• Bina

Odd Molly - för oss inbitna del III

malinoski skrev 2009-11-11 19:11:30 följande:
    Rotar i garderoben för fullt.. :) I mitt velande mellan Brand new 2nd Hand och Excess har jag nästan förordat Excess för att den funkar bättre året runt och vid fler tillfällen. Men nu slog det mig precis, funkar Excess verkligen på nyårsafton? tveksamt eller?? (lovar att snart släppa det och inte spamma tråden mera..)
    Jag tycker absolut att Excess funkar på nyårsafton (förutsatt att du inte skall på mc-klubbfest eller så )
  • Bina
    brawny skrev 2009-11-11 18:46:12 följande:
    Bina: Såg nu att det var beanien som ska flytta in hos dig. Den är ju superfin har funderat på en sån själv...
    Jaaa.. jag försökte länge intala mig själv att mina mössor i lådan duger fint men så kom jag på att den ena var lite stor och åkte ner över ögonen hela tiden när jag sprang i pulkabacken och då behöver man ju faktiskt en ny eller hur!
  • Bina

God morgon alla fina Molly-tjejer!

Jag säger som Frusna Flickan till Tabby.. ta inte mindre.. din normala blir fint!

Jag har skrivit ett litet inlägg idag på min blogg om vem som är en "Riktig Odd Molly Lover" ... jag vore tacksam om jag kunde få era tankar där också. everydaymolly.blogspot.com/2009/11/vem-ar-en-riktig-odd-molly-lover.html

Trevlig helg! och tack till er som redan svarat!
    KRAM

• Bina
    brawny skrev 2009-11-23 12:48:22 följande:
    Vet ngn hur Hearted Tunic är i storlekarna? Jag har snöat in på den nu...
    Normal säger jag.
    Jag klassar mig som storbystad.. 85H och har 4 på min, finns bild i lördags på bloggen samt en lördag några veckor tillbaka.
    everydaymolly.blogspot.com/
  • Bina
    Anna Paulita skrev 2009-11-23 12:51:10 följande:
    Jag köpte en Tenfold knit jacken i förra veckan, jag bara älskar den koftan....skulle kunna ha en arme´av dem. Köpte en vit. :) Varm är den också, vilket faktiskt var huvudsaken. ;)
    Visst är de toppen!
  • Bina
    Cashew skrev 2009-11-25 15:18:26 följande:
    jag tackar för tipset hos CD! en liten undran bara hur ni som visst innan idag fick veta? jag har handlat hos CD tidigare och får därmed nyhetsbrev därifrån. jag fick mitt idag där det stod att det va 20% på vissa delar av sortimentet och det har det ju varit i allafall 1 dag innan jag fick mailet. är inte det lite underligt att man som tidigare kund inte får veta innan rean börjar eller precis när den börjar, så är det ju iallafall hos de flesta andra webshoppar som tur är fanns det kvar det jag ville ha
    Jag tror hon smygstartade för att inte bli omkullsprungen - den rean har legat uppe ett par dygn. Texten om rea på första sidan kom upp först igår.
  • Bina
    Tindrisen03 skrev 2009-12-03 07:54:54 följande:
    Ett tips om man vill ha Hunter och inte har större än 38 och det inte gör ngt om de är ca 5 cm lägre i skaftet är att köpa junior. Har 2 par köpta i Skottland för ynka 240 kr paret. Tycker att de är skönare än mina vanliga höga vuxen. De höga är ju dock lite mindre gummistövel över eftersom de är lika höga som ett par vanliga stövlar- Har varit i Skottland 2 år i rad på tjejresa och det har sett så otriligt roligt/fånigt ut på våra hotellrum (7 tjejer) när alla inköpta Hunters stått uppradade.Flera par var och sedan flera par åt våra barn
    Hahaha.. vad roliga ni är!
  • Bina
    alias skrev 2009-12-02 22:33:18 följande:
    Idag har jag sett och provat pre-spring IRL. Och jag kan lova att de är mycket finare i verkligheten än på bild! Jag provade bl a duvet l/s tunic - den finaste av dem alla. ursnygg och figursmickrande, dock väldigt tajt över bysten. Duvet dress är en dröm, doch är jag anti råa kanter, funderar på om det är värt att lägga flera hundra på att fålla upp en klänning som redan går loss på nästan 2500 kr. Hm. Alchemistry s/s är en riktig liten pärla, så fin med sin detalj i ryggen. Riktigt OddMolly-ig! Jag var köpsugen som 17, men eftersom jag hittade kläderna hos lilla Mathildes i Stockholm och personalen var lika nonchalant och oengagerad som vanligt gick jag därifrån tomhänt. Jag handlar inte i en butik där personalen inte ens orkar möta min blick eller hälsa när jag tittar på dem. Så nu ska jag nätshoppa!!!
    Bra jobbat NewYorker - jag gillar att du kan stå emot köp-kärlek-suget när personalen är puckad. (Biblioteksgatan eller PK?) Jag tror också att de är jättefina IRL!
  • Bina
    alias skrev 2009-12-03 10:35:41 följande:
    [citat]
    Bibliotekskgatan. Personalen på Mathildes i PK-huset tycker jag är trevliga. Redan första gången jag var på Biblioteksgatan fick jag en chock, personalen var totalt oengagerad, nonchalant, stod och tugade tuggummi och pratade med varandra - de bevärdigade mig inte med en blick. De var bara coola och trendiga, tyckte de. Och så har det fortsatt, tyvärr. Men det finns ju andra ställen att shoppa på! Jag undviker helst Mathildes i PK-huset också, för att inte gynna Mathilde alls, men har shoppat någon gång där iallafall.

Jag har bara handlat av Biblioteksgatan över telefon och det kom ett plagg inslaget i tunt presentpapper (trasigt) - utan tags - plagget bor förövrigt hos dig nu! har aldrig varit inne där efter att jag hört om just dem.. däremot PK har jag fått bra service av.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III