Gillar det inte heller. ÄR lite sugen på Crochet (heter den så?) knit i lila. Fast rött är himla snyggt.
    Nä huhh, text på ryggen går verkligen bort för mig med. Synd på fin kofta dock. Men tyvärr känns den som en reklamtröja{#lang_emotions_undecided}
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    ellianne skrev 2010-02-06 00:41:26 följande:
    Jag har blivit otroligt sugen på en full embroidered smock dress (heter den så??) och har letat som en galning efter en sådan men utan att få napp. Behöver en stl 0 eller 1, färg spelar egentligen ingen roll. Har någon av er sett en sådan? Tacksam för alla tips
    Finns på Tradera i royal (lila)
    http://www.tradera.com/Odd-Molly-Full-emb-smock-dress-stl-1-NY-Fri-frakt-vid-Kop-Nu-auktion_106841713
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Pokergirl skrev 2010-02-07 10:47:49 följande:
    Fonda i royal?! Underbart! Jag är också en "bas-molly". Klänningar och blusar är superfint på er andra, men på mig ser det bara fel ut. Själv sitter jag och suktar efter en velourdress i military. Men det stör mig att inte allt jag vill shoppa finns hos en shop. Dessutom vill jag ha faktura, gillar inte att ligga ute med pengar efter allt man hört om struliga shoppar.
    När jag ringde runt I Sthlmsbutikerna och letade efter rosa Fondans så påstod "Brands" i Sickla (tror jag det var) att det fått in Fondor i military.. (de hade inte packat upp dem ännu dock så det kanske var btxor och hoods de såg
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Duntoffla skrev 2010-02-07 11:52:58 följande:
    *Asg* jag har än så länge inte fallit dit men risken är stor med de nya färgerna... Frågan är bara var man hittar Swedish hasbeens i butik? Jag har aldrig sett några IRL Ja men det tråkiga är att många inte har det trots att plagget är beggat.
    Men du bor väl i Sthlm..? Finns på flera ställen. Köpte mina förra året på Tintinstyle men de finns på flera ställen; Haven, Plagg, Grandpa, Jackiebutkerna, Pourtoim pure and simple, Story Hotel, Artiklar, Tjallamalla...

Hade Slip in super high förra året och älskar dem. Det man bör veta är att de är ganska sköra. Har gått bort flera flisor  träet på min klack och Hasbeens säger att det är normalt slitage. Har fått dem limmade två ggr och sulan släppte en 2 ggr användning trots att jag inte gått i blött. De är dock SUPERsnygga och sköna men knappt värda sitt höga pris kvalitetsmässigt
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Duntoffla skrev 2010-02-07 12:21:38 följande:
    Japp! Inser att jag är rätt dålig på att shoppa för jag känner bara igen hälften av butikerna du pratar om Tack för tipset! Då vet jag vara jag ska börja leta.Trist att de håller så dåligt. ÄR de smala i modellen? Har rätt breda fötter och Calou sitter bra på mig.
    Ganska smala i modellen men tycker att de sitter bra på mig och jag har inte speciellt smala fötter men de sitter på bra i och med att de jag hade var slip-in och då är det bra om de sitter relativt tajt så att de sitter kvar på foten
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    tlillan skrev 2010-02-07 13:39:17 följande:
    ingen aning... alla? :) fniss... när jag faller för en så faller jag ofta för alla färger. En fonda till lär nog hamna här. Röd känns julig men royal... åhhh... :)Har en fonda på mig idag o den är ju bara hur go som helst!
    Tycker också att en röd velourklänning kanske kan kännas lite tomtemor Fin men som sagt lite julig... Får prova
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    isako skrev 2010-02-07 14:51:46 följande:
    Har ni faktiskt rätt i... Det kan bli väääldigt knasigt.. Hoppas på en fiin röd färg
    Älskar ju Odd Mollys röda grejer annars och skulle gärna ha en röd fin velourklänning men just materialet velour i rött kan kanske ge lite julkänsla
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Duntoffla skrev 2010-02-07 15:18:37 följande:
    Ja om det är "fel" röd nyans. Annars kan det vara toksnyggt med bruna ben.
    Ja stod och drog i Odd Mollys röda cachmere mössa i veckan i OM-butiken men fick sådan tomteluvakänsla. Den är verkligen jättefin och det var ju t.om 70% men det blev ingen.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    brawny skrev 2010-02-07 22:49:14 följande:
    Vilket superpris det var på den!
    ÄLSKAR min och har fått så mkt beröm för den.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    brawny skrev 2010-02-07 23:02:05 följande:
    Behövs det kofta till eller är den varm nog?
    Nej, den är supervarm och gosig. I flanell ju
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III