Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ullis: Jag såg bilderna hos bambi, det var massor med trådar på blusen redan i butiken. Jag vet inte om jag skulle våga köpa en sån, om jag ska vara ärlig.

• Bambiblogg
    jojoa75 skrev 2009-12-06 19:59:02 följande:
    Nån som har bild på sig själv i missing dress?
    bambi har haft i sin blogg, sen har det väl funnits i nån bildtråd?
  • Bambiblogg
    isako skrev 2009-12-19 12:41:55 följande:
    Kan du inte snälla inboxa adressen dit? har letat frenetiskt men inte hittat.ang reklam i bloggarna så tycker jag det är ok om de isf skriiiver att den är sponsrad så att man själv kan ta det i hänsyn när man funderar på att köpa eller inte. Trogen kund rabatt tycker jag är något annat. Det har jag själv, inte på OM men bla Molos kläder och det har man ju "gjort sig förtjänt av" och det är ju eg ytterligare ett bevis på vad man tycker om shoppen iomman handlat där mycket så det hade jag uppskattat att få veta då man ju då vet att shoppen är kanon att ha att göra med...!
    Håller med om att så länge det är klart och tydligt att det är sponsring så tycker jag att det är helt okej. Men ibland vet man inte riktigt om det är det eller inte. Säger inte lagen att man måste vara tydlig?

Men "trogen kund rabatt" tycker jag också borde nämnas, kanske inte lika tydligt som sponsring. Men man har väl i så fall gjort sig lika mycket fötjänt av rabatten som sponsring?
  • Bambiblogg
    Bina skrev 2009-12-19 18:05:58 följande:
    Jag vet inte hur jag skall tolka det du skriver men jag svarar eftersom jag fått rabatt för att jag är trogen kund och lägger x antal tusenlappar per månad hos en speciell åf. Det är enbart för att jag pumpar in pengar i företaget som jag får rabatten. Den utdelas ej för att jag gör reklam och det är dessutom väldigt sällan jag ens nämner vilka åf jag handlar av. Jag hade gärna haft lite reklambanners här och där i utbyte mot något trevligt plagg men är för mesig för att fråga om det. Jag har dock valt att inte ha google-reklam då jag tycker den skräpar ner bloggens utseende.
    Nej, jag menar mer om man länkar och gör reklam men inte nämner att man brukar få rabatt där. Men det är bara som jag känner (och nej, jag är inte avundsjuk).

Men jag tycker att det är okej med en del reklam på bloggar. Det får man väl acceptera, precis som i tidningar. Jag likställer bloggar med modetidningar och mammatidningar och de är fulla med reklam. Men man har vant sig och jag tycker att det är okej så länge bloggaren är tydlig med att det är sponsring. Sen tycker jag att det kan vara roligt med tips om nya webbutiker (har faktiskt hittat många nya bland Bambis jultips även om det har varit mycket sponsring där nu).
  • Bambiblogg

Mabimao: Jag håller med dig!

Jag tycker bara att om man får rabatt så borde man nämna det så att läsaren i allafall vet och är inte helt ovetandes. Klart att det är bra att man kan få rabatt och få gratis plagg, det tycker jag att man förtjänar när man sliter hårt med en blogg. T.ex. Bambi och Katinka som ofta provar alla nya kollektioners kläder och fotar dem, det ser jag lite som ett jobb typ som ett moderepotage. Ska man inte kunna få lite betalt för det? Men då måste man skriva det!

• Bambiblogg
    Skrutteruttan skrev 2009-12-19 20:50:39 följande:
    Bilderna finns ju lätt tillgängliga på webben eftersom de ligger i ett Picasa-album...jag var tvungen att läsa på om upphovsrätten innan jag vågade lägga in bilder i min blogg.
    Men är det inte Odd Molly som äger bilderna och därmed bestämmer hur de används? Känns lite konstigt annars...
  • Bambiblogg
    Skrutteruttan skrev 2009-12-20 13:20:14 följande:
    En fråga, släpps delar av vårkollektionen redan i januari? När brukar sommarkollektionen släppas?
    Ja, första släppet ska komma runt den 10 januari (läste jag hos bambi). Sommarkollektionen brukar väl komma i april eller nåt?
  • Bambiblogg

Ooooh, har ni sett Shafira coat? Tror att den kommer att bli vårens Once in a lifetime coat.

• Bambiblogg
    Tabby skrev 2009-12-21 23:14:53 följande:
    www.delilahfashion.com/brand-Odd-Molly.aspxHar upp till 50 % på bl a OM.Har själv beställt därifrån. Snabbas om attans att få i väg varan och det tog mindre än 1 arbetsvecka att få hem varan i dessa juletider.
    Åh, tack för tipset! Där fanns den fina Firewood sweater, ska man våga sig på en sån? Eller ska man spara pengarna till allt fint som kommer till våren?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III