Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del III

isako skrev 2009-11-25 20:36:55 följande:
    Töser. Visst var det ngn här som sökte efter en T88 dress i chocolate?Har hittat i strlk 0, 1 och 2. I USA dock, men det är ju nästan bra för dollarn är låg... Ingen som vet ngt om en spoiler tank i 4 i chocolate?
    Har du några bra tips på sajter i USA? Det lönar sig ju att handla därifrån nu, om man slipper tull ... och det har jag gjort hittills.

De enda jag känner till är deepfling.com och Fitts & Company. Tar som sagt gärna emot tips på fler!

Tack på förhand!
  • NewYorker
    Men är inte Fifiluxe en australiensisk shop? Har inte kollat in den på ett tag, men har för mig att det var så.I sådana fall är det ju australiensiska dollar.. :)
    Jo, Fifilux är en australiensk webshop. En AUD = ca 6,7 - inte så stor skillnad mot USD som idag står i 7,14.

Men det är dyrt även i UAD ... men så har ju kläderna åkt långt också!!!
    isako skrev 2009-11-26 22:18:07 följande:
     Har en delwww.midnightfarm.net/index.phpwww.aqui-nobhill.com/designer/Odd+Mollydeepfling.com/oddmolly/www.fifiluxe.com/brands/Odd-Molly.htmlwww.shopgreenapple.com/index.php?main_page=in...www.perriberri.com/SearchResult.aspx?KeyWords...www.shoprobertson.com/index.php Kram
    TACK!
    Puffig Pingla skrev 2009-11-26 20:53:01 följande:
    Den är ganska normal men ganska smal över ryggen (var det en beskrivning som någon fattade???)
    You make my day!
  • NewYorker
    One skrev 2009-12-01 22:41:24 följande:
    Den är helt underbar! (Scarfscarf) Jag som jämnt är frusen använder den hela tiden! Bra köp med andra ord. Och grey är perfekt. Passar till det mesta.Måste skriva av mig här: Har hittat något jag letat efter länge och som inte ser mycket ut för världen på produktbilderna: sidesaddle dress i chalk. Och på ett ställe där jag kan samla bonus och dessutom har en bonuscheck på 300 att utnyttja! Klänningen är ju rätt dyr så det är välkommet! Känns kul också med en klänning som inte är så vanlig vad jag kan se.Jag har ju bestämt mig för att inte köpa något alls ur pre-spring, så det blev denna istället som julklapp till mig själv. Tycker att pre-spring är för dyrt, och har inga direkta favoriter. Så håller de sig på sättet (OM) så spar jag pengar...för jag är rätt nöjd med det jag har. Och det jag mest är sugen på är sådant som är från äldre kollektioner.
    Sidesaddle dress är fantastisk, jag förstår inte varför så få butiker tagit in den!
    Jag hittade den i chalk på Best of Brands och blev helt knockad, den är oerhört snygg på och väldigt figursmickrande.
    Jag har sedan den dagen sökt jorden runt efter precis en sådan, fast i royal - och har nu fått napp hos en butik i Finland, tror jag. Jag ska få besked idag om de lyckats norpa en åt mig.
    irriterar ihjäl mig på att jag missade den på bohemiadesign.com:s rea tidigare i höst, det var innan jag hade sett klänningen i IRL ...
    Den är supersnygg i både chalk och powder också, men jag snöade in på royal ... Skulel dock gärna ha en i chalk också.

Snacka om snyggaste nyårsoutfiten!!!
  • NewYorker

Idag har jag sett och provat pre-spring IRL. Och jag kan lova att de är mycket finare i verkligheten än på bild!

Jag provade bl a duvet l/s tunic - den finaste av dem alla. ursnygg och figursmickrande, dock väldigt tajt över bysten.

Duvet dress är en dröm, doch är jag anti råa kanter, funderar på om det är värt att lägga flera hundra på att fålla upp en klänning som redan går loss på nästan 2500 kr. Hm.

Alchemistry s/s är en riktig liten pärla, så fin med sin detalj i ryggen. Riktigt OddMolly-ig!

Jag var köpsugen som 17, men eftersom jag hittade kläderna hos lilla Mathildes i Stockholm och personalen var lika nonchalant och oengagerad som vanligt gick jag därifrån tomhänt. Jag handlar inte i en butik där personalen inte ens orkar möta min blick eller hälsa när jag tittar på dem.
    Så nu ska jag nätshoppa!!!

