Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly - för oss inbitna del III

Sylt skrev 2010-01-28 15:55:32 följande:
    TjenaHar precis fått hem en everyday long cardigan från T. Blir lite skum på den, vet inte om jag bara är paranoid Den känns tunnare än den jag har innan, lite hafsig. Sen funderar jag lite över ovanstående lapp. Brukar den lilla lappen sitta där?Har fler bilder i mitt galleri. Vad tror ni?
    Det brukar sitta en sån lapp i de plaggen som kommer från USA eftersom de har några regler om att tillverkningsland måste vara välsynligt. Så det är nog ingen kopia!
  • Bambiblogg
    malinoski skrev 2010-01-29 09:12:41 följande:
    Tyvärr håller jag med dig. Min senaste leverans från dem var 3 av 4 varor fel färg eller fel storlek.. Det är så tråkigt när man har väntat så länge..
    Och jag undrar när de ska lägga upp vårnyheterna? Men det kanske inte spelar någon roll när det har varit så mycket strul så vågar man ändå inte beställa...
  • Bambiblogg
    smulan0 skrev 2010-01-30 16:40:25 följande:
    Den är gjord i tjockt silkestyg 96% med elastan 4% i. Pris enl Bambis blogg!
    Jag såg också priset hos Bambi, men de fina bilderna gjorde att priset inte avskräckte ändå. Det var en sån fin kombination med drama jacket.
    Puffig Pingla skrev 2010-01-30 19:10:55 följande:
    Ps. har nu lagt ut lite mer provbilder på stora 4an i i diverse vårmollysar min blogg.Det roliga var att det enda plagg jag kände att jag saknade i provningen var Chrysalis wrappen så går knaspinlga och slår till på en på Tradera helt oprovad. Men det blir ju spännande när den kommer.
    Så avundsjuk jag blir! Vill också ha en Chrysalis. Vilken färg blev det?
  • Bambiblogg
    Tindrisen03 skrev 2010-02-01 10:45:29 följande:
    Åh älskar min rosa Fonda och vill ha en färg till...men vilken. Inte vit även om den är jättefin. Jag smutsar ner mig så lätt med två småbarn. Blå tycker jag nog är finast men jag är ingen jeanstjej och kommer inte ha jeans under. Då är frågan; har man svarta el gråa strumbyxor/tights under den blåa? Och så vill jag gärna ha ngt som förlänger under (tycker att den är lite kort att ha bara..)och frågan är då vad är finast att ha under? Eller ska jag ta den i almost black?
    Den blåa är ganska mörk såg jag idag hos Bambi. Men det är fint med både strumpbyxor och tights till. Jag skulle nog inte ha jeans under heller, känns inte som att det passar ihop med ett sånt hårt material när plyschen är så mjuk och gosig.
  • Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2010-02-02 20:24:10 följande:
    God kväll!Ser att ni pratar om skumma säljare på Blocket och Tradera. Vad trist att ni råkat ut för såna. Jag måste nog ha haft tur hittills. Dock har 3 paket med olika avsändare kommit bort inom loppet av ett par veckor men där skyller jag nog på någon postis-vikarie tyvärr Det måste ju vara stöldgods. Hur 17 kan man annars ha sprillans nya kläder till under butikspris? Ok att en butik i slutet på säsongen säljer ut via Tradera men helt nya kläder från senaste kollektionerna? Antingen stöldgods eller bra kopior skulle jag tro...
    Jag tror inte att det är kopior heller. Det är för nytt för att ha hunnits kopiera.

