smulan0 skrev 2010-01-24 07:24:05 följande:
Nej jag är också helt häpen över hur butiker har valt att ta in. Skrev inlägg i bloggen igår om det. Vem som helst kunde ju fatta att Fondan, nymphen och chrysalis skulle bli poppis! Nu är min teori som säkert är helt paranoid, att OM bara ransonerar ut ett visst antal plagg och butikerna får slåss om vem som får köpa hem dom. Annars undrar man ju om butikerna är helkorkade? De borde läsa lite mer OMbloggar så de vet vad som gäller inför nästa säsong....Tycker också att det är konstigt att så många fina saker inte ska i produktion. Mer om det i bloggen...
Nej de syr upp efter vad som beställs. Pratade med Annika på Milk and Honey om det igår och hon sa att det är så svårt att veta 10 mån innan vad folk ska gilla plus att det är ju väldigt avgörande vad inköparen har för personlig smak samtidigt som de känner (el åtminstone ska känna) sin kundkrets. Hon sa bl a att silkmaterial går som smör i Sthlm men Göteborgarna är lite rädda för det så det säljer inte så bra.
När OM får in beställingarna ser de ju vad som gått dåligt och behöver inte producera upp det eftersom det blir för dyrt med för små upplagor men då är det ju inte folket som bestämt....
Jag gissar att många tänkt som så att de sålts så mycket velour i flera omgångar att det kanske var lite mättat.
Jag måste säga att jag är lite besviken på fitts and company denna gång. De brukar ju ha så mycket men nu saknas flera favoriter. Vad har hänt där?? Och var är mitt paket jag väntat på i två veckor?
Håller ni inte med om att Pre-spring finns kvar över allt? Kommer att få reas ut rejält. Tycker pre spring sålde dåligt förra året också. Har det att göra med att folk inte gillar plagg eller att den kommer i dåliga tider runt jul när alla väntar på vårens eller vad tror ni?