• Morty
    malinoski skrev 2010-01-27 08:47:00 följande:
    God morgon alla välklädda! :)Jag vet att jag förmodligen är väääldigt sent ute, men hur ser det ut i butikerna, finns det några Fonda kvar? Någon idé att ge sig ut på stan? (I webbshoparna ser det ju minst sagt tunnt ut..)
    Var bor du i detta avlånga land?
  • Morty
    alias skrev 2010-01-27 09:35:24 följande:
    Jag skulla (ska?) ju absolut inte ha någon Fonda dress. Och absolut ingen i chalk.Men efter fikat igår där en Mollybloggare hade just en sån på sig, är det det enda jag tänker på. Vad är det med Odd Molly som skapar detta nästan övermäktiga habegär?Inte blir det bättre av att jag vet att den finns hos Jackie i Kista, ca 11 minuter härifrån, med T-banan.Gaaaaah ...
    Kööööp! Den är helt underbar! Håller med dig om att man faller som en fura när man ser vissa plagg irl och inte gjort det när man sett det på produktbilden.
  • Morty
    smulan0 skrev 2010-01-27 09:40:21 följande:
    jag tycker att det är ett heltklart måste-köp. Jag förstår att vissa tycker det är mycket pengar för velour men det är ju inte direkt en mjukisoverall från "galne gunnar"... (kommer ni ihåg den affären, vad hände med den???) I alla fall, jag tycker den är snygg, användbarn, skön, skrynkelfri, figursmickrande, åretruntplagg, lättkombinerat mm mm. Plus andrahandsvärdet kommer att bli högt tror jag!!!
    Håller med till fullo, den är så användbar!
  • Morty
    Sara Mia skrev 2010-01-27 19:20:56 följande:
    Jag trotsade vädret och tog på mig mammas grå 70-tals fårskinnskappa som nästan når till fotknölarna. Sedan var det bara att dra upp huvan och pulsa iväg mot Coop Nära (utlämningsstället). Väl hemma kom det spännande ögonblicket, skulle den passa? Och tänka sig, den var PERFEKT! Jag är så himla nöjd. Nu förstår jag faktiskt varför man kan drista sig till och betala den summan för ett velourplagg. Det är inte vilket velourplagg som helst. Det är skärningen, passformen och detaljerna som gör den klänningen så speciell. Sedan gör ju materialet att den är användbar till mycket. Jag kommer garanterat att använda den betydligt mer än några av de "finklänningar" som bara luftas ibland.
    {#lang_emotions_smile} Låter ju helt underbart! Jag kan inget annat än att hålla med. :) Var det blå du tog också eller? Minne fiskmås här ibland.{#lang_emotions_embarassed}
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2010-01-27 21:44:05 följande:
    Ja du.. Jag tycker att den ser äkta ut eftersom brosyren inte är alltför "perfekt". Jag har den och älskar den - bild i bildtråd kommer!
    Superfin!!! Gillar den lilagråa färgen.
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2010-01-28 23:00:26 följande:
    Tack Morty! Nu är min rosa Fonda här och jag älskar den!! Verkligen! Åh vad jag är glad att jag har köpt två stycken även om plånboken ekar tomt nu efter alla köp.
    Åh har den äntligen hittat hem! Det var bara roligt att kunna hjälpa till.
  • Morty
    MejaKiZnic skrev 2010-01-28 23:12:12 följande:
    1 blå och en rosa på väg hem, se vilken de blir
    Tror du passar i vilket som men jag måste ju vara lite partiskt och rösta på den blå eftersom jag har den.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III