Jag tror att antingen så finns inte plaggen överhuvudtaget och de vill bara lura folk. Eller så är det stöldgods. Ingen butik är så dum att de säljer ut så nya kläder som de kan tjäna en massa pengar på.
  • Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2010-02-02 20:52:17 följande:
    Nej, det är ju det jag menar. Ingen butik gör ju så. Det finns ingen anledning.  Fast samtidigt måste ju priserna vara så pass låga att de lockar till köp. Är det samma som butikspris så köper nog folk i butik istället. De tjänar ju rätt bra slantar ändå skulle jag tro.Antar att de flesta kläder görs i en och samma fabrik men kanske försvinner ut genom olika dörrar så att säga?
    Eller så kan det vara som Bambi tog upp, stölder i butiker. Det är nog rätt så känt bland tjuvar att OM har ett bra andrahandsvärde. Gå in i ett omklädningsrum med 5-6 plagg så har du 5000 kronor direkt. Snabbt och enkelt för dem.
  • Bambiblogg
    Pokergirl skrev 2010-02-02 21:35:27 följande:
    Märkligt att gå i konkurs och ha vårkollektionen i lager. Om man kursar brukar ju leverantörer ta tillbaka produkter som täcker obetalda fodringar.
    Ja, låter som en lögn faktiskt.
  • Bambiblogg
    Tindrisen03 skrev 2010-02-05 07:37:23 följande:
    Livingloving dress ligger ju under underkläder på OM sida. Ser ni det som en klänning el en underklänning?
    Gizmolina hade skrivit att den var ett nattlinne?
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2010-02-05 11:14:53 följande:
    Det är inte säkert det är ditt ansvar. CD är en skitbutik enligt mig. Då Fonda dressen var slut överallt beställde jag den där. En vecka senare får jag veta att av ngn anledning har "fakturan" inte gått igenom....halåååå?? Jag trodde att den för länge sedan var skickad. Nu kan jag lika gärna köpa den i min lokala butik. Jag har alltid strul med dem och jag har sagt det förr. Jag beställer ALDRIG mer därifrån....nu menar jag det 100%.
    Håller tyvärr med. Har också bara haft strul med CD och hon svarar aldrig på mail. AjaBaja och TintinStyle är de bästa webbutikerna enligt mig!
  • Bambiblogg

Vad tror ni om fondan i rött? Kommer det inte bli underbart?

Jag är lite sugen på en Livingloving dress efter Katinkas provning, tror ni att man kan ha den som en vanlig klänning även fast det är en underklänning? Den är så fin så man vill ju visa upp den!

• Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2010-02-06 12:47:01 följande:
    Kommer det en röd Fonda? Det låter himla fint.Ang Livingloving så tror jag kanske att jag skulle använda en sån fast med en tunn kofta över. Av någon anledning tycker jag att den blå känns minst nattlinneaktig ut (borde vara tvärtom) och mest somrig. Men jag har som sagt då heller inte sett dem IRL
    Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne http://gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mina-vanner.html , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet.

Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: http://bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-varkollektionen.html
  • Bambiblogg
    Bina skrev 2010-02-06 13:18:42 följande:
    jennus det här var fånigt.. du är ju Bambi.. vem försöker du lura?
    What?? Vart har ni fått det ifrån? Jag önskar att jag var det, skulle också vilja få gratis Molly-plagg.
  • Bambiblogg
    Bina skrev 2010-02-06 13:30:48 följande:
    Jag vet inte varför du haft bilder i ditt galleri på bambis tester och bambis gravidmage om inte du är just Bambi.
    Haha Jag vet inte om du blandar ihop mig med någon annan. Men varför skulle jag ljuga om en sån sak? Jag kan lägga upp någon bild på mig i mitt galleri om du inte tror mig.
  • Bambiblogg
    Bina skrev 2010-02-06 13:43:09 följande:
    garvar och ägnar min eftermiddag åt något annat..ha en härlig lördag alla Mollytjejer!

Du får tro vad du vill. Men jag tror faktiskt att du blandar ihop mig med någon annan. Jag har inte haft några bilder alls i mitt galleri tills nu. Har inte orkat uppdatera min presentation eller mitt galleri någon gång. Men som sagt, du får tro vad du vill.

