• Bina

Odd Molly - för oss inbitna del III

Frusna flickan skrev 2009-12-04 10:04:32 följande:

Helt galet att äkta x-stitch går för under 600 kr nu på T. Jag kommer då aldrig att sälja mina om det ska vara så.....
    Oj
  • Bina
    Tabby skrev 2009-12-09 16:17:37 följande:
    Attans då. Spanar på en stayhard. Alltså jag har en Atlas halterneck i green som jag älskar, men funkar mest på sommaren tycker jag pga av knyt runt nacke och bar rygg (även om man kan ha kofta över känns det väldigt sommrigt pga av ryggen). Sen så har jag vänner som oxå gillar OM och nu börjar det bli lite för mycket plagg som man har likadana. En vän har oxå halterneck i green. Egetligen villa jag helst ha Angelina dress, men jag fyndade Atlas på rea, så det blev den. Så nu funderar jag på att sälja Atlas och inhandla Angelina i samma färg . Råd?
    Angelina är underbar! Fanns i min storlek men det var knäppa mått för att vara en 4a så jag hoppar över.. (=jag hade köpt den om jag var du!)
  • Bina

Sara Mia skrev 2009-12-14 18:48:24 följande:

Jag har just tjuvkikat i tomtens paket, och jag är så lycklig. Nåja, jag beställde julklappen själv, för maken tyckte det var säkrast, så det blev rätt (har jagat duktigt kan jag säga). Idag kom ÄNTLIGEN min Sidesaddle dress i royal (blå/lila). Den är heeelt underbar. Först blev jag lite ställd och tyckte den såg stor ut, men modellen är rätt vid i kjolen och man drar åt dubbla knytband strax under bysten. Kjoldelen är sydd i våder som faller så snyggt och avslutas med en underbar marinblå kant med flera varv bomullsspetsar. Ja, den är ett mästerverk med många söta detaljer. Tex. påsydda uddar med ljuslila virkade "duttar" ungefär som på hearted tunic. Ja, detta är nog den finaste klänning jag någonsin ägt. Jag har provat den med OM:s underklänning som sticker fram lite lagom och Lovely knit i royal samt lite grövre bruna stövlar. Det får bli min nyårs-outfit. Nu är den inpackad i ett fint paket och får ligga till sig under granen tills den riktiga tomten kommer.
    ÅHHHHHHHH *hoppar och studsar* Underbart! Blir så glad för din skull!
  • Bina

Diana och Thea skrev 2009-12-15 18:56:31 följande:

Hål i OM sockar efter 5 användningar? Ska jag acceptera det som normal slitage eller ska jag visa det för butiken? Är det pinsamt och sniket eller vad säger ni? Hålet är alltså vid tån. Precis som jag brukar få i väldigt gamla sockar som är använda i evigheter.
    Jag kan lätt räkna hur många gånger jag använt mina sockar och nu hänger ett par jaquard long socks på tork - med hål i hälarna .. och ett par knee length socks med hål på en häl.. de är inte speciellt tåliga men jag hoppas de blir tuffa och tåliga när man stoppat dem. De blir ju verkligen ODD då!

(sen är det förbannat dyra sockar och jag fattar eg inte att jag gått på grejen men nu är det kört - jag älskar dem)
  • Bina
    smulan0 skrev 2009-12-18 16:50:25 följande:
    börjar bli lite trött på all sponsring av mina favo-molly-bloggare! Känns som det börjar bli en reklamblogg där allt som nämns i bloggen är sponsrade saker, jag tappar allt förtroende! Någon annan som börjar känna så? Stort tack till er som bloggar utan att tjäna pengar på det och ständigt nämna en massa företag vid namn, er följer jag nu ännu mer!
    Då kan du fortsätta följa mig

Jag har fått trogen-kund-rabatt och presenter men aldrig något krav på snälla ord i bloggen i utbyte. Det blir lite ihåligt kan jag tycka när det trycks in massor av fina ord som är köpta.

Reklam är ju reklam.. men om jag inte missminner mig så skall det synas att den är köpt för att vara helt i sin ordning. Sen väljer man ju hur många reklam-bloggar man vill läsa, precis som från brevlådan "reklam undanbedes"
  • Bina
    Bambiblogg skrev 2009-12-19 15:04:50 följande:
    Håller med om att så länge det är klart och tydligt att det är sponsring så tycker jag att det är helt okej. Men ibland vet man inte riktigt om det är det eller inte. Säger inte lagen att man måste vara tydlig? Men "trogen kund rabatt" tycker jag också borde nämnas, kanske inte lika tydligt som sponsring. Men man har väl i så fall gjort sig lika mycket fötjänt av rabatten som sponsring?
    Jag vet inte hur jag skall tolka det du skriver men jag svarar eftersom jag fått rabatt för att jag är trogen kund och lägger x antal tusenlappar per månad hos en speciell åf. Det är enbart för att jag pumpar in pengar i företaget som jag får rabatten. Den utdelas ej för att jag gör reklam och det är dessutom väldigt sällan jag ens nämner vilka åf jag handlar av.

Jag hade gärna haft lite reklambanners här och där i utbyte mot något trevligt plagg men är för mesig för att fråga om det. Jag har dock valt att inte ha google-reklam då jag tycker den skräpar ner bloggens utseende.
  • Bina
    One skrev 2009-12-19 21:23:39 följande:
    Menade naturligtvis inte att någon ska t.ex. tacka nej till sponsring och trogen-kund rabatt eller liknande. Det handlar om att man som läsare åtminstone ska veta. Och Bina- jag kategoriserar dig inte som en som gör smygreklam. Du är himla bra på att inte hela tiden basunera ut var du köpt grejerna. Katinka gör också ett bra "jobb". Hon rescenserar- men det är inte alltid odelat positivt, vilket jag uppskattar. Det känns som om hon försöker vara objektiv men ändå lägga till sin personliga uppfattning utan att blanda ihop de två.
    -jag blev uppriktigt lite osäker på hur jag framstått. Jag har verkligen försökt att inte hålla på och reklama, jag är tex urtrist med att jag inte ens har en lista på åf i min blogg - just för att jag INTE vill favorisera någon genom vilken ordning de skulle ligga osv.

Jag vet däremot inte om det är viktigt om jag visar upp ett plagg att jag berättar om jag köpt det till ordinarie pris i en butik eller om jag köpt det i en webshop med rabatt eller på rea... det känns som ointressant information.

------------------------------------------------------------

Jennus.. nej jag läste absolut inte dig som om det var avund som talade.. jag läser dina ord som vettiga. Att jag fick presenter i förrgår - det talar sitt egna språk.. i det inlägget behövde jag inte skriva ut tydligare än så att jag handlat mycket där och därmed blev premierad... trogen kund!
  • Bina
    Pokergirl skrev 2009-12-19 21:54:40 följande:
    Åh så mkt fina kläder! Jag som älskar lila, underbart...  Men kommer det inga grandmas i vår?
    jodå jodå - lugn!

Crochet grandmas coat 2010

Lite Powder (text orange eller brun)
    Almost Black (blå text)
    Lilac (mörk röd text?)
    Dark Pink (svart eller mörkmörk blå text)
    Dark Red (Rosa text)
    Dark Blue (Vit text)

springer och gömmer mig efter att jag avslöjat detta...
  • Bina

*vinkar till NewYorker* skoj att se dig! jag kan lova att det är en och annan Molly du INTE vill ha också..

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III