• NewYorker
    Bina skrev 2009-12-03 08:27:05 följande:
    Bra jobbat NewYorker - jag gillar att du kan stå emot köp-kärlek-suget när personalen är puckad. (Biblioteksgatan eller PK?) Jag tror också att de är jättefina IRL!
    Bibliotekskgatan. Personalen på Mathildes i PK-huset tycker jag är trevliga.
    Redan första gången jag var på Biblioteksgatan fick jag en chock, personalen var totalt oengagerad, nonchalant, stod och tugade tuggummi och pratade med varandra - de bevärdigade mig inte med en blick. De var bara coola och trendiga, tyckte de.
    Och så har det fortsatt, tyvärr. Men det finns ju andra ställen att shoppa på!
    Jag undviker helst Mathildes i PK-huset också, för att inte gynna Mathilde alls, men har shoppat någon gång där iallafall.

Ullis 10 skrev 2009-12-03 09:25:04 följande:
    Jag som var rädd att de där fransarna som går runt tunika skulle ge värsta marängeffekten, kul att höra att den var figursmickrande för den är ju så snygg!
    Så trodde jag också, men faktiskt är det precis tvärtom, våderna har en slankande effekt, tycker iallafall jag.
    Men, den är tajt i modellen, framför allt över axlar och byst.
  • NewYorker

Japp, då var Duvet l/s tunic i rött/vitt som jag provade på Mathildes igår, hemklickad hos Tintin. Yippee!

Tvekar på klänningen och Alchemistry, tycker det är rövarpriser. Och, som jag tjatar om, dessa fula råa kanter på så rara ärtor ...

Jag är nöjd iallafall.

• NewYorker

Sara Mia skrev 2009-12-05 00:33:31 följande:

Har fått ett sent ha-begär efter en OM-klänning från höst-kollektionen: #53 Sidesaddle dress i färgen royal (lila/blå toner). Tror i och för sig att den modellen varit lite ovanlig, men om någon springer på en i strl 1 får ni HEMSKT gärna tipsa mig om var den hänger. Förhoppningsvis kan butiken skicka om man ber snällt. Har nu dammsugit nätet (svenska och utländska) utan resultat. Det är bara den färgen som känns aktuell. 213.180.74.31/collections/fall09
    Jag drabbades av samma ha-begär efter Sidesaddle Dress, i just royal. Jag har dammsuigit hela världen (!) efter den, det är ytterst får som tagit in den.
    Wishwear i Finland hade den, men den sålde slut - jag fick napp hos Sköna Clara i Finland till slut.
    Suveränt bemötande fick jag också från dem, betalade i torsdags och snart är den fantastiska klänningen påväg till mig!!!

Den är om möjligt snyggare IRL och på än på bild, så skyndaskynda ta kontakt med dem!!! Jag håller tummarna för dig!
  • NewYorker
    Tuffelisa skrev 2009-12-04 23:14:52 följande:
    Är det någon som har klämt/provat Duvet L/S tunic? Undrar om den också känns billig?
    Jag har provat den, tycker absolut inte den känns billig (dock är man ju, som flera skriver, lite förblindad. 1900 kr ÄR mycket pengar för en bomullstunika).

Jag tyckte dock den var jättefin och att den sitter urbra på. Jag tror att bla Katinka har provat den i sin blogg.

För mig blev det KÖP!
  • NewYorker
    MrsFreckles skrev 2009-12-05 10:19:52 följande:
    Kikar in - ni som har en continent dress, hur ar den ar armarna/over bysten; dvs kunde ni har er vanliga storlek? har hittat en pa Fashion Secrets, precis de fargerna jag vill ha men det star att den ar lite trang over byst och armar...sitter sjalva broderiet under bysten eller kommer den ga over bysten med?Kommer inte kopa nagot fran pre-spring, modellerna/stilen ar inte riktigt i min smak, och gillar inte fransiga kanter. Hoppas det kommer lite annat till varen!
    Jag tycker 4 Continents X-stitch är lite tajt över rygg och byst, tyvärr. Jag går upp en storlek i mina.
    Detta gäller dock bara de nyare kollektionernas, i de äldre är storlekarna rymligare (jag tor det är så generellt).
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III