Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ursäkta spam och OT.. Många brott på en gång.. Men jag måste fråga er tjejer med koll.

Min bror ska köpa en kostym för att ha på en begravning (svart är ej krav). Han är ingen businesskille som äger någon kostym just nu men vill ha en snygg kostym som passar på begravningen, en 30-årsfest, ett bröllop och under en partykväll - allround alltså. Den ska kosta mellan 2000 - 3500 kr ungefär som max. Vart går vi (affär som måste finnas i Gbg)? Och vilken färg ska man ta, svart, mörkgrå, kritstreck, mörkt marin? Jag har absolut ingen koll på herrkläder men trodde att varje man behövde en svart kostym i sin garderob. Dock känns det lite mörkt. Vad gäller? Tacksam för hjälp! Ni kan inboxa mig om ni vill.

• Frusna flickan

Har inte sett om någon skrivit att CD har lite 30% rea nu på bla voile short dress som finns i rött och brunt stl 1 och 3 om jag inte minns fel och kanske har det ändrats.

• Frusna flickan

Jag känner samma sak.. Jag har svårt att hitta något att ta på mig.. Men för mig är det så här. Jag har kläder som folk ser, får ofta många komplimanger för min stil, för mina tunikor osv - det gör i sin tur att jag känner att jag inte kan ha dem så ofta och inte heller för länge. Oftast säljer jag ett plagg närjag använt det kanske 5 ggr för att sedan klicka hem ett nytt. Det har liksom blivit min grej att alltid ha nya kläder. Om jag fått massor med kommentarer för ett plagg är det svårt att ha det jätteofta sedan. Knasigt men så är det för mig. Vanliga kläder syns inte lika mycket och då gör det inget om man använder det varje vecka. Eller tänker jag tokigt?

• Frusna flickan

Jag ska också direkt erkänna att många plagg använder jag bara en el två ggr innan de byts ut till annat.. Sedan ahr jag vissa favoriter som alltid får stanna. Andra märken än OM, t ex Day, Snob, Hunkydory behåller jag eftersom man förlorar så mycket på att sälja dem. Samt alla tillbehör, såsom jeans, byxor och annat.

• Frusna flickan
    Sandra G skrev 2010-01-20 19:27:18 följande:
    Hoppas den passar. Annars så får man väl byta.
    Ja fast det är lite bökigt med frakt osv..

Ja jag är också bra sugen men känner att jag nog behöver prova. Jag håller på att gå ner i vikt (just nu -4 kg) och har dessutom 15% i min butik på ett köp (idrottsrabattkupong) och då måste jag ju hålla ut några dagar till. Men vad sugen jag är på att klicka hem en från CD.... Jag vill ha en rosa men gillar den blå också och den kanske man kan med att ha på kontoret på fredagar med rätt tillbehör, scarf och trista kontorsskor.

Klickade i alla fall hem en rosa frill top - de är ju så sköna!
  • Frusna flickan

Jag MÅSTE ha chrysalis wrap i silk (el vad den nu hette) I rött eller ljuvliga multi (jag som inte brukar gilla multi) Men jag är rädd att få kommer att ta in den. Jag har kollat med några butiker och de ska inte ha den.

Någon som vet butik i Gbg som får den och vilka webshops som ska köpa in den? Jag ska köra på den ist för Nymph l/s som kostar nästan 2000 kr mer, tänker att jag kan ha wrapen till fets med fin underklänning under men även annars - lite bredare användningsområde även o klänningen är ljuuuvlig..

Nymph Nosleeve är ju också jättesöt men jag förstår inte varöfr flera endast tar in den i multi. Jag måste säga att just multi på den är den enda jag inte kan tänka mig. Vad tycker ni andra om den på detta linne? Är det inte konstigt att av de som finns att man då väljer just den enbart? Vilken är er favoritfärg av dessa?

• Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2010-01-20 21:09:31 följande:
    Hm.. Jag e sugen på rosa eller marin jag.. Fonda alltså. Tvåa annars, antar att de är normala i strl? Ingen som vet om ajabaja e på g?
    Ja jag med.. Kan inte välja vilken av de två.

Har nu beställt min chrystalis wrap äntligen. Det blev en multi trots allt. Jag blev först kär i den röda men föll sedan för den ljuvliga multi med starkt rosa knytband. Så fin!! Dyrt blev det med frakten från NOLA men det får det vara värt. Åh vad jag längtar...  Varför tar så få in denna ljuvliga wraptunika?
  • Frusna flickan
    Frusna flickan skrev 2010-01-20 22:32:54 följande:
    Ja jag med.. Kan inte välja vilken av de två. Har nu beställt min chrystalis wrap äntligen. Det blev en multi trots allt. Jag blev först kär i den röda men föll sedan för den ljuvliga multi med starkt rosa knytband. Så fin!! Dyrt blev det med frakten från NOLA men det får det vara värt. Åh vad jag längtar...  Varför tar så få in denna ljuvliga wraptunika?
    Chrysalis menade jag ju... Såg att jag skickat helt stört förut också men orkar inte korrigera det.
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2010-01-21 06:48:22 följande:
    Åh börjar tappa modet, på annandagen beställde jag en Alpaca long mix cardigan från BlueLawn (med den hutlösa frakten 350 kronor). Fick mail den 29 december att den var skickad (och pengarna dragna). Tror ni jag fått mitt paket? Inte alls! Hur länge är det rimligt att vänta? Har mailat dem via google-checkout och även direkt till företaget. Inget svar. Är det någon som har erfarenhet av detta företag?Med den frakten förväntar man sig nästa en svettig engelsman som kommer springande med mitt paket .
    Jag beställde också i den vevan och jag fick mitt paket förra måndagen. Och de har svarat mig dagen efter på mail och är trevliga i tfn. Fick en felaktig vara och det är inga problem. Ska lämna till skräddaren och få pengar tillbaka från bluelawn för kostnaden så jag tycker att de är bra. Men det verkar mystiskt att inget paket kommit ännu faktiskt. Ring dem och be om trackingnumber. Den dyra frakten beror på att de valt ett dyrt alternativ där de levererar hem paketet till dörren. Är ingen hemma hamnar det på postkontoret och du får hem en avi på vanligt sätt. Det kan ju vara så för dig och så har den avin kommit bort. Det tar ju två veckor innan man får en påminnelse. De kollade upp var mitt paket var när jag ringde och frågade och sa att de varit hos mig på morgonen (den dagen jag ringde) och ingen var hemma så jag skulle få en avi nästa dag. Men då bad jag om sändningsnr istället så kunde jag med hjälp av det hämta ut paketet den dagen iaf.

Lycka till!
  • Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2010-01-21 07:08:53 följande:
    Blå Fonda beställd hos CD undrar om det finns några kvar - alla här verkar ha gått hårt åt lagret?!:)
    Grattis! ja de har verkligen gått som smör på CD..

När jag väl funderat klart och bestämt mig för den rosa var den slut i alal stl utom 1 Så det blev en blå för mig också men jag tror att jag blir jättenöjd med den. Lite mer diskret. Det blev också en frill i rosa och en vit samt appeteaser-klänning i ljusblått. Kan man använda den som klänning om man har en liten underkjol ?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III