• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tindrisen03 skrev 2010-01-25 13:21:27 följande:
    Jepp, hurra!! Fick nyss tag på varsinn åt både mig och Skrutteruttan. En butik i Sthlm tar hem fr sin systerbutik i annan stad.
    Åh vad bra! Jag funderar starkt på en i pink också..... men blir lite osäker på om jag passar i just den färgen.
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2010-01-25 17:24:43 följande:
    Jag håller med dig Stargirl. Andra märken man inte har lika bra koll på vill man ju veta om de är nya eller inte. Mn tfn plingade till sent  i em så nu kom mitt paket från CD med Fonda, 100 gr frill och appeteaser... Ska försöka fota im ifall ngn vill se. Får se vad som får stanna. Imorgon kommer också chrysalisen *längtar. Jag såg en stackars chrysalis i stl 2 dark cherry på RUS idag ifall någon annan letar, men det var kl 13 så den kan ju ha gått. Ursäkta mitt tjat om denna. Vet bara att den sålt slut i raketfart överallt. Om min fonda sitter bra vill jag ha ha en rosa också. Hur 17 ska man få tag på det??
    Vilken storlek?
  • Morty
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-25 17:46:39 följande:
    Min fonda dress är nu hemma och provad :) Bild i bloggen om nån är nyfiken, gillar den solklart!!!
    Skrivit i bloggen men skriver här också. Jättefin på dig!
  • Morty
    Stargirl skrev 2010-01-25 14:10:22 följande:
    Vad tycker ni.... Jag var i min lokala butik för att köpa ngt. Där ser jag att de hängt en massa 327 or och annat från hösten bland nyheter. Där står stora lappar NYHETER ej rea. Jag sa att jag tyckte det var taskigt att sälja dem i tron att de var nyheter till ngn som inte vet. Då sa butiksägaren så här - Vi pratar med våra kunder faktiskt. Då svarade jag att ifall ni berättar att det är en blus från en gammal kollektion du köper så kan jag förstå men jag tror knappast det. Butiks ägaren svarade att det bara är jag som bryr mig om vilken kollektion varorna kommer ifrån. Jag svarade att jag minsann aldrig tänker köpa grejer från andra märken än Odd Molly från dem då jag kanske köper ngt plagg som är jättegammalt till fullpris. Då blev hon jättesur....jag köper mycket grejer hos dem och inte bara Odd Molly utan även annat.
    Tycker det är jättefult att göra på det sättet. Tror inte de upplyser kunden.
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-01-25 18:28:20 följande:
    Tror inte du skojar. Och jag tror att S kommer bli bra på dig. Jag kan ha den och jag är större än dig. Sen är väl frågan hur man vill att den ska sitta, jag får dra upp min en bit i midjan för att bara själva "volang"-delen av tyllen ska synas och inte resten av kjolen.
    Nu vill jag se bild på era kreationer. Nyfiken!!!
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-01-25 18:38:36 följande:
    Kan ju inte komma ifrån tanken riktigt att man ser lätt gravid ut vilket iofs kanske inte gör något senare men nu ser man rätt "fluffig" ut
      Men då ser ju jag också gravid ut i min. Men den är ju perfekt för denna kan du ha hela tiden ju!
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-01-25 19:04:41 följande:
    Det konstiga är att framifrån ser det ok ut men från sidan ser det fluffig ut. Har inte sett dig från sidan Man tänker nog mest på det själv. Helt ärligt så är det en av anledningarna till att jag valde den. Vill köpa plagg som funkar i längden. Snart fyller jag nog ut min puppa wrap bra upptill också
    Hehehe....ja jag kanske får ta och fotografera mig från sidan någon dag. Eller inte och leva i en lycklig ovisshet och  tro att jag inte ser gravid ut. Nä, men visst är den STOR. Men helt underbar. Jag är SÅ lycklig att jag slog till på den.
    Ser fram emot bild på både Full emb. smock med underkjol samt Puppa wrap. Eller du har kanske visat Puppa wrapen? Mitt minne är inte det bästa alltid.
  • Morty
    Minatre skrev 2010-01-25 21:26:27 följande:
    Nu har jag provat mina två godingar, och JA Morty, man kan köpa två fondas. Den rosa beställde jag i stl 1 och den svarta i stl 2. Tycker nog att 2:an sitter bäst över bysten men så ammar jag också så det kanske är tillfälligt. Tycker den svarta helt klart är snyggast. Sen så är jag en sucker för svart (har ju redan den svarta velour tunikan från höstens kollektion). Nu väntar jag bara på silkeswrapen....
    Grattis! Jag har kommit fram till att jag ska hoppa över den. Det får räcka med en Fonda i detta huset just nu.... Jag fick fresta mig själv genom att titta på allt annat fint som jag vill ha i vårens släpp. Tur att jag fyller år nu på vårkanten och kan önska mig massa mollypengar.{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III