Sue Ellen skrev 2010-02-06 14:09:25 följande:

Håller med, faktiskt. Tycker det är trist med sponsrade bloggar, faktiskt. Känns roligare att läsa när man vet att det är personens riktiga åsikt, jag tror lätt man kanske "brer på" med berömmet om man blir sponsrad. Jag menar har man tex fått en Fonda Dress GRATIS, kanske man inte skriver att man inte gillar den egentligen...? Missförstå mig inte, jag har ingenting alls emot Bambi som person såklart, utan just fenomenet med sponsrade bloggar. Molly-mallen gillar jag dock, på hennes sida.
    Detta med sponsrade bloggar vs. osponsrade bloggar har ju diskuterats förut. Men själv så har jag inget emot sponsrade bloggar, det finns reklam överallt ändå. Jag tycker att jag får ut mycket av bloggen ändå. Men det är väl en smaksak. Jag läser många sponsrade bloggar.
  • Bambiblogg
    Sara Mia skrev 2010-02-06 18:18:07 följande:
    Ja, tänk vad lite man vet. Varför inte köra med öppna kort? 
    Varför? För att jag har blivit avstängd två gånger tidigare för att jag har gjort reklam för min blogg. Vill inte bli det en tredje gång och tyckte att det var enklare att säga att det inte var jag (eller dölja det). Inte direkt som om jag gör reklam ofta för bloggen, utan bara när jag har en riktig saftig nyhet och vill dela med mig av den. Som många andra gör.

Så det var bara av den enkla anledningen....
  • Bambiblogg

Sen en sak om detta med sponsring som många hakar upp sig på.

9 av 10 gånger får jag själv välja ut vad jag ska få, precis som om jag skulle handla själv. Så det jag skriver om plagget är helt ärligt, men däremot så kanske jag favoriserar vissa butiker som har varit väldigt snälla mot mig. Men själva plaggen är jag alltid glad över och har i stort sett alltid valt ut själv.

Jag har tackat nej till mycket, bland annat en Odd Molly jacka och mycket annat när det har känts fel. Jag har redan en Odd Molly jacka som jag är så nöjd med, så jag skulle aldrig ha köpt en till och därför kändes det fel att ta emot den. Jag vill ta emot sånt jag skulle kunna tänka mig att köpa själv.

• Bambiblogg
    Stargirl skrev 2010-02-06 19:55:02 följande:
    Jag har ingen lust att fortsätta på detta men om du har en nyhet som du vill dela med dig av och inte får göra reklam för din blogg (jag förstår dock inte varför för det får ju alla andra inkl mig själv i min sidfot) så kan du ju inboxa ngn av oss som hänger i tråden om att länka till din nyhet.Vi är ju vänner här, tror många tar illa upp när det inte spelas med öppna kort. I andra trådar spelar det ingen roll men här är många irl vänner som ses, läser varandras bloggar, swappar och pratar om ditt och datt.
    Vad jag har förstått så får man inte göra reklam för sin blogg om man tjänar pengar på den (t.ex. Metrobloggarna).
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2010-02-06 20:04:36 följande:
    Då kan du bara copy paste informationen i ett inlägg. Om alla vet vem du är hittar de till dig iaf.Du har säkert rätt, man får inte länka för sin egen vinning. Men det gäller inte längre tradera länkar dock har jag hört. Ändå uppskattas det mer att man är ärlig än att man skulle missa ngt banalt som att Fondan kommer i rött.....den informationen hittar trådens anhängare så småningom men vi vill gärna hålla en god ton mot varandra som är ärlig i tråden. Man väljer ju själv hur mycket av sig själv man delar precis som i Bloggarna.Att anonymt neka att man är bloggerskan slår tillbaka mot dig tillslut.
    Slår tillbaka? Alla här inne säger ju redan att dom inte läser min blogg. Har ju inte känt mig så välkommen som mig själv, så det har varit skönt att vara lite anonym.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III