Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tabby skrev 2009-12-29 21:46:52 följande:
    Kan inte du se efter åt mig om de har royal long mix cardigan st 0 + pris för den?
    Will do. Ska jag lägga undan om de har, ta telefonnummer, ge dig det och så kan du ringa dem?! Inga problem för mig isåfall! Är det bara royal du vill ha?
    Anna Paulita skrev 2009-12-29 22:26:13 följande:
    WINK vet jag inte vad det är (vad är det?) men på Mathildes fanns det en hel del. Tyvärr inget jag föll för. :(
    Vad fanns? Eller har du skrivit det redan, förslåt isåfall?!)

Ps. Har någon sett coolwool cardigan i grått någonstans, i storlek 3?!
    Pss. WINK ligger i Sturegallerian, en riktigt, riktigt bra OM-shop! Det ligger runt hörnet från OMs egen butik och har ibland bannemej bättre utbud är dem! Har fyndat där många gånger!
  • NewYorker

Ja, reashoppingen skedde med varierande frangång idag, men jag är supernöjd med mina köp!!!

Precis som PPP skriver hade WINK ingenting kvar, i princip. NK hade inte börjat rean och på Åhléns hängde ca tio förskrämda reaplagg på en stång. Bland dem dock ett par voile short dress i chalk, varav minst en i stl 3.

Trots att jag lovat mig själv (efter det oförskämda bemötandet senast) att inte gå in på Mathildes på Biblioteksgatan gjorde jag det. De hade en hel del, bla en massa voile, korta och långa - dock bara i brunt och rosa (vad jag såg).
    Där hängde också en revolution i royal - gaaaaah VILL HA - tyvärr i fel storlek.

Mathildes i PK-huset var dock outstanding - där fanns massor av mycket, till 30% rea. Inte minst flera OnceInALifetime Coats, både powder och svart fanns i stl 3 och 4. Noblesse coats, sjalar, strumpor, brand new second hand dress, glazing check dress, alpaca long cardigans (ja, den fanns i stl 0 också), first lady, V-neck cardigans (varav iallafall cherry i stl 4), spoilers  alla färger och storlekar - you name it.

Jag köpte en scarfscarf, en pointelle l/s och en coolwool cardigan - allt i royal!

Nu är jag supernyfiken på vad PPP shoppade!!!??? Var är du?!

• NewYorker

Fick förresten en ny kärlek idag - Amerind Dress i powder. Såg en på NK, det fanns en kvar i storlek 3. Då lär manb ju behöva stå först i kön på måndag innan den ryker.

Ger mig raskt ut på en nätshoppingrunda!

• NewYorker

Förresten, Mathildes lägger INTE undan. Om de skickar och vad det isåfall kostar vet jag inte!

Anna Paulita skrev 2009-12-30 20:31:23 följande:
    Hurra! En voile short dress i creme är min. :) Jag tror att jag knep den sista på Åhlens. :) GLAAAAAD! :D :D
    Härligt! Grattis!
  • NewYorker
    Anna Paulita skrev 2009-12-30 20:39:33 följande:
    Jag är supeglad och tackar dig ödmjukast för tipset. :)

Nöjet är helt och hållet på min sida!!!

Skönt när internet i mobilen funkade, mailade dig från provhytten!Hoppades du skulle kunna kasta dig in till stan snabbt!
  • NewYorker
    Frusna flickan skrev 2009-12-30 21:31:35 följande:
    Grattis! Gud vad avis jag är!!!!!!!!!!New yorker! Hur mycket % var det på voile short dressen som fanns i rose och chocolate på Mathildes? Vet du vilka stl? Är det de som tar 150 kr för att skicka?
    Det var 30% rea på allt utom prespring. Jag vet inte vad de tar för att skicka, bor ju i stan ...
    Mathildes på Biblioteksgatan hade de flesta storlekar - utom 3, vilket var vad jag letade efter.

7 januari kl 8:00 slår visst Humlegårdsgatan upp sina readörrar, då är jag där!

• NewYorker
    Sara Mia skrev 2009-12-31 15:04:18 följande:
    GOTT NYTT ÅR ALLA!Jag ska inviga min Sidesaddle dress (royal) med standardunderklänningen till. Sedan blir det lila strumpor och svarta pumps med sleif som knyts med en sidenrosett. Över det tar jag på min Lovely knit (royal) som värmer lite extra under kappan.
    Jag ska också ha min sidesaddle i royal!

Gott Nytt år allihop!
  • NewYorker
    MrsFreckles skrev 2009-12-31 16:21:20 följande:
    Gott Nytt fran Portugal! Blir familjemiddag ikvall sa lugnt och skont. Har inte kopt nagon OM pa rean an, blev ju en klanning fran Lysgaard istallet nu fore jul som jag ska ha pa mig ikvall *forrradare*
    Lite OT (kommer inte in hos dig) - Portugal, mitt favoritland ... hr jobbat där nere i drygt två år, älskar det ...

Feliz Ano Novo till dig!

Och så en Mollyfråga - hur är Amerind dress i storlek? Normal? Trång?! Är påväg att klicka hem en men blir så osäker på storleken ...
  • NewYorker
    maruttan skrev 2010-01-02 22:04:58 följande:
    Tack! Lite dyr dock...blev över 2000:- och då utan frakt medräknat...
    Ja, jag vet.

Undrar när shirtstory börjar sin rea?! Den brukar ju vara ganska bra ...
    Någon som vet